De grote busverbouwing

• Dio
    Advanced
    Dio op 15 septembre 2012 · 00:22

@Steven, Hier moet je iets mee gaan doen joh 😉

+1
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Murky
    Advanced
    Murky op 15 septembre 2012 · 08:05
    :-[ Ups... dat is een sok dus haha. Ik kom bij de gamma geen mooie "sok vinden" met een daarbij passend 2 gaats verloop dus heb met een 7 gatenboor, 2 gaten in gemaakt en een "beetje" pvc lijm doet wonderen. Je draad die ligt dus eigenlijk vrij in de sok zonder een bevestiging what so ever.

Thanks steven! Ik zal morgen een paar foto's posten van het eind resultaat (vandaag te veel verplichtingen waardoor ik helaas niet kan beunen!).
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • Murky
    Advanced
    Murky op 16 septembre 2012 · 17:44
    Booyahh...

Er komt nog een plank onder zodat het allemaal wat steviger staat + er moet uiteraard nog een poot op 😃

Nog een laatste vraagje; de kabels rechtsboven zijn voor de voeding en de kabels in de sok zijn voor het constaantaat draad. Als ik ik het goed begrijp, soldeer je ze gewoon op de + en de - en dan een beetje oprollen en los laten zweven in de sok? Mocht hij het plastic van de sok raken, dan smelt het plastic niet?

Ik wil dit draad bestellen wat 2.5Ohm per meter heeft. Ik heb dan een meter nodig om rond the 60w uit te komen als ik het goed heb? http://www.conrad.nl/ce/nl/product/429015/Weerstandsdraad-05mm-25Ohm/0...
  • Steven
    Tourist
    Steven op 16 septembre 2012 · 18:32
    Yep. Ik heb de warmtedraad nà de ventilator zitten, kan ook andersom natuurlijk, maar dan heb je iets meer verlies denk ik. En opletten dat de ventilator de goede kant op blaast nattuurlijk...
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Murky
    Advanced
    Murky op 16 septembre 2012 · 19:02
    Super. Sorry voor al de vragen, ik kan een hoop doen met mijn handjes maar electronica blijf ik lastig vinden. Heb een hele hoop geleerd! Thanks Steven.
  • KajM
    Advanced
    KajM op 19 septembre 2012 · 01:54
    @ Meteo Morris: PSP Expeditioncampers klust er een supermooi hefdak op (http://www.psp-expeditioncampers.com). Niet gratis, wel hufterproof! Heb zelf een LaRo Defender met pop-up roof, op http://www.kajenfraukeopreis.nl staan wel wat fotootjes.
  • RP
    Advanced
    RP op 19 septembre 2012 · 09:29
    @meteo morris Daktenten

Heb hier veel ervaring mee, zowel op Laro als op expeditietruck. Heb twee soorten: de meer Zuid-Afrika versie (openklappen en volledig stof) en de zogenaamde koffermodellen die jij op de foto had staan. Deze laatste zijn beter geschikt voor winterkamperen.

Daktent is heerlijk slapen maar in de winter erg fris. In je slaapzak niet erg (mits hele goede slaapzak) maar het moment dat je eruit komt ben je aan de beurt......

Omkleden in een daktent is niet ideaal, zeker in geval van ski-gear, je zult dan dus vanuit en naast je Cruiser moeten leven.

Ik heb er ook over nagedacht om te gaan Poederjagen met mijn Cruiser en een daktent maar tot nu toe is mijn ervaring dat je bijna altijd wel een goedkoop pension kunt vinden, toch wat meer comfort en douche...

Heb wel altijd een slaapzak en matrasje (lucht) bij me voor het geval dat ik in Cruiser moet overnachten, is ook geen straf.

Kortom: het kan natuurlijk wel en met de juiste slaapzak zul je heerlijk slapen, alles er omheen is minder ideaal maar wel te doen.

Puntje van aandacht is wel dat je nogal opvalt met je daktent omhoog, vraag is hoe men (lokale overheden en politie) daar mee omgaat?

RP
    Explore the Outdoor!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 19 septembre 2012 · 09:37

@meteo morris Daktenten

Heb hier veel ervaring mee, zowel op Laro als op expeditietruck. Heb twee soorten: de meer Zuid-Afrika versie (openklappen en volledig stof) en de zogenaamde koffermodellen die jij op de foto had staan. Deze laatste zijn beter geschikt voor winterkamperen.

Daktent is heerlijk slapen maar in de winter erg fris. In je slaapzak niet erg (mits hele goede slaapzak) maar het moment dat je eruit komt ben je aan de beurt......

Omkleden in een daktent is niet ideaal, zeker in geval van ski-gear, je zult dan dus vanuit en naast je Cruiser moeten leven.

Ik heb er ook over nagedacht om te gaan Poederjagen met mijn Cruiser en een daktent maar tot nu toe is mijn ervaring dat je bijna altijd wel een goedkoop pension kunt vinden, toch wat meer comfort en douche...

Heb wel altijd een slaapzak en matrasje (lucht) bij me voor het geval dat ik in Cruiser moet overnachten, is ook geen straf.

Kortom: het kan natuurlijk wel en met de juiste slaapzak zul je heerlijk slapen, alles er omheen is minder ideaal maar wel te doen.

Puntje van aandacht is wel dat je nogal opvalt met je daktent omhoog, vraag is hoe men (lokale overheden en politie) daar mee omgaat?

RP

Thanks... duidelijk..
    Matje en slaapzak in de auto 😉
    May the powder be with you.
  • RP
    Advanced
    RP op 19 septembre 2012 · 10:01
    Hahaaa, denk het wel.... low profile.

Investering in goede koffer daktent is ongeveer 2 a 2,5K kun je best vaak van in een pension slapen...

Opties om je Cruiser wat meer wintervast te maken: Webasto standkachel erin (even aanzetten voordat je gaat slapen om de kou eruit te jagen) en net voordat je opstaat.

In het dak een soort van beluchting - ontluchting maken. In auto is condens altijd groot probleem, met een vorm van dakventilatie zal dit veel minder zijn.

Eventueel twee ramen op kiertje tegen elkaar openzetten.

Good luck!

Explore the Outdoor!
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 19 septembre 2012 · 11:42
    Misschien een tipje dat ook in dit rijtje past:

Belachelijk warm voor weinig, en volledig te customizen: http://www.sleepingbags-cumulus.com/

• coen
    Advanced
    coen op 20 septembre 2012 · 23:18
    Hahah Jaap heb je aandelen ofzo?😋

Hoe werken de DM's trouwens op dit 'nieuwe forum'? Gewoon niet? Zou het e.e.a. willen vragen over studeren in tromsø...
    Earn your turns...
  • skiester
    Advanced
    skiester op 24 septembre 2012 · 17:01

Hahah Jaap heb je aandelen ofzo?😋

Hoe werken de DM's trouwens op dit 'nieuwe forum'? Gewoon niet? Zou het e.e.a. willen vragen over studeren in tromsø...

Ga er maar van uit gewoon niet.  Wanneer dat gefixed is horen we het wel... :😃
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro