Advies keuze stijgvellen

• lesalpes
    Elite
    lesalpes op 4 juin 2012 · 20:10

Vellen zijn vellen. Sommige zijn in sommige situaties iets fijner dan anderen, sommige zijn iets durder/goedkoper dan anderen, en uiteindelijk moet je gewoon zorgen dat je iets hebt om onder je skies te plakken!

Euhh, right.... Er zit echt een groot verschil in kwaliteit. Met name no-name vs. merk en nylon vs. mohair. Zeker als je veel loopt ga je de verschillen duidelijk merken.

Ikzelf heb iets mindere ervaringen met de lijm van G3. Das best raar want ze gaan prat op goede lijm. Maar ik heb ze tot 2 keer toe terug gestuurd. Na twee weekjes was het goede er echt vanaf. Maar de grip was wel heel goed. De lijm van BD bleef bij mij langer goed en ze gleden ook lekker.

Gek. Ik heb net het tegenovergestelde probleem ervaren met G3. Die dingen kleven té goed. Onhandig uit elkaar te halen en nemen alles mee, incl. belagreparaties, vuil en cheatsheets...

Als je hoofdzakelijk toertjes maakt tot max. 1000hm zou ik niet twijfelen en gewoon Nylon gaan. Dan is mohair de extra prijs niet waard. Ga wel voor een van de grote merken; BD, G3, colltex. Ik heb persoonlijk de beste ervaringen met BD.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 4 juin 2012 · 20:17
    BD Ascensions it is. Cheap en goed lijkt het.

Nog steeds de vraag of deze lang genoeg zijn:
    http://www.telemark-pyrenees.com/en/blackdiamondascensionnylonsts1112-...

Ze komen op ski's die ongeveer de dimensies 140-115-130 zal hebben of iets in die trant, tussen de 190-200cm. Gaan die Ascensions daar op passen? Heb Telemark pyrenees en Sport-Conrad al gemaild, maar nog niets terug gehad...
  • robbie
    Expert
    robbie op 3 juillet 2012 · 10:26
    BD ascension zijn idd cheap en goed. Super grip en ze gaan lang mee. Wel een beetje stug en daardoor bulky (lastig in je tas te proppen).

Ik heb net een paar G3 Alpinist mohair mix vellen omgeruild voor Alpinist 100% nylon. De mohairs hadden erg slechte grip en ze werden zeiknat, ondanks impregnering/wax/etc. Doordat ze beneden zo nat werden, kleefden er vaak grote klompen sneeuw aan zodra het kouder en droger werd hogerop. Maar dit was in het voorjaar/zomer. Mijn ervaringen met dezelfde Mohair mix vellen op m'n andere (winter/poeder) skis is veel beter. In de poeder hebben ze wel goede grip en blijven ze natuurlijk ook kurkdroog.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 juillet 2012 · 10:47

BD Ascensions it is. Cheap en goed lijkt het.

Nog steeds de vraag of deze lang genoeg zijn:
    http://www.telemark-pyrenees.com/en/blackdiamondascensionnylonsts1112-...

Ze komen op ski's die ongeveer de dimensies 140-115-130 zal hebben of iets in die trant, tussen de 190-200cm. Gaan die Ascensions daar op passen? Heb Telemark pyrenees en Sport-Conrad al gemaild, maar nog niets terug gehad...

Contact anders even Thijs via de wePowder shop. Hij kan je vertellen of ze passen en je waarschijnlijk ook nog wel een wepowder zomerkorting geven. http://shop.wepowder.nl/black-diamond-ascention-custom-sts-125mm.html...
    May the powder be with you.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro