Fitsnow goggle/ helm

• patrick
    Beginner
    patrick op 14 septembre 2011 · 17:27
    Hallo iedereen,
    ik zou willen vragen welk helm/goggle combinatie jullie gebruiken...ik zoek dees jaar nieuwe te kopen maar ik wil ook weten welk goed bij elkaar past(goede afsluiting tussen de helm en goggle).Als ze niet goed aansluiten op elkaar kan je aan de voorhoofd pijn krijgen van de koud.
    Wie kan mij helpen de juiste te kiezen.(ben een snowboarder)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 14 septembre 2011 · 18:42
    Onder mijn POC Receptor Bug (XL, is misschien belangrijk om te melden) draag ik afhankelijk van de omstandigheden een [s]Smith[/s] Scott Broker of een Adidas ID2. Beiden zitten goed, maar de Adidas sluit het beste aan en zit ook het lekkerst.
  • wulu
    Tourist
    wulu op 14 septembre 2011 · 19:07
    Draag zelf een RED Avid helm, en heb de A frame goggle van Oakley. Zit zeker niet verkeerd, maar heb wel een klein stukkie huid "open" staan.

Als je een RED helm aanschaft staat er ook bij de verpakking vermeldt dat een Anon goggle het beste is bij deze helm past. Dus ik ga die combo maar eens proberen... denk ik.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 14 septembre 2011 · 20:02
    sweet trooper, adidas id2
    For cryin' out loud...
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 14 septembre 2011 · 20:05
    Hier een POC Receptor+ met Julbo Revolution zebra
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 14 septembre 2011 · 20:29
    maar heb wel een klein stukkie huid "open" staan.

Mijn Red helm werd geleverd met een 'bandje' van stof om dit 'stukkie huid' op te vullen. Je steekt het tussen de helm en de helmvoering. Als je helm dit niet heeft kan je het met een oud t-shirt en twee kleine stukjes klitteband ook zelf klussen. Kost nog geen 5 minuten en scheelt een koud voorhoofd.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • doov
    Advanced
    doov op 14 septembre 2011 · 20:58
    Salomon Ranger + Zeal Link ( net als de Julbo van SPAM met een fotochromatische lens en dat is heel fijn. Nooit klooien met verschillende lenzen).
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 14 septembre 2011 · 21:42
    hier een Giro met een Scott, een Oakley en nog een (merk?).  past allemaal.  Mini stukkie huid is nooit een probleem, is wel verkoelend, en als het echt koud is dan trek ik een buff over mn hoofd onder de helm en die kan dan ook over dat stukkie huid.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Karst
    Advanced
    Karst op 14 septembre 2011 · 22:03
    Giro + AFrame vd eerste generatie... 3xlens mogen vervangen, schuim is gaar, maar werkt prima!
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 14 septembre 2011 · 22:49
    Smith variant brim met Adidas ID2. Overigens past een Smith I/O ook super. Gewoon lekker ff passen in een winkel joh!
    one way to go down
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 15 septembre 2011 · 00:49

Draag zelf een RED Avid helm, en heb de A frame goggle van Oakley. Zit zeker niet verkeerd, maar heb wel een klein stukkie huid "open" staan.

Als je een RED helm aanschaft staat er ook bij de verpakking vermeldt dat een Anon goggle het beste is bij deze helm past. Dus ik ga die combo maar eens proberen... denk ik.

Red en Anon vallen onder Burton 😉 Dus opzich logisch dat ze dat vermelden.

Ik heb momenteel een Giro Encore 2 met Electric EG2, alleen gaat de giro de deur uit voor een Bern helm, want die zitten wel lekker.
    It's always snowing somewhere
  • patrick
    Beginner
    patrick op 15 septembre 2011 · 09:25
    ik ga enkele van jullie combinaties passen.Ik vind de red en anon combinatie wel leuk en die zouden goed met elkaar moeten passen omdat ze van burton zijn natuurlijk maar is anon een goeie goggle?...,zou ook graag is smith combinatie willen proberen(als ik ze kan vinden in een winkel) en zoek nog een helm dat met een oakley of een spy goggle past...omdat ik ze ze heel goed vind.
    Zijn er ook goeie internet sites waar je goggles en helm kunt bestellen?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 15 septembre 2011 · 10:12
    eigenlijk is het belangrijker dat de helm en de goggle gewoon lekker zit.  dat er dan al dan niet een klein randje voorhoofd over is dat los je op met een stukje stof en meestal ben je blij met het extra luchtgaatje (IMHO)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 15 septembre 2011 · 20:06
    giro met een anon
    giro paste goed, anon zat daar weer het beste op
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 16 septembre 2011 · 10:46
    PASSEN!
    Real Skiers don't have real jobs
  • julesrutten
    Tourist
    julesrutten op 17 septembre 2011 · 19:38
    Ik heb een giro revolver en een anon figment, die heb ik ook op mn plaatje op, leuk hea 😉
    Maar die zit met de band buiten de helm zowel als met de band onder de helm super chill!
  • Larsje993
    Tourist
    Larsje993 op 6 février 2012 · 23:50
    POC receptor bug ( XXL ) met een Oakley splice of Oakley crowbar wil prima!
    Mijn vriendin heeft ook een Receptor bug alleen dan met een A-frame! Zit ook perfect!

Cheers,
  • maatuh
    Tourist
    maatuh op 7 février 2012 · 09:58
    K2 Rant icm Dragon DX (krijg je extra oranje lens bij). Zelf gewoon helm gekocht omdat ie lekker zat, en daarna een bril erbij gepast; is dus ook mijn advies... Paass'n en koop'n!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 février 2012 · 10:48

eigenlijk is het belangrijker dat de helm en de goggle gewoon lekker zit.  dat er dan al dan niet een klein randje voorhoofd over is dat los je op met een stukje stof en meestal ben je blij met het extra luchtgaatje (IMHO)

+1

Gewoon lekker zelf passen, vooral die helm moet goed zitten. De rest is wel op te lossen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • jago
    Advanced
    jago op 7 février 2012 · 12:23
    Dainese Helm en een dragon goggle...sluit perfect aan
  • bpomerantz2
    Tourist
    bpomerantz2 op 8 février 2012 · 16:01
    sweet trooper, met oakley A-Frame. Zit als gegoten. Hiervoor dainesse helm die zat goed alleen klemde na paar uur dragen bij de oren.
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 8 février 2012 · 18:54
    Goeie vraag!
    red hifi + spy orbit = geen spleet = geen koppijn
    sneeuw, pffff
  • MarcoV
    Tourist
    MarcoV op 8 février 2012 · 19:16
    RED mutiny + Dragon Mace, Electric EG1s, Electric EG1 of Oakley A-frame past prima.
    K2 Rival Pro + Oakley A-frama past ook prima.
    Never call last run
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 8 février 2012 · 20:26
    RED mutiny helm met Dragon Mace Goggle of Oakley O-frame, past perfect, in de helm zit overigens een stukje stof die de spleet perfect afsluit.

De helmen die vrij hoog beginnen laten de meeste open ruimte

Verder, +1 voor Marco-tje

''The guy in the orange jacket!''
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 14 février 2012 · 14:37
    Waar je ook op moet letten is dat de ventilatie van de goggle overeenkomt met de ventilatie van de helm. Anders heb je te snel een beslagen bril. Tegenwoordig heb je helmen met voorin een afzuigkanaaltje voor de vochtige lucht die je goggle naar boven afvoert. Dat is waar ik op gelet heb bij het aanschaffen van een nieuwe helm. Als het streepje tussen helm en goggle vol met sneeuw zit is het zo beslagen. Goede zijkant ventilatie van een goggle is dus erg fijn.
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • thijzel2
    Tourist
    thijzel2 op 14 février 2012 · 16:30
    Binnen een merk heb je vaak wel modellen die precies voor elkaar gemaakt zijn. Zo past een smith I/O bijvoorbeeld wel heel lekker bij een vantage/variant brim: zie http://www.emercedesbenz.com/lifestyle/outdoors/smith-optics-io-goggle....
    Dat wil overigens niet zeggen dat een combinatie helm/goggle van 2 verschillende merken ook niet heel lekker kunnen  aansluiten.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro