Bestellingen uit de USA

• japstar
    Beginner
    japstar op 27 janvier 2011 · 17:14
    Ik heb een nieuwe ZED GOGGLE besteld op de website van SPY.
    Het product is verzonden vanuit de USA maar verblijft, volgens de track&trace al een kleine week op de Foreign Customs (douane) in Nederland.

Kan iemand mij vertellen hoe lang dit normaliter duurt?
    Ik vertrek volgende week richting Oostenrijk :'(

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 27 janvier 2011 · 17:28
    Moet je hem misschien bij FC afhalen tegen betaling van invoerrechten? Of moeten ze misschien nog berekenen hoeveel invoerrechten je moet betalen voor ze hem met de postbode meesturen die met je afrekent? 😞  ???
    Alles wat ik uit de USA heb laten komen was of te goedkoop of werd als cadeau opgestuurd waardoor er geen invoerrechten betaald hoefden te worden. Ik heb dus geen ervaring met het blijven hangen van spullen bij de douane.
    Ligt hij op Schiphol? Je kunt contact opnemen met de douane daar voor verdere info.

Ik hoop voor je dat hij op tijd loskomt. Succes.
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 27 janvier 2011 · 19:54
    Ik heb net een pakketje over laten komen met een waarde van 71 euro. Het werd automatisch aan de douane aangeboden en ik moest uiteindelijk 45(!) euro extra kosten betalen bij levering thuis, 28 belasting en 17 inklaringskosten. Het kwam op 19 januari bij de douane binnen en ging er de 26ste weer weg. Met een beetje geluk heb je het dus op tijd, maar ben benieuwd naar de kosten?

@Emmer hoe regel jij dat het als cadeau wordt aangemerkt?
    ‘En quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilité’
  • japstar
    Beginner
    japstar op 27 janvier 2011 · 20:05
    goggle was 89 dollar + 25 dollar verzendkosten, dus zal in mijn geval ook om ruim 40 euro gaan
    hoe werden de extra kosten in rekening gebracht?
    (factuur, creditcard, acceptgiro)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 27 janvier 2011 · 20:35
    @condratos, ik heb een keer een HP rekenmachine laten kopen door een Amerikaan die ik op een HP fanboy forum tegenkwam en hem wel aan mij wilde opsturen als 'gift'. Ik neem aan dat het met een stel goggles ook wel lukt als je de juiste contacten hebt. Een nieuw paar ski's wordt denk ik lastiger om op die manier langs de douane te krijgen.
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 27 janvier 2011 · 21:04
    moest cash betalen bij aflevering
    ‘En quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilité’
  • poling
    Beginner
    poling op 27 janvier 2011 · 21:08

@condratos, ik heb een keer een HP rekenmachine laten kopen door een Amerikaan die ik op een HP fanboy forum tegenkwam en hem wel aan mij wilde opsturen als 'gift'. Ik neem aan dat het met een stel goggles ook wel lukt als je de juiste contacten hebt. Een nieuw paar ski's wordt denk ik lastiger om op die manier langs de douane te krijgen.

werkt ook niet altijd is mijn ervaring. en let wel, er is een limiet maar voor het totaal bedrag tellen de verzendkosten mee!! Bizarre is dus dat je daar ook belasting over betaal!!  >😞
  • doov
    Advanced
    doov op 27 janvier 2011 · 21:57
    [Polygoon journaal  stemmetje modus aan] Koopt Europeesche waren! [Polygoon journaal  stemmetje modus uit]
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • japstar
    Beginner
    japstar op 27 janvier 2011 · 22:24

[quote author=Emmer link=topic=2320.msg32009#msg32009 date=1296156955]

werkt ook niet altijd is mijn ervaring. en let wel, er is een limiet maar voor het totaal bedrag tellen de verzendkosten mee!! Bizarre is dus dat je daar ook belasting over betaal!!  >😞
    [/quote]

getuigd inderdaad van een enorme graaierigheid, en dan nog afhandelen in een ambtenarentempo
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 27 janvier 2011 · 22:26
    Ignorance is Bliss ;D Sinds wanneer ligt China in Europa? ;D
  • poling
    Beginner
    poling op 28 janvier 2011 · 09:17

Ignorance is Bliss ;D Sinds wanneer ligt China in Europa? ;D

LOL.

overigens heb ik zelf veel uit amerika gekocht. kwestie van vraag en aanbod en met name het aanbod. Niet alles is in NL of de rest van Europa te krijgen..simpel as that
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 28 janvier 2011 · 09:53

goggle was 89 dollar + 25 dollar verzendkosten, dus zal in mijn geval ook om ruim 40 euro gaan

Is de google in Nederland dan niet even duur of goedkoper of kon je in ned. de juiste uitvoering niet vinden?
  • Vorda
    Tourist
    Vorda op 28 janvier 2011 · 10:25
    Soms is het zelfs met invoerrechten nog steeds goedkoper om in de VS te kopen, maar die scenario's zijn zeldzaam imo. Als je het puur om de prijs doet, ben je vaak beter af in de EU landen (met name NL, DE en UK. Vooral UK kan leuk zijn als de pond goed staat).
  • ollie
    Expert
    ollie op 28 janvier 2011 · 15:27
    Volgens mij is hier op skizone.nl ook al eens het een en ander over geschreven.

Bottom line:
    - probeer gift-wrapped (soms zelfs een optie bij de webshop)
    - stuur het eerst naar iemand in de USA en laat het (zonder labels) als gift doorsturen
    - vind iemand die regelmatig heen-en-weer reist en de shit mee wil nemen
    - ga zelf naar de USA (Utah schijnt erg mooi te zijn in dit seizoen) en neem een volle tas mee terug

Ik heb zo nog nooit een cent invoerrechten betaald..

PS: voor de oude garde: de 35ft zeilboot is nog niet gelukt...
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • japstar
    Beginner
    japstar op 28 janvier 2011 · 22:39

[quote author=japstar link=topic=2320.msg32008#msg32008 date=1296155106]

Is de google in Nederland dan niet even duur of goedkoper of kon je in ned. de juiste uitvoering niet vinden?
    [/quote]

Ik kon het exacte model (ZED LION) hier niet zo snel vinden. Bovendien leek mij bestellen op de website van de fabrikant ook voordelen hebben (voorraad, veilig, garantie, etc). Prijs leek mij redelijk.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 29 janvier 2011 · 08:39

[/quote]

Zei er nou iemand Google...... 😉 vast een typefout

Ik koop regelmatig mijn spulletjes in Amerika. Het is daar vaak zo belachelijk veel goedkoper, zelfs inclusief verzendkosten.
    Ik heb nog nooit invoerrechten of wat dan ook hoeven betalen. Mijn pakketje heeft ook wel is een week bij de douane gelegen, maar is daarna vrolijk weer doorgestuurd zonder bijkomende kosten. Ik heb het idee dat als je via ebay koopt alles vaak zo normaal uitziend wordt verpakt dat het altijd goed gaat. Koop je direct bij een bedrijf dan zit er vaak een factuur oid op de buitenkant en gaat het allemaal wat meer volgens de regels. Dus meer kans dat je bij de douane eruitgehaald wordt.

Uiteindelijk weet je het nooit of de douane jou pakketje als interessant ziet.  Altijd gewoon de eventuele invoerrechten alvast meerekenen. Ben je dan veel duurder uit dan in Europa, gewoon lekker in Europa kopen. Betaal je de invoerrechten niet, dan heb je een meevaller, zo kan je het ook zien ;D
  • weeman
    Advanced
    weeman op 2 février 2011 · 18:33
    Heb ooit iPhone besteld in Amerika, Track&Trace bleef een tijdje (1-2 week weet niet meer) hangen op Foreign Customs heb gebeld met de douane of tnt (1 van de 2 ben het vergeten :😃) uiteindelijk bleek dat ik toeslag moest betalen iets van 17euro + percentage v.d waarde, had hem uiteindelijk een week nadat ik de douane had gebeld.
  • japstar
    Beginner
    japstar op 26 février 2011 · 18:10
    ik heb de bril inmiddels een paar weken binnen, helaas te laat voor mijn eerste trip,
    maar afgelopen week veel plezier van gehad

30 euro extra kosten voor belasting en inklaringskosten :-\

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro