Allmountain twintip

• crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 4 novembre 2011 路 23:26
    Hey,
    Ik heb even wat advies nodig en wat kan je dan beter doen dan het Wepowder orakel te raadplegen 馃構
    Ik ben op zoek naar een twintip waarmee je lekker over de hele berg kunt knallen.
    Om de situatie even te schetsen: ik ga met een groepje vrienden ski脙芦n en heel veel off piste actie zal er niet gebeuren. Ik ben wel op zoek naar een twintip, omdat het grootste deel van de groep boarders zijn en we toch soms in het snowpark zullen zitten. We gaan ook veel on-piste ski脙芦n dus het moet een ski zijn die op de piste ook uit de voeten kan en als het kan ook lekker draaivriendelijk is ;D
    Vorig jaar heb ik een weekje met een Salomon Threat kunnen ski脙芦n en ook met iets van Armada. Maar ik ben nu toch op zoek naar iets meer "allmountain". Omdat ik vaak iets anders probeer ga ik weer skis huren, dus prijs van de ski maakt niet echt uit 8)
    Ik dacht zelf iets in het genre van een Salomon lord. Deze ski heb ik indoor kunnen testen en hoewel dit moeilijk te beoordelen is in een koelkast beviel deze ski me heel erg. Ook een V脙露lkl bridge lijkt me een goeie ski, maar met 95mm onder de voet misschien iets te breed. Of misschien iets zoals een Line Chronic?
    Anyway, genoeg gezeverd. SHOOT!
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 4 novembre 2011 路 23:34
    Het eerste waar ik aan dacht was ook de lord. Ik heb op het model van vorig jaar geskied en het is echt een topding. Heerlijk veel grip en soepel op de piste, maar ook daarbuiten dankzij de kleine rocker toch leuk voor in de powder.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 5 novembre 2011 路 09:33
    De Lord is toch niet een echte twintip? Maar ja, als hij voldoet. :馃槂
    De Kung Fuja's zijn ook geliefd.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 5 novembre 2011 路 11:20
    Het is inderdaad een semi twintip, maar als je een echte twintip wil om vooral in het park te gaan springen dan moet je ook geen allmountain ski zoeken. Dan neem je gewoon een echte park/pipe ski, maar kennelijk vindt chrastestdummy bijvoorbeeld de salomon threat's (die voor een park ski al vrij allmountain geori脙芦nteerd is) al niet allmountain genoeg.  Imo is de lord dat een prima stap naar meer allmountain waar je ook nog wel een beetje mee in het park overweg kunt.
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 5 novembre 2011 路 15:08

Het is inderdaad een semi twintip, maar als je een echte twintip wil om vooral in het park te gaan springen dan moet je ook geen allmountain ski zoeken. Dan neem je gewoon een echte park/pipe ski, maar kennelijk vindt chrastestdummy bijvoorbeeld de salomon threat's (die voor een park ski al vrij allmountain geori脙芦nteerd is) al niet allmountain genoeg.  Imo is de lord dat een prima stap naar meer allmountain waar je ook nog wel een beetje mee in het park overweg kunt.

Idd, ik ben niet op zoek naar een echte parkski. Die threat is een goeie ski op heel de berg, maar ik heb hem in vrij slechte omstandigheden kunnen testen (ijs). En dan mist die ski een beetje stabiliteit/grip. Met een lord kan je toch ook perfect switch ski脙芦n zonder op je bek te gaan volgens mij, mss is ie wel een beetje te 'stevig' voor het park maar pistekwaliteiten zijn ook belangrijk deze keer. Ik sta open voor suggesties/ervaringen van anderen en ik weet dat ik eigenlijk op zoek ben naar iets dat niet bestaat 馃構
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 5 novembre 2011 路 16:57
    Heeft er iemand toevallig ervaring met een line prophet 90/flite? Na wat reviews te lezen staat deze samen met de Lord in poleposition.
  • basjuh1607
    Tourist
    basjuh1607 op 5 novembre 2011 路 17:23
    Jep, line profhet flite ervaring ! Wel alleen nog in een koelkast ! Heb eerst op freestyle twintips geskied, te slap voor mij en waren te kort (164 cm.) Doordat ik the profhets met marker griffon voor 255e op de kop heb kunnen tikken ( much of love to duijvenstijn landgraaf !) Heb ik er koelkast ervaring mee. Ze zijn voor mij perfect, je kan er echt alles mee behalve korte bochten. 馃構 Ik heb 90mm onder de voet waarmee je dus best wat poeder fun kan hebben, bij mij zijn ze 179 cm wat mij prima bevalt ( ben zelf 1,75m .) Volle twin-tip wat zeker tot zijn recht komt ( je kan er heerlijk switch mee rijden.)

Ik ga 30 januari naar de sneeuw en kan ze (hopelijk) dan de pow ingooien ! Tegen die tijd zal ik ook een review posten. Als je verder nog vragen heb stuur maar een PM.

Stay Stoked !
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 5 novembre 2011 路 19:30

Jep, line profhet flite ervaring ! Wel alleen nog in een koelkast ! Heb eerst op freestyle twintips geskied, te slap voor mij en waren te kort (164 cm.) Doordat ik the profhets met marker griffon voor 255e op de kop heb kunnen tikken ( much of love to duijvenstijn landgraaf !) Heb ik er koelkast ervaring mee. Ze zijn voor mij perfect, je kan er echt alles mee behalve korte bochten. 馃構 Ik heb 90mm onder de voet waarmee je dus best wat poeder fun kan hebben, bij mij zijn ze 179 cm wat mij prima bevalt ( ben zelf 1,75m .) Volle twin-tip wat zeker tot zijn recht komt ( je kan er heerlijk switch mee rijden.)

Ik ga 30 januari naar de sneeuw en kan ze (hopelijk) dan de pow ingooien ! Tegen die tijd zal ik ook een review posten. Als je verder nog vragen heb stuur maar een PM.

Thx voor de feedback, ik begin ook meer en meer naar die prophet flite te neigen. Vind er zeer weinig negatieve reviews van. Enig probleem is dat je niet veel winkels hebt die Line skis verhuren in Belgi脙芦.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 5 novembre 2011 路 19:39
    Je hebt je gewicht, lengte en skiniveau niet aangegeven. Dat kan van belang zijn bij een skiadvies. Wat voor de een een slap latje is is voor de ander een lekkere strakke lat die veel pop geeft.
    Staar je ook niet blind op de breedte onder de voet waarbij bij de een 90 mm al log en niet op de kant te krijgen aanvoelt zijn er ook latten van 100+ die zich als een palenrammer voordoet (ok ik weet ik chargeer).
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 5 novembre 2011 路 20:11

Je hebt je gewicht, lengte en skiniveau niet aangegeven. Dat kan van belang zijn bij een skiadvies. Wat voor de een een slap latje is is voor de ander een lekkere strakke lat die veel pop geeft.
    Staar je ook niet blind op de breedte onder de voet waarbij bij de een 90 mm al log en niet op de kant te krijgen aanvoelt zijn er ook latten van 100+ die zich als een palenrammer voordoet (ok ik weet ik chargeer).

Lengte: 177cm, gewicht: +-65kg. En skiniveau: Goh, ik kom op de piste overal makkelijk en snel af. Tegenover "normale" 馃構 mensen kan ik wel goed ski脙芦n, off piste en in het park heb ik echter nog heel veel te leren :馃槂
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 5 novembre 2011 路 20:48
    Dat is een belangrijke bijdrage. Uberstijve planken zijn dus niks voor jou en wat voor een ander een slappe hap is is voor jou een prima latje.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 6 novembre 2011 路 12:14
    Lord is een erg fijn ski'tje. Zowel in het poeder als op de piste. Park heb ik er niet echt mee gedaan, kan nog komen
  • skiester
    Advanced
    skiester op 8 novembre 2011 路 17:36
    armada arv kan ook interessant voor je zijn.  92mm onder de binding is smal genoeg om ijzige pistes te handelen, ze draaien makkelijk en breed genoeg om weg te komen in de pow (houdt niet over maar jij wilt zelf niet breder!).  En zijn net iets soepeler dan de bridges.  Een Armada TST is ook zeer veelzijdig maar met 103 mss wat te breed. (alhoewel een TST met 103 en bijv een whitedot preacher met 112 makkelijker te draaien zijn dan sommige ski's onder de 100mm).  Maar dat moet je zelf maar meemaken.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 8 novembre 2011 路 21:00

armada arv kan ook interessant voor je zijn.  92mm onder de binding is smal genoeg om ijzige pistes te handelen, ze draaien makkelijk en breed genoeg om weg te komen in de pow (houdt niet over maar jij wilt zelf niet breder!).  En zijn net iets soepeler dan de bridges.   Een Armada TST is ook zeer veelzijdig maar met 103 mss wat te breed. (alhoewel een TST met 103 en bijv een whitedot preacher met 112 makkelijker te draaien zijn dan sommige ski's onder de 100mm).  Maar dat moet je zelf maar meemaken.

Armada ARV ziet er idd ook een lekker speelse all mountain ski uit, en wat een heerlijke graphics 8)
    Edit: enig idee van het gewicht, ben een beetje bang dat die ski wat slap zou kunnen zijn of kan jij bevestigen dat dit niet zo is?
  • basboks
    Tourist
    basboks op 9 novembre 2011 路 12:29

Heeft er iemand toevallig ervaring met een line prophet 90/flite? Na wat reviews te lezen staat deze samen met de Lord in poleposition.

De line prophet 90/flite is inderdaad ook een goede kandidaat naast de Lord. Wil je een stijvere versie dan moet je ook zeker kijken naar de Line prophet 98. Waanzige ski zowel on piste als in het park. Door het titanium dat in deze ski is verwerkt krijgt hij nog iets meer body. Heb je de armada ARV ook bekeken.
  • basboks
    Tourist
    basboks op 9 novembre 2011 路 12:31

[quote author=skiester link=topic=3051.msg42971#msg42971 date=1320770207]
    armada arv kan ook interessant voor je zijn.  92mm onder de binding is smal genoeg om ijzige pistes te handelen, ze draaien makkelijk en breed genoeg om weg te komen in de pow (houdt niet over maar jij wilt zelf niet breder!).  En zijn net iets soepeler dan de bridges.   Een Armada TST is ook zeer veelzijdig maar met 103 mss wat te breed. (alhoewel een TST met 103 en bijv een whitedot preacher met 112 makkelijker te draaien zijn dan sommige ski's onder de 100mm).  Maar dat moet je zelf maar meemaken.

Armada ARV ziet er idd ook een lekker speelse all mountain ski uit, en wat een heerlijke graphics 8)
    Edit: enig idee van het gewicht, ben een beetje bang dat die ski wat slap zou kunnen zijn of kan jij bevestigen dat dit niet zo is?

De ARV is absoluut niet snel te slap, zorg dat je de juiste lengte pakt.
    [/quote]
  • GMR
    Tourist
    GMR op 9 novembre 2011 路 16:09

[/quote]

Ik ski zelf ook een ARV, en qua specs kom ik wel bij jou in de buurt (182, 65kg).

De ARV is een heerlijke ski om lekker op de piste te knallen, en door zijn breedte ook lekker in de poeder.

Park is ook te doen, alleen prefereer ik daar meer mijn afgeragde pipe cleaners voor 馃槈 (Kan ik nog eens lekker mee over een rail heel kletteren)

In vergelijking met echte park-ski's zijn de ARV wat zwaarder, maar dat word natuurlijk veroorzaakt door de extra breedte en de sidewall constructie.
    Maar evengoed springen ze heerlijk over kickers. Rails heb ik er nog niet veel mee gedaan, maar dat is meer omdat ik de kanten van mijn allmountain ski's scherp wil houden 馃槈
    blog op www.burgwal.net
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 9 novembre 2011 路 17:25

[quote author=crashtestdummy link=topic=3051.msg42987#msg42987 date=1320782401]

[/quote]

Ik ski zelf ook een ARV, en qua specs kom ik wel bij jou in de buurt (182, 65kg).

De ARV is een heerlijke ski om lekker op de piste te knallen, en door zijn breedte ook lekker in de poeder.

Park is ook te doen, alleen prefereer ik daar meer mijn afgeragde pipe cleaners voor 馃槈 (Kan ik nog eens lekker mee over een rail heel kletteren)

In vergelijking met echte park-ski's zijn de ARV wat zwaarder, maar dat word natuurlijk veroorzaakt door de extra breedte en de sidewall constructie.
    Maar evengoed springen ze heerlijk over kickers. Rails heb ik er nog niet veel mee gedaan, maar dat is meer omdat ik de kanten van mijn allmountain ski's scherp wil houden 馃槈
    [/quote]

Aight bedankt voor je review.
    Ik denk dat het tussen de ARV, prophet flite en de Lord gaat. Spijtig dat ik ze niet alledrie kan meenemen 馃構 :馃槂
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 9 novembre 2011 路 17:44
    Lijkt wel mijn keuze-lijstje van een jaar geleden.  ;D
  • kaspar
    Advanced
    kaspar op 9 novembre 2011 路 18:11
    wat mij betreft mag die lord wel van je lijstje, die ski is echt niet te vergelijken met de andere 2. (imho) slap en levensloos. alhoewel ik toe moet geven dat dit gebaseerd is op de lord van vorig jaar, die had nog geen full woodcore, het 2012 model wel. misschien dat dit wat positieve verandering brengt.
  • os
    Tourist
    os op 9 novembre 2011 路 20:25
    ....de lord van vorig jaar, die had nog geen full woodcore, het 2012 model wel. ...

Ik heb de Lords van 09/10, maar die hebben ook al een full woodcore. Ik (191cm x 85kg) vind het fijne ski's, maar heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Ze zijn in ieder geval stijver en beter knalbaar dan mijn oude 1080s.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 9 novembre 2011 路 20:45
    Same here. En ik ben 100kg.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 10 novembre 2011 路 00:15
    idd arv is zeker niet slap.  wel soepel genoeg om er normaal op te skien.  en stijf genoeg om er op te boenderen.  Goed gevoel ook, niet dat gedempte dat K2 wel eens heeft, maar zeker stabiel genoeg om door de zooi te skien.
  • kaspar
    Advanced
    kaspar op 10 novembre 2011 路 00:33
    os: in dat geval ben ik in de war met een andere ski. ik ben wel bang dat mijn mening over de lord daardoor niet veranderd, helemaal niet aangezien het model nu ongewijzigd lijkt.

de arv is naar mijn mening een veel fijnere ski, een armada classic, met een veel specifieker gevoel. fijner in het park vanwege twintip en flexpatroon, en fijner in de poeder vanwege de extra breedte onder de voet. de prophet flite heb ik jammer genoeg geen ervaring mee.
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 17 f茅vrier 2012 路 14:54
    Ga hier nog even op terugkomen, omdat ik enorm tevreden was over mijn keuze (met dank aan jullie) 8)
    Ik had uiteindelijk de ARV's gehuurd en heb er geen moment spijt van gehad, de latten hebben mij enorm verbaasd ;D
    Ik heb het model van afgelopen jaar geskied en kan er bijna alleen maar positieve dingen over zeggen. Met 175cm was het de grootste lat die ik al geskied heb ( :馃槂 ja ik weet het 馃構) maar toch is het een draaivriendelijke lat. Je krijgt ze ook supermakkelijk op de kant en ze hebben geen moeite om de kant te houden. Heb er op een ochtend eens een lege rode piste mee afgecarved en maatje die mee was op zijn Ar7's en die veel beter skiet dan mij wist mij te vertellen dat hij heel wat moeite had om te volgen. ???
    Met de goeie sneeuw die er lag kon je makkelijker je eigen limiet vinden dan de limiet van deze skis.
    De stevigheid die ik miste in een threat ed vond ik wel in deze ARV's, geen geflapper op hoge snelheden, stevig genoeg voor sporadische ijsplekjes, etc
    Ik ben geen echte parkrat dus in het park waren deze skis ook meer dan voldoende voor mij. Om toch iets negatief te zeggen, de topsheet is volgens mij wel krasgevoelig (al was dit bij andere skis met coole graphics niet veel beter :馃槂 ) Op bevroren verspoord terrein doen de ze niet altijd wat ik wil, maar dat zal eerder aan mijn kunnen liggen. :-X
    Spaarvarken zal dus misschien weer geslacht moeten worden ;D
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 17 f茅vrier 2012 路 17:09
    Test anders ook nog eens de andere ski's op je lijstje  馃槈
    Die van mij kun je denk ik niet testen want die zijn 185  ;D
  • skiester
    Advanced
    skiester op 18 f茅vrier 2012 路 13:00

Ga hier nog even op terugkomen, omdat ik enorm tevreden was over mijn keuze (met dank aan jullie) 8)
    Ik had uiteindelijk de ARV's gehuurd en heb er geen moment spijt van gehad, de latten hebben mij enorm verbaasd ;D
    Ik heb het model van afgelopen jaar geskied en kan er bijna alleen maar positieve dingen over zeggen. Met 175cm was het de grootste lat die ik al geskied heb ( :馃槂 ja ik weet het 馃構) maar toch is het een draaivriendelijke lat. Je krijgt ze ook supermakkelijk op de kant en ze hebben geen moeite om de kant te houden. Heb er op een ochtend eens een lege rode piste mee afgecarved en maatje die mee was op zijn Ar7's en die veel beter skiet dan mij wist mij te vertellen dat hij heel wat moeite had om te volgen. ???
    Met de goeie sneeuw die er lag kon je makkelijker je eigen limiet vinden dan de limiet van deze skis.
    De stevigheid die ik miste in een threat ed vond ik wel in deze ARV's, geen geflapper op hoge snelheden, stevig genoeg voor sporadische ijsplekjes, etc
    Ik ben geen echte parkrat dus in het park waren deze skis ook meer dan voldoende voor mij. Om toch iets negatief te zeggen, de topsheet is volgens mij wel krasgevoelig (al was dit bij andere skis met coole graphics niet veel beter :馃槂 ) Op bevroren verspoord terrein doen de ze niet altijd wat ik wil, maar dat zal eerder aan mijn kunnen liggen. :-X
    Spaarvarken zal dus misschien weer geslacht moeten worden ;D

Leuk om te horen!  Ik ski ook de 175 (ben zelf 177) en het is nog steeds een heerlijke ski ook al zijn ze wat afgeragd ondertussen.  Het is wel mn 2de ski nu ik de whitedot preacher heb, want die is 112mm breed en getailleerd dus offpiste veel makkelijker.  Maar ze staan bij mij op tour opzet met relaxte tourschoenen, dus lekker voor de family on piste ski...(hoewel ik met deze opzet ook al wel 100+ km/u ben gegaan)
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 20 f茅vrier 2012 路 12:12
    Sanno had een surface one life in de aanbieding voor een mooi prijsje, ik weet niet of hij die nog heeft?

Anders:
    Line Chronic, Armada AR7, Volkl Bridge, Kung Fujas, Salmon 2012, Line Blend, Moment PB&J, Atomic Patent
  • prefix
    Tourist
    prefix op 20 f茅vrier 2012 路 13:39
    ik zelf ski de armada el rays heerlijke skis!
    The joy i get from skiing, thats worth dying for
  • PaulB
    Tourist
    PaulB op 20 f茅vrier 2012 路 17:17
    ik heb nog een Elan Puzzle 181 etm EFR 15 binding.

89mm, rocker in tip en tail, full woodcore, sidwall, gewoon een lekkere twin.

seizoen 11-12, momenteel een telemark binding gemonteerd dus met nieuwe EFF 15 binding (a E179) op de gewenste zoollengte.

interesse? ski E200 + binding E75.

gr Paul

R茅pondre

Vous devez 锚tre connect茅 afin de poster une r茅ponse sur ce sujet. Connectez-vous ou cr茅ez un compte.

Passer 脿 wepowder Pro

• Pr茅visions compl猫tes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Id茅es d'itin茅raires freeride
wePowder Pro