Een berg bouwen in Nederland....

• pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 10 août 2011 · 16:03 Let the riding do the talking and you've said enough
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 10 août 2011 · 16:34
    Idee en lef
    +1

Haalbaarheid
    -1
    No risk, no fun...No limit, no life
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 10 août 2011 · 17:01
    +2

-2
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • brts
    Beginner
    brts op 10 août 2011 · 19:44
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 10 août 2011 · 21:09
    Zou leuk zijn als dat gebeurd. Gewoon over een vervelend dorp ofso heen ergens centraal in het land 😋
    It's always snowing somewhere
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 10 août 2011 · 22:04
    Urk...of...Goudswaard...of...zoiets!
    No risk, no fun...No limit, no life
  • poling
    Beginner
    poling op 10 août 2011 · 22:28

Zou leuk zijn als dat gebeurd. Gewoon over een vervelend dorp ofso heen ergens centraal in het land 😋

dan zijn er inees wel heel veel opties....!  ;D

anyway +veel en +2 (kom op, blijf positief, uitvoorbaarheid is ook een plus!
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 11 août 2011 · 00:16
    Haha. Als er veel vervelende dorpen zijn, komen er dus veel bergen 😃
    It's always snowing somewhere
  • poling
    Beginner
    poling op 11 août 2011 · 08:57
    of een grote overal over heen. en wat mij betreft mogen daar kleine tot middelgrote steden ook toe behoren. Uiteindelijk levert het extra bouwmateriaal op! 😉
  • koningbolo23
    Tourist
    koningbolo23 op 11 août 2011 · 22:53
    ik zeg omgeving almere die gast van virgin air en gaan met die banaan..........
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 4 novembre 2011 · 11:34
    Nou willen ze er nog werk van gaan maken ook ??? Typisch zo'n project waarvan je van te voren al weet dat het gaat falen.

http://www.nu.nl/column-vrijdag/2659030/koop-berg.html...
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 4 novembre 2011 · 12:07
    Ze halen anders alvast een flinke berg geld op. Kunnen die initiatiefnemers een prima tripje naar de bergen van boeken. Of investeren in drachme's. Ofzo...
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 4 novembre 2011 · 12:14

Ze halen anders alvast een flinke berg geld op. Kunnen die initiatiefnemers een prima tripje naar de bergen van boeken. Of investeren in drachme's. Ofzo...

Een beetje vergelijkend warenonderzoek doen in de alpen/usa idd. Is wel belangrijk als je een berg wil gaan aanleggen.
  • WillemIT
    Tourist
    WillemIT op 4 novembre 2011 · 13:58
    Er worden wolkenkrabbers gebouwd van 800m hoog, en de eerste die de kilometer gaat halen is ook al ontworpen.
    Een berg van 2 kilometer zoals die nu is bedacht(deel hol met allerlei voorzieningen) is dus de overtreffende trap van de standaard wolkenkrabber.
    Zo bezien is het helemaal niet zo'n gek idee, en zeker technisch uitvoerbaar.
    the mind is like a parachute, it only works when it's open
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 4 novembre 2011 · 14:04

Er worden wolkenkrabbers gebouwd van 800m hoog, en de eerste die de kilometer gaat halen is ook al ontworpen.
    Een berg van 2 kilometer zoals die nu is bedacht(deel hol met allerlei voorzieningen) is dus de overtreffende trap van de standaard wolkenkrabber.
    Zo bezien is het helemaal niet zo'n gek idee, en zeker technisch uitvoerbaar.

Behalve dan dat onze grond het gewicht van zo'n bergje niet kan hebben. Het is echt een totaal waanzinnig plan dat realistisch gezien onuitvoerbaar is. Ik zie het er niet van komen, hoe leuk ik het ook zou vinden.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 4 novembre 2011 · 14:07
    Ik denk dat de bedrijven die meedoen het zien als een platform om hun "genialiteit" te showen. Pure marketing die de media lekker oppikt, wereldwijd. Of het uiteindelijke plan realistisch is? Is dat dan belangrijk? De aandacht is er in ieder geval en daar gaat het hen waarschijnlijk om.
    http://verticaldissidents.net
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 4 novembre 2011 · 14:16

Ik denk dat de bedrijven die meedoen het zien als een platform om hun "genialiteit" te showen. Pure marketing die de media lekker oppikt, wereldwijd. Of het uiteindelijke plan realistisch is? Is dat dan belangrijk? De aandacht is er in ieder geval en daar gaat het hen waarschijnlijk om.

Dit inderdaad.

Ik volg dit nieuws gewoon, vindt het een leuke ontwikkeling.
    Opmerkingen over kosten, invloed op klimaat, locatie, gevolgen voor de bodem en dergelijk laat ik aan aan de echte experts over. Want daar weet ik veel te weinig van.
    Lijkt me een beetje kort door de bocht om, als leek, vanachter de pc dit project direct als onhaalbaar te bestempelen.

Ik vind het trouwens wel positief dat er in mogelijkheden wordt gedacht en niet in onmogelijkheden.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 novembre 2011 · 14:25

Ik vind het trouwens wel positief dat er in mogelijkheden wordt gedacht en niet in onmogelijkheden.

Yes! That's the spirit! We moeten af van het 'Ja, Maar ...'-denken. (Ik heb ook een workshop gehad ;D)
  • Echo
    Advanced
    Echo op 4 novembre 2011 · 15:06

[quote author=MarcD link=topic=2746.msg42585#msg42585 date=1320412587]

Yes! That's the spirit! We moeten af van het 'Ja, Maar ...'-denken. (Ik heb ook een workshop gehad ;D)
    [/quote]
    Ja-maar..huh?! de techniek van het omdenken. Voor de pessimist is het glas half leeg. Voor de optimist is het glas half vol. Er is ook een derde benadering: waar is de kraan?  ;D
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 novembre 2011 · 15:09
    Pcies. Alsof ik Berthold Gunther zelf hoor 😀
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 4 novembre 2011 · 16:39
    Net met de initiatiefnemer hiervan gesproken. Het is nu vrij serieus en we kijken nu met mijn werk of we er wat mee kunnen, focus op duurzame innovaties op en om de berg.
    Iemand van plan om een onderzoeken certificaat te kopen? Zou je eigenlijk wel moeten doen als je het vet vindt 😉
    Ik zeg skiërs unite!
  • poling
    Beginner
    poling op 4 novembre 2011 · 20:19
    vertel eens, dat werk van jou? wat is dat?
  • Karst
    Advanced
    Karst op 5 novembre 2011 · 16:06
    1mln euro tbv een haalbaarheids studie?!
    Ik zou eens die begroting willen zien...

Wel een tof idee, innovatie, dat hebben we nodig.

... en als je op de 3landenpunt begint dan pak je al wat meters.... (en is woningoverschot/landgraaf ook opgelost 😉 )
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 5 novembre 2011 · 23:17

initiatiefnemer is een journalist, das media toch?  😃 Pure media die marketing lekker oppikt dus ;D.
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 6 novembre 2011 · 22:03

vertel eens, dat werk van jou? wat is dat?

een organisatie die oplossingen bedenkt voor maatschappelijke en duurzame issues, hier een haalbare business case voor ontwikkeld en deze naar de markt brengt.
    De berg is weliswaar niet ontstaan vanuit een "issue" gedachte, maar kan een showcase zijn voor duurzame innovaties... Maargoed, alles is mogelijk en er zijn veel enthousiastelingen die zich hierbij hebben aangesloten. Dus qua medestanders geen probleem. De grootste uitdaging zijn de tegenstanders, en de grootste uitdaging zal zijn om hier een groot maatschappelijk draagvlak voor te creëren.

[quote author=Teleaddict link=topic=2746.msg42582#msg42582 date=1320412052]

initiatiefnemer is een journalist, das media toch?  😃 Pure media die marketing lekker oppikt dus ;D.
    [/quote]

En een oud-wielrenner die hier altijd al van droomde... Ik ook stiekem 😃

1mln euro tbv een haalbaarheids studie?!
    Ik zou eens die begroting willen zien...

Wel een tof idee, innovatie, dat hebben we nodig.

... en als je op de 3landenpunt begint dan pak je al wat meters.... (en is woningoverschot/landgraaf ook opgelost 😉 )

Geen gek idee. Ze denken nu aan deze locaties: http://www.diebergkomter.nl/2011/10/waar-komt-de-berg/...
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 7 novembre 2011 · 14:42
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 novembre 2011 · 16:00

Slecht nieuws voor de berg: http://www.alterra.wur.nl/NL/nieuwsagenda/nieuws/Dutch_mountain.htm...

in de winter zal de neerslag voor een deel in de vorm van sneeuw vallen, maar een verdubbeling van de hoeveelheid neerslag in het gebied rondom de berg lijkt zeker niet onmogelijk.

Sorry, maar hoe is meer sneeuw een probleem?  ;D
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • blokaanbeen
    Tourist
    blokaanbeen op 7 novembre 2011 · 22:41

[quote author=Surfertje link=topic=2746.msg42898#msg42898 date=1320673350]
    Slecht nieuws voor de berg: http://www.alterra.wur.nl/NL/nieuwsagenda/nieuws/Dutch_mountain.htm...

in de winter zal de neerslag voor een deel in de vorm van sneeuw vallen, maar een verdubbeling van de hoeveelheid neerslag in het gebied rondom de berg lijkt zeker niet onmogelijk.

Sorry, maar hoe is meer sneeuw een probleem?  ;D
    [/quote]

Meer sneeuw is welkom, maar regen hoeft voor mij niet. En volgens mij gaat dat toch echt over regen..
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 7 novembre 2011 · 22:53
    Ik zie het probleem niet. Je moet gewoon niet in Flevoland , rond om de berg, wonen. Je komt er dus alleen om op de berg te skien. Prima toch?  :😃
    ;D
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro