ski-passen

• Tjarco
    Tourist
    Tjarco op 19 janvier 2011 · 16:11
    onlangs is bij mij de diagnose chronischbevrorenneerslag vastgesteld
    dus nu verplicht vaker de sneeuw op zoeken is dokter's devies,
    echter sneeuw zit niet in me verzekering dus alles moet komen uit de eigen bijdrage

net terug van een week in Corbier, maar (duur=drank=afleiding van een week met elkaar op de kleine kamer) dus geloof nu meer in het principe van korte trips, ook met flexibiliteit van verse sneeuw. Als je s'avonds vertrekt kan je zo 3 dagen boarden met 2 dagen overnachting, niet(?) boeken en beetje afdingen met briefje van de dokter..

maar dan de skipassen...

Is toch de grootste kostenpost op de begroting, kan dat niet anders? zijn prijzen overal gelijk en dan bedoel ik geen centen, maar zijn sommige gebieden goedkoper dan anderen? misschien de kleine gebieden (tips hier?) En ik weet dat reisorganisaties seizoenspassen kopen, en dan wordt het stukken goedkoper. Kan me voorstellen dat er meer instanties zijn met seizoenspassen die ze goedkoper verhuren, soort van time-sharing-appartementje. Of heeft iemand zijn ervaring met zonder te boeken op locatie naar reisorganisatie stappen en vragen of ze een pas over hebben?

tips van medelotgenoten zeer zijn gewenst...

en misschien voorstel om volgend seizoen zelf wat passen te sharen? zeg wat geks?
    -
    T
    a beach is just a washed away mountain
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 19 janvier 2011 · 16:24
    volgens mij zijn de mensen hier wel gecharmeerd van kleine gebiedjes met goedkopere liftpassen 😋

tsja, een seizoenspas delen. Geen idee of het goedkoper is, ben te lui om het uit te rekenen. Maar ik heb het vermoeden dat het een stuk duurder is.
    Daarnaast het probleem dat,op het moment dat het in dat bepaalde gebied dumpt, iedereen op hetzelfde moment van die seizoenspas gebruik wil gaan maken.

Ik zou lekker gaan zoeken naar de kleine gebieden.
  • coen
    Advanced
    coen op 19 janvier 2011 · 16:52
    Nog een optie: investeren in tour-materiaal en je hebt altijd en overal gratis toegang tot de bergen 😃
    Earn your turns...
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 19 janvier 2011 · 19:36
    wat marc zegt, de kleine gebieden zijn heeeerlijk.

Een goed begin is de de WePowder "bijbel", ik ben niet gelovig maar hier geloof ik heilig in.
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • Tjarco
    Tourist
    Tjarco op 19 janvier 2011 · 23:05
    Iemand tips dan?
    voor goedkope gebiedjes, die ook nog goed aan te rijden zijn?

vergeten te vertellen dat ik een klein tripje voor aankomende zondag aan het plannen ben...
    a beach is just a washed away mountain
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 20 janvier 2011 · 17:03
    Als je goedkoop wilt gaan kan je bv een Tirol card kopen en dan moet je wel elke keer als het dumpt naar Tirol rijden en rijd je toch veel verschillende gebieden ?

Weet niet of dat een idee is ?

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro