Aanraders Handschoenen?

• Coolermaster
    Tourist
    Coolermaster op 15 février 2011 · 19:09
    Hallo, ben opzoek naar goed setje handschoenen, die van de hema werden steeds nat van de binnenkant!
    of dit komt door zweterige handjes of door sneeuw maar het was iniedergeval zuur!

Zijn er nog goede handschoenen? en betaalbaar😋

greetz
  • doov
    Advanced
    doov op 15 février 2011 · 19:12
    Goed en duur :Hestra

Goed en betaalbaar? Dat willen we allemaal graag weten.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 15 février 2011 · 19:13
    Echt goede handschoenen kosten 100 euro heb ik na vele slechte ontdekt. Velen hier zweren bij Hestra en dan de leren variant. Type iets met Army. Verkrijgbaar in handschoen, 3 vingerhandschoen/want en volledig want.

Heb zelf als ultra zweethanden expert gekozen voor wanten van Eska. Super warm, duurzaam en erg goed ademend. Onhandigheid van een want valt in de praktijk erg mee.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Tim1
    Advanced
    Tim1 op 15 février 2011 · 19:21
    Wat is precies je budget?

Zelf heb ik de pow tanto glove, koste geloof ik 60 euro en ik vind ze super. Lekker warm, waterdicht en het zijn niet van die enorme ovenwanten  ;D
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 15 février 2011 · 19:51
    Zijde onderhandschoentjes van de decathlon (tientje).

Daaroverheen elke oude skihandschoen die je nog hebt (met of zonder ducttape, als ie maar ruim zit om wat lucht vast te houden).

Heb nog nooit een waterdichte handschoen gehad (ook goretex etc geprobeerd), maar voor alles boven -15 en een sneeuwbui voldoet het bovenstaande nog altijd prima. Daaronder zou ik eerder voor een hele dikke want gaan denk ik.

Of probeer anders die http://www.decathlon.nl/NL/handschoen-bionnassay-300-32903500/... van de decatlon eens. Leren palm, neopreen, waterdicht membraampje, 40 euro. Ben erg benieuwd naar ervaringen, dit wordt mijn volgende paar....
  • semmel
    Expert
    semmel op 15 février 2011 · 20:07

Goed en duur :Hestra

Goed en betaalbaar? Dat willen we allemaal graag weten.

Niet duur maar veel geld...
    Respect the Mountains..!
  • poling
    Beginner
    poling op 15 février 2011 · 21:06

Hallo, ben opzoek naar goed setje handschoenen, die van de hema werden steeds nat van de binnenkant!
    of dit komt door zweterige handjes of door sneeuw maar het was iniedergeval zuur!

eeuh just because theyre crap! ik geloof ook dat goede handschoenen gewoon geld kosten.. en Jaap...HARDCORE.. ??? :😃 maarre macgyver is dood hoor inmiddels vermoed ik toch.

er is al een goed topic over, ff zoeken. maar ik ga deze ook volgen en de andere nogeens lezen want ik ben ook op zoek. waar verkopen ze hestra? mij lijkt het 3 vinger idee wel wat. altijd mitten gehad en wil er van af.
  • semmel
    Expert
    semmel op 15 février 2011 · 21:27
    Hier zijn wat http://www.hestragloves.com/#/en/stores/netherlands/.....

Ik heb al een paar setjes http://www.hestragloves.com/#/en/handskar/alpine_pro/army_leather_gore... versleten in de afgelopen seizoenen, en het zijn de fijnste handschoenen tot -1.. Daarna zijn ze IMO te warm..
    Ik heb niet de gore tex versie (maar http://www.hestragloves.com/#/en/handskar/alpine_pro/army_leather_heli...), omdat je hier de binnenhandschoen eruit kan halen en wassen en/of vervangen..

Voor de warmere dagen zijn b.v. http://www.iwonatec.de/product_info.php?products_id=4485&language=... ook optimaal..
    Respect the Mountains..!
  • poling
    Beginner
    poling op 15 février 2011 · 21:36
    koste die?

bedankt voor de tips
  • semmel
    Expert
    semmel op 15 février 2011 · 21:55
    Rond de 100 euro??
    Respect the Mountains..!
  • jriph
    Tourist
    jriph op 15 février 2011 · 22:54
    http://www.flylowgear.com/accessories/tough-guy.html...

met een paar liners prima tenzij je echt de hele dag met je handen in de sneeuw zit te graven.. 28 dollar. beat that

ik heb een setje van deze (van kinco) ooit gekregen van een gozer uit Jackson Hole en die gebruik ik erg veel. Voor als het heel koud is heb ik een setje armee wanten (10 euro) met liners uit een paar versleten Black diamond.

Hestra Falt Guide + liner ongeveer 120 euro.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Teze
    Tourist
    Teze op 16 février 2011 · 04:19
    ik ga dit topic toch ook even volgen aangezien ik toch ook nog niet de ideale handschoenen gevonden heb (als die al zou bestaan).

Heb er spijtig genoeg ook al enkele sets versleten (zowel goedkope als dure; van bucht tot gore tex).  Ofwel zijn ze niet warm waardoor ik sowieso liners moest gebruiken als het iets kouder werd.  Zelfs zo erg dat ze meteen bevroren als ik ze even uitdeed op de lift 😮

Alsook liners in combinatie met een te nauw passende handschoen is ook een slecht idee aangezien ik dan ook koude handen had.

Nu heb ik opnieuw handschoenen (zeker niet te dikke) die warm genoeg zijn zonder liner maar ze beginnen weer te scheuren.  Tot daar aan toe dat dit na verloop van tijd gebeurd aan de vingertoppen maar ze scheuren bij de aansluiting tussen de vingers  ???  Nochtans zijn de handschoenen niet een te kleine maat?

Heb nog een setje oude handschoenen in mijn rugzak als reserve (onder het motto beter iets dan niets) die al 10 keer gereanimeerd zijn.  Spreekt voor zich dat deze niet echt meer waterdicht zijn en ik deze 's avonds boven een emmer kan uitwringen  ;D
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 16 février 2011 · 10:45
    Ik gebruik Burton wanten die niet eerst niet helemaal voldeden. Vorig jaar Hestra Merino liners er bij genomen, helemaal perfect!
    WeRookie
  • Spider
    Tourist
    Spider op 16 février 2011 · 12:57
    ik heb black diamond handschoenen(gtx) gaan al 10 jaar mee met wat kleine reparaties.
    En outdoor designs handschoenen (event), gaan nu 4 jaar mee en eerste reparaties gedaan..beide prima
    Better to burn out, then to fade away.
  • doov
    Advanced
    doov op 16 février 2011 · 13:05
    Ik heb al tig handschoenen versleten. Vaak was het stikwerk binnen een week kaduuk. De Hestra´s hebben daar geen last omdat het stikwerk aan de binnenkant zit.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 19 février 2011 · 22:06
    nog een handige: ik heb ontdekt dat met icebreaker linings je je iPhone kunt bedienen!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 19 février 2011 · 22:38

nog een handige: ik heb ontdekt dat met icebreaker linings je je iPhone kunt bedienen!

Nu zou ik een grap over een schaap kunnen maken maar dat heb ik helemaal niet nodig :-*
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • jriph
    Tourist
    jriph op 20 février 2011 · 00:27
    zo iets ? van gekookte wol.

we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Spider
    Tourist
    Spider op 20 février 2011 · 07:42
    Ze zijn van Vaude en heten gewolkte want, ze zijn ook nog steeds in de collectie.
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 20 février 2011 · 09:18
    Zag gisteren een film waarin topklimmer dave mc load met gewolkte wanten mixed klom
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 20 février 2011 · 10:41
    Ik heb nu een setje Black Diamond Guide's en die bevallen erg goed moet ik zeggen. Wel netjes einde van het seizoen invetten zodat het leer niet uitdroogd. Ik heb niet erge last van zweethanden dus voor die doelgroep kan ik niet spreken.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • skiester
    Advanced
    skiester op 20 février 2011 · 12:20

[quote author=skiester link=topic=2431.msg33841#msg33841 date=1298149600]

Nu zou ik een grap over een schaap kunnen maken maar dat heb ik helemaal niet nodig :-*
    [/quote]

;D :😃

xx van wolli
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • NLS
    Tourist
    NLS op 20 février 2011 · 13:03
    Ik wil deze graag testen http://www.thundercloudmarketing.com/FreePage22.htm..., minpuntje; ze zijn er niet in mit (raar aangezien vingers kwetsbaar zijn met carven)
  • poling
    Beginner
    poling op 20 février 2011 · 20:54
    ik kom ze ook halen, voor dat geld is het proberen waard  8)
  • Spider
    Tourist
    Spider op 20 février 2011 · 21:14
    ze worden vaak tijdens ijsklimmen gebruikt omdat natte wol lekker aan ijs plakt... 😉  (serieus dat kan genoeg zijn als steunpunt)
  • Opa
    Advanced
    Opa op 21 février 2011 · 11:33

ze worden vaak tijdens ijsklimmen gebruikt omdat natte wol lekker aan ijs plakt... 😉   (serieus dat kan genoeg zijn als steunpunt)

Met ijsklimmen gebruik ik vaak ijsbijlen: heel handig hoor!  :😃 :😃 😋
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • doov
    Advanced
    doov op 21 février 2011 · 11:41
    Tjemig, moet ik nou ook al gaan ijsklimmen ?
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 21 février 2011 · 11:47
    Probleem met koude handen is vaak, dat een hoop mensen met (half) koude handen aan het begin van de skidag hun skihandschoenen aan doen en het dan vervolgens ook niet meer echt warm krijgen....

ff 15 min omhoog rennen/lopen (met handschoenen  😃) en je handen zijn voor de rest van de dag warm...

Belangrijk is natuurlijk wel dat ze waterdicht zijn....

Ik heb hele dure gehad en goedkope...en doe er even lang mee: even warm en slijtvast...dus tegenwoordig voor geen dure meer...€ 17,95 en daar doe ik gemiddeld drie seizoenen mee (en dan bedoel ik geen geen 2 weken per seizoen, maar dan ook echt 3 seizoenen  8) )....
    Real Skiers don't have real jobs
  • poling
    Beginner
    poling op 21 février 2011 · 15:45
    nou dan ben ik benieuwd welke handschoenen dat dan zijn....
  • Teze
    Tourist
    Teze op 21 février 2011 · 16:49

nou dan ben ik benieuwd welke handschoenen dat dan zijn....

idd, ik spreek niet in termen van seizoenen maar van dagen.  Mijn gore texen beginnen opnieuw gaatjes te vertonen na nen dag of 20

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro