Bestellingen uit de USA

• japstar
    Beginner
    japstar op 27 janvier 2011 · 17:14
    Ik heb een nieuwe ZED GOGGLE besteld op de website van SPY.
    Het product is verzonden vanuit de USA maar verblijft, volgens de track&trace al een kleine week op de Foreign Customs (douane) in Nederland.

Kan iemand mij vertellen hoe lang dit normaliter duurt?
    Ik vertrek volgende week richting Oostenrijk :'(

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 27 janvier 2011 · 17:28
    Moet je hem misschien bij FC afhalen tegen betaling van invoerrechten? Of moeten ze misschien nog berekenen hoeveel invoerrechten je moet betalen voor ze hem met de postbode meesturen die met je afrekent? 😞  ???
    Alles wat ik uit de USA heb laten komen was of te goedkoop of werd als cadeau opgestuurd waardoor er geen invoerrechten betaald hoefden te worden. Ik heb dus geen ervaring met het blijven hangen van spullen bij de douane.
    Ligt hij op Schiphol? Je kunt contact opnemen met de douane daar voor verdere info.

Ik hoop voor je dat hij op tijd loskomt. Succes.
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 27 janvier 2011 · 19:54
    Ik heb net een pakketje over laten komen met een waarde van 71 euro. Het werd automatisch aan de douane aangeboden en ik moest uiteindelijk 45(!) euro extra kosten betalen bij levering thuis, 28 belasting en 17 inklaringskosten. Het kwam op 19 januari bij de douane binnen en ging er de 26ste weer weg. Met een beetje geluk heb je het dus op tijd, maar ben benieuwd naar de kosten?

@Emmer hoe regel jij dat het als cadeau wordt aangemerkt?
    ‘En quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilité’
  • japstar
    Beginner
    japstar op 27 janvier 2011 · 20:05
    goggle was 89 dollar + 25 dollar verzendkosten, dus zal in mijn geval ook om ruim 40 euro gaan
    hoe werden de extra kosten in rekening gebracht?
    (factuur, creditcard, acceptgiro)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 27 janvier 2011 · 20:35