Welk board onder de €400,-??

• Fontio
    Tourist
    Fontio op 23 octobre 2011 · 00:41
    Zo, eindelijk is het zo ver, januari ga ik voor het eerst een week de poeder in! Ala een freeride trip via ripstar.

Nu heb ik een eigen board, maar die is niet echt geschikt voor het fijne poederwerk, een burton shaun white special uit '08/'09 seizoen. Uit me hoofd 156 (board wordt as we speak gewaxt).

Maar ik dacht bij mezelf, waarom geen tweede board, die lekker comfortabel door de poeder gaat en ook wat beter is op hoge snelheid op de piste.

Mijn budget is bekend, €400 piek. Zelf ben ik 1.75m en weeg ik 75 kg. Gevorderde fanatieke snowboarder die gewoon maximaal wil genieten.

Wat moeten de eigenschappen zijn van het board:

Goed in de poeder, prioriteit!
    Stabiel op hoge snelheid op de piste, prioriteit!
    Mogelijkheid tot switch rijden, leuk als het kan.

Zodra ik een beetje wil klooien in het park, wat ik niet vaak doe, dan heb ik altijd me burton nog dus dat hoeft het board totaal niet te kunnen.

De looks of het merk zijn ondergeschikt aan de rij-eigenschappen voor mij.

Brand los met tips en of eigen ervaringen!
    ''The guy in the orange jacket!''
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 23 octobre 2011 · 01:24
    Ik ben geen boarder dus ik kan je geen technisch advies geven, maar waarom niet ook even bij de 2ehands boards kijken? Tenzij je heel erg kunt genieten van nieuwe glimmende spullen kan het erg interessant zijn. Je kunt al snel 3 tweedehands boards krijgen waar je normaal 1 nieuwe voor zou kunnen kopen.
  • semmel
    Expert
    semmel op 23 octobre 2011 · 11:45
    Kijk eens naar http://goodboards.eu/freerideboards.html..!

Iets boven je budget, maar handgemaakte, gelimiteerde en kwalitatieve zeer goede boards.. Merk richt zich op de markt van 20 jaar en ouder die vooral van piste en poeder houden.. Precies iets voor jou..!

Nog niet op de markt in de Benelux, maar daar wordt hard aan gewerkt..! Stuur me maar een PM als je wat meer wilt weten..
    Respect the Mountains..!
  • AlexL
    Beginner
    AlexL op 23 octobre 2011 · 11:46
    Als je gevorderd bent zou ik wel investeren in een goed board: voor een freeride board aan 400E denk ik ook dat je best naar tweedehands of overjarig kan kijken (tenzij je nog in de VS komt de komende weken).  Even goed zoeken tussen alle crap op de tweehandssites (ook goed nadenken over de lengte!) en online naar thegoodride en/of snowboardreview kijken ter inspiratie...  
    Op marktplaats staan er nu een ongebruikte Salomon Burner voor EUR 369,  een tweedehands Nidecker Megalight - misschien het bekijken waard.  
    Of huur toch voor die ene week een echte freeride board en kijk wat je ervan vindt!
  • AlexL
    Beginner
    AlexL op 23 octobre 2011 · 11:48
    PS @Semmel, dit was NIET een reactie op jouw post (die tegelijkertijd erdoor kwam) maar op die ervoor! 
    :😃
    cheers
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 23 octobre 2011 · 12:56
    Alvast bedankt voor de tips!

Die salomon burner klinkt erg goed! 2e hands heb ik toch altijd zo mijn twijfels over, omdat je dan nooit 100% zeker weet of er misschien toch gebreken aan zitten. Mijn voorkeur gaat uit voor nieuw.

Even een linkje naar die burner: http://link.marktplaats.nl/1001046161
    Hij is er wel alleen nog in de 160 maat, maar dat is prima toch voor mij? Of raden jullie toch aan om een 163 te pakken?

De Nidecker megalight staat ook nieuw op marktplaats, maar die is wel net wat boven me budget: http://link.marktplaats.nl/495214498

Is het verschil in prijs ook echt een verschil in kwaliteit?

Tips voor andere boards zijn ook nog altijd welkom natuurlijk!
  • Markie
    Advanced
    Markie op 23 octobre 2011 · 13:23
    Vraag ripstar zelf even wanneer ze hun sale hebben... heb er vorig jaar een nieuwe burner gehaald voor 50% korting maar kijk ook even naar andere modellen daar 😉  Btw zou niet voor 160cm gaan.
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 23 octobre 2011 · 15:41
    Misschien een beetje een inkoppertje, maar koop een tweede board dat je echt puur voor poeder gaat gebruiken. Ik zou zeggen een Jones Hovercraft. Nieuwprijs €400. Zet je bindingen van je ouwe board over en je bent precies binnen budget.

Switch rijden ga je in de poeder toch veel minder gebruiken dan op de piste. Voor de minder diepe poederdagen of als je switch en allmountain wil rijden heb je je ouwe board altijd nog.
    splitfest.nl
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 23 octobre 2011 · 22:27
    @ markie, wat voor lengte zou jij nemen dan? Is het nodig langer te nemen dan normaal? En is de sale niet meestal na het seizoen??

@ ieism, die jones hovercraft had ik ook al gezien inderdaad, de verhalen die ik lees over het poedersurfen klinken me uiteraard als muziek in de oren. Alleen wil ik hem ook veel gaan gebruiken op de piste, en over me huidige board ben ik niet echt tevreden op hoge snelheid, althans ik denk dat het een stuk beter kan!

Voor zo ver als ik het lees trekt een board als de nidecker megalight en de salomon burner me erg aan, alleen zijn die over mijn budget. Wel het overwegen waard, als ik anders over 2 jaar weer een ander board wil. Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen.

alvast bedankt voor de vele tips!
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 23 octobre 2011 · 22:36
    Mijn Salomon Burner die ik te koop heb staan in Sales?
    162 cm lang en zo goed als nieuw en vraagprijs 180€...heb je nog geld over voor nieuwe bindingen en blijf je nog binnen je budget!
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 23 octobre 2011 · 22:58
    Klinkt interessant!

Zie je inbox!
  • gillie-o
    Tourist
    gillie-o op 24 octobre 2011 · 05:36
    wePowder LABS is misschien ook een optie
    live to ride, ride to live
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 octobre 2011 · 09:45
    Als je hem ook als freeride board op de piste wil gebruiken zou ik geen hovercraft kopen. Goddelijk in de poeder, maar op de piste zijn er (veel) leukere boards te rijden. Dan zou ik inderdaad eerder naar een burner of iets dergelijks kijken.

Ik weet trouwens niet hoe de nitro slash het op de piste doet, maar http://www.duijvestein-wintersport.nl/nitro-slash.html... staan er blijkbaar nog een paar van vorig jaar voor 270 euro...
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 24 octobre 2011 · 10:45
    @ gillie-o, daar had ik wel even naar gekeken, alleen wil voor zo'n week liever iets voor mezelf meteen, als ik maar 3 dagen zou gaan zou ik dat eerder doen. Ook is de diversiteit van de boards niet groot.

@ Willem2k, Dat dacht ik ook over de hovercraft, overigens heeft ieism dat ook al aangegeven in zijn advies. Ik zal eens kijken hoe die nitro slash het doet!

Overigens ga ik wel voor die oudere salomon burner! het grote voordeel is dat hij lekker goedkoop is en er nog erg goed uit ziet. Mocht ik dat dan echt helemaal geweldig vinden kan ik over een paar jaar flink investeren in een nieuwe top plank! De doelstelling voor mijn ripstar reis is dan ook behaald, een lekker board die goede float heeft in de poeder!

Iedereen bedankt voor het advies!
  • Opa
    Advanced
    Opa op 24 octobre 2011 · 12:11 Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • poling
    Beginner
  • G.Nijzink
    Elite
    G.Nijzink op 24 octobre 2011 · 12:24
    Hallo Fontio,
    Ik heb meegedaan met de test van Verse sneeuw en denk dat ik je wel wat tips kan geven.

Ten eerste ligt het er helemaal aan wat voor soort rider je bent.
    Zoals je al aangeeft ben je een fanatieke gevorderde rider.
    Dit is natuurlijk een groot gebied...gevorderd.

Ik zie hier een paar keer de Salomon Burner voorbij komen.
    Super lekker board,maar zoals jezelf aangeeft wilt je ook af en toe het park in en switch riden.
    Burner rijd switch niet lekker. Kan wel,maar zijn veel betere boards.

Je budget is €400,-.
    Als ik jou verhaal zo lees zoek je een board waar je langer mee wilt gaan rijden dan 1 seizoen.
    Kijk misschien eens naar de Jones Mountain Twin.
    Super speels en surfy in de powder en op de piste kan je heerlijk op je kanten rijden.
    Park doet hij ook goed.
    Kost wel iets meer...€449,- in de lengte 159.
    Denk dat deze lengte en met jou gewicht goed zou zijn.
    Kijk hier voor onze review: http://www.versesneeuw.nl/snowboardtest2012/snowboard/25...

Als je budget dit echter niet toelaat zou je ook kunnen kijken naar de Nidecker Eco.
    Link review :http://www.versesneeuw.nl/snowboardtest2012/snowboard/6...

Succes met je zoektocht!!!
    MOFO Snowboarding "Moving Forward in Snowboarding"www.mofosnowboarding.nl
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 24 octobre 2011 · 14:31
    Wil je een all-in-one met de nadruk op spelen, dan is bovengenoemde idd een goede optie.

Sowieso denk ik dat je met jouw budget een 2e hands of overjarig model op de kop moet tikken! voor 400,- koop je nieuw net niks namelijk...

Wil je echter een freeride plank naast je Burton, zoals je in één van je eerste post's stelt, dan moet je jezelf afvragen waar je de nadruk wil hebben liggen.

1. Voornamelijk speels in diepe poeder en hoeft op de piste en snelheid niet zo stabiel te zijn? Hoovercraft, fish, slash, etc

2. Echt freeride, stabiele ragbak onder alle omstandigheden (piste en poeder) en vooral grote lijnen in de poeder maar minder speels: Burner, Supermodel (x),flagship, Megalight, etc.

Sommige planken doen echter beiden, Megalight in camrock uitvoering (zelfde camber/rocker profiel als de twin, maar met taper) Ride Slackcountry?

Je bent vrij licht, planken uit de 2e categorie hebben vaak iets meer lengte nodig voor zelfde float, maar dat maakt ze nog wat minder beweeglijk. Zou ergens rond de 161-163 gaan zitten.

Ben zelf 70kg en heb de Megalight camrock 163: fijnste plank ooit gereden! Voelt licht en beweeglijk als een 156, maar float, stabiliteit van een langere plank

WE´ve got the POWDER
  • patrick
    Beginner
    patrick op 24 octobre 2011 · 16:26
    hey,
    ik weet niet van waar je bent,maar enkele dagen terug had ik in winkel in belgie gezien dat er een burton malolo 162 cm te koop was voor de helft van de prijs.Is wel van 2009 of 2010.
    ze vroegen er nog 275 voor...
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 24 octobre 2011 · 23:49
    Zo, wat een reacties weer!

Zoals al aangegeven ga ik morgen naar de 2e hands burner kijken. Deze is 162 cm en als ik de post van koeienlap lees is dit echt waar ik naar op zoek ben momenteel. Aangezien het nu niet erg duur is kan ik volgend jaar altijd kijken naar een ander board als ik weet of dit echt zeker is wat ik zoek.

Misschien dat ik dan ook meer tijd heb om wat andere boarden te testen in de poeder zoals een hovercraft of iets dergelijks.

Ik heb in de gaten dat switch rijden niet gaat met een freeride board en daar kan ik me prima bij neerleggen. Mocht ik lekker willen klooien pak ik me burton wel!

Thnx voor de tips!

PS: ik woon in Tilburg
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 25 octobre 2011 · 00:35

Ik heb in de gaten dat switch rijden niet gaat met een freeride board en daar kan ik me prima bij neerleggen. Mocht ik lekker willen klooien pak ik me burton wel!

Thnx voor de tips!

Switch rijden kan best, alleen vanwege geen twin flex verloop, meer setback, vaak taper en dus andere neus dan tail, zeker bij een swallowtail achtige achterkant gaat het minder prettig, of in de poeder gewoon niet. (Hard) vooruit des te beter ;D

WE´ve got the POWDER
  • patrick
    Beginner
    patrick op 25 octobre 2011 · 09:07
    als je een board zoekt warmee je een beetje vanalles mee kunt doen,dan denk ik dat een burton custom of custom x  beter kunt kopen....er staan er enkele op 2hands,kapaza en marktplaats.....
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 octobre 2011 · 09:31

Zoals al aangegeven ga ik morgen naar de 2e hands burner kijken. Aangezien het nu niet erg duur is kan ik volgend jaar altijd kijken naar een ander board als ik weet of dit echt zeker is wat ik zoek.

Ik heb in de gaten dat switch rijden niet gaat met een freeride board

Verstandig. Laat je niet meteen gek maken door alles wat er nieuw te koop is, voor die prijs is het een top board. Gewoon eerst kijken wat je precies zoekt dit jaar, en dan in de uitverkoop aan het einde van het seizoen eventueel iets anders zoeken.

Switch rijden kan overigens prima op een Burner hoor. Heeft niet zo veel taper.
    splitfest.nl
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 25 octobre 2011 · 13:16
    @ patrick, hij hoeft echt niet alles te kunnen, park en freestyle ben ik niet naar opzoek 😉

Verder raak ik door jullie opmerkingen steeds meer overtuigd dat ik het nu goed aanpak met deze 2e hands burner. Vanavond ophalen en dan in januari die berg overhoop halen  8)

• AlexL
    Beginner
    AlexL op 26 octobre 2011 · 17:52
    Leuke thread geworden.

@Fontio: over een jaar heb je vast naast die Burner nog een splitboard en een poeder "speel"plank gekocht  😉
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 27 octobre 2011 · 20:07

Leuke thread geworden.

@Fontio: over een jaar heb je vast naast die Burner nog een splitboard en een poeder "speel"plank gekocht  😉

haha, wie weet inderdaad! maar een splitboard is toch nog wel wat verder de toekomst in denk ik 😋

Verder heb ik nu die burner, maar welke bindingen kan ik daar nu goed op zetten? ik wil ook lekker hard over de piste crossen, maar dat gaat goed samen met freeride heb ik gelezen, voor beide heb je stijve bindingen nodig.

Op mijn andere board heb ik momenteel burton mission bindingen uit 2009, zijn die ook goed voor mijn burner of kan ik beter andere kopen? Zo ja, welke zijn goed daarvoor, graag meerdere opties aangezien ik ze op de kop wil tikken tijdens de ripstar sale zaterdag 😀
  • poling
    Beginner
    poling op 28 octobre 2011 · 08:52
    bij de ripstar sale zal er wel eea aan salomon biningen zijn, zijn ook goede bindingen. kan je alleen niet zeggen welk model geschikt zou zijn...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 28 octobre 2011 · 08:55
    Ik denk dat je met die missions prima uit de voeten kan, maar stijver kan altijd. Maar Salomon zal ongetwijfeld ook prima in orde zijn.

Maar meestal staat er wel gewoon een soort van rating op de doos toch? Ik zou gewoon ff bij de sale kijken wat de beschikbare stijvere modellen zijn en daar wat uit kiezen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 28 octobre 2011 · 09:42
    Is het dan ook een must om een boot mee te nemen? of is het gewoon, maat 42.5 = een M binding? Die missions hebben iig een m er in staan van medium denk ik??

Moet sowieso wel goed komen daar, vind het wel relaxt om extra bindingen te hebben, kan je lekker snel swichen van plank als je toch zin hebt in wat anders 😀

• Anouk
    Beginner
    Anouk op 28 octobre 2011 · 10:22

Is het dan ook een must om een boot mee te nemen? of is het gewoon, maat 42.5 = een M binding? Die missions hebben iig een m er in staan van medium denk ik??

Burton boots met Burton bindingen is niet zo moeilijk, als je echter naar andere merken bindingen gaat kijken, zou ik toch wel een schoen meenemen. Heb in het verleden zelf ondervonden dat mijn Burton schoenen niet lekker pasten in Salomon bindingen, bijvoorbeeld...succes met je zoektocht en m'n Burner!  😉

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro