Poederalert 13: I am a Treerider

• yannickdb
    Advanced
    yannickdb op 31 janvier 2011 · 18:08
    Dat poederalert 13 nog wel even in men geheugen gegrift zal blijven bewijzen volgende beelden:

[youtube]8KuUTay_VxY[/youtube]

Na enkele dagen zonnig weer met ijsklimmen en leuke toertochten in de Franse Zuidalpen (meer info hier: http://mountcoach.com/2011/01/31/2-weken-best-of-the-alps/...) werd het hoog tijd om nog wat poeder te gaan happen. De beelden van enkele Wepowderaars van voor het weekend maakte me al warm, maar het begon pas echt te koken toen Morris een deel 2 van het 13e poederalert voorspelde.

BelgKoen reed op zijn eentje van Belgie naar Briançon om mij op te pikken en bijna direct door te rijden richting Tauplitz, exact 888km verder. Op die manier zagen we het Noorden van Italië ook eens...

Het shneeloch Tauplitz was niet direct Koens eerste keuze. Weinig uitdagend terrein en het feit dat men vorig jaar zijn skipas afpakte omdat hij onder de lift skiede hadden geen te beste indruk nagelaten.Gelukkig bleek er een nieuwe lift te zijn die 700hm aan leuk terrein opende. 's Morgens bleek het een leuk weerziens te zijn met een hele hoop oude bekende vanop Wepowder. Het was een van die dagen waarop elke run beter was dan de vorige. De sneeuw bleef maar vallen en ook de hulp van een local die het terrein echt vanbuiten kende maakte er een meer dan geslaagde dag van.

[sup]Nederlanders en Belgen op een rijtje  (c) Yannick de Bièvre[/sup]

Maar het echte werk zou pas voor de volgende dag zijn. Via via kwamen we in Zauchenzee terecht, hands down het beste bomenterrein dat ik de laatste 2 jaar tegenkwam. Terwijl de talrijke freeriders (helaas, zelf in Oostenrijk) hun beste deden om alles af te krassen, had de Nederlands-Belgische delegatie de zaligste flank voor zich. Waarom niemand ons kwam storen is me nog steeds een raadsel, maar run na run vonden we stijler en leuker terrein. De faceshots en de smiles op de gezichten van Bart, Gideon, Roelano, DJ Fistel, Koen, Robbie, Rob en het mijne werden groter met de minuut. Tijd voor foto's was er echt niet, soms moet je prioriteiten stellen...

[sup]Fistel en Koen moesten even naar adem happen na teveel faceshots   (c) Yannick de Bièvre[/sup]

Later die dag vonden we nog een dropje waarop Roelano, Robbie en mezelf ons even op konden uitleven.

[sup]Jij links, ik rechts?   (c) Koen Van Hiel[/sup]

[sup]Dropping...   (c) Koen Van Hiel[/sup]

Dag 3 besloten we maar in de buurt te blijven omdat het toch maar bleef sneeuwen. De poeder was nog steeds onwaarschijnlijk licht en alles lag echt stabiel, dit hadden we zelden meegemaakt. Toen we in de nammidag het nabijgelegen Flachauwinkl aandeden kwam de zon er zelf door.

[sup]Poeder en zon in Flachauwinkl  (c) Roel Van Der Laan[/sup]

Later vonden BelgKoen en DJ_Fistel nog grote lijnen in Sport Gastein, terwijl Rob en Roelano zich in het zweet toerden om de ingang van een leuk couloirtje te vinden. Mijn knie besliste helaas dat hij nog niet helemaal genezen was na men blesure van vorig jaar en ik besloot een dag kalm te blijven. Nadien bezochten we nog even Krippenstein omdat de lift aan de andere kant van het Dachsteinmassief dicht was voor reparatie. Helaas had de wind hier lelijkhuisgehouden en bleek het terrein een echte Emmentaler te zijn...

Los daarvan had ik men shot poeder weer gehad, op naar men volgende fix!

Enorm bedankt aan alle WP'ers met wie we van het 13e alert een dik feest gemaakt hebben!

Yannick wordt ondersteund door K2 Antwerpen: http://k2.kampeerder.be/

Thanx for the support! Mountain Hardwear / Black Diamond / Julbo www.itsaplayground.com
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 31 janvier 2011 · 18:41
    Haha idd mooie intro!
    Ik heb weer genoten, moeten we snel weer eens over doen 😃
    ps als t niks wordt in belgie met de regering kunnen jullie altijd nog bij ons 😉
  • Steven
    Tourist
    Steven op 31 janvier 2011 · 19:43
    Mooi man, het lijkt erop dat we nog één dagje hadden moeten blijven.... :😃
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 31 janvier 2011 · 20:22
    LIKE! Neem ik morgen mee in m'n poederbericht
    May the powder be with you.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 31 janvier 2011 · 20:27
    die rob...die is gewoon nog gebleven en heeft gescored (maar hij had dan de vrijdag ook niet meegemaakt , en die was epic)
    Better to burn out, then to fade away.
  • wulu
    Tourist
    wulu op 31 janvier 2011 · 21:00
    SICK!!! Oneindige tree-runs!
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 31 janvier 2011 · 21:05
    Lekker  😀
  • Dio
    Advanced
    Dio op 31 janvier 2011 · 21:29
    Sweet.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 31 janvier 2011 · 21:54
    sick.. Wish I was there.. lekker hoor...
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 31 janvier 2011 · 22:26
    Nice trees
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 31 janvier 2011 · 22:32
    Nice  8)
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • wittelijnen
    Expert
    wittelijnen op 31 janvier 2011 · 23:22
    dikke pret
    FB.com/wittelijnen
  • brts
    Beginner
    brts op 1 février 2011 · 13:41
    Zeer nice Yannick! Heb echt genoten tijdens mn eerste trip..!

En inderdaad, waarom we in Zauchensee alleen met ons groepje de boel moesten afkrassen begrijp ik ook niet. Misschien liggen er elders in het gebied nog veel mooiere afdalingen....

• Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 1 février 2011 · 14:47
    mooi filmpje yannick 8)! jammer dat we weinig zon hadden...
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 1 février 2011 · 15:31
    inderdaad ; dat was bena "stikken" in de pow in zauchensee ; tegek filmke & thx4da ride !!!
    sbs roelz
  • paddyodenneboom
    Expert
    paddyodenneboom op 4 février 2011 · 10:29
    Ziet ergoeh uit! 8)
    verslaafd aan wit goud!
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 4 février 2011 · 12:01
    Heerlijke beelden en lekkere muziekjes eronder!
    WE´ve got the POWDER
  • Henkie500
    Tourist
    Henkie500 op 19 avril 2012 · 18:13
    Ziet er super goed uit!
    Maar kun je misschien de routes die je hebt gereden op een pistekaartje laten zien/intekenen?
    Ik kom namelijk zelf wel eens in die buurt en ben benieuwd welk stuk het nou is.
    Sharing is caring  😋

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro