Hallo allemaal,
Vanaf dit seizoen wil ik mijn eigen onderhoud gaan doen. Ik ben snowboarder en doe het niet heel intensief. Ik ga niet voor de tijden of voor de hoogste snelheid, gewoon lekker boarden zonder al te veel poespas.
Nu was ik op internet aan het kijken, en op dit forum en nu dacht ik dit aan te schaffen (en te vragen voor de sinterklaas surprise):
Wax:
http://www.skiwax.nl/wax/standaard-wax/swix-universal-all-conditions-6...of
http://www.skiwax.nl/wax/standaard-wax/natural-wax-bar-holmenkol-2x35g...oud strijkijzer op de kop tikken ergens
schuursponsjes
stevige plastic plaat (zou trespa ook kunnen? ivm hardheid en slijtvastheid)
en nog iets voor de staalkanten
Met de staalkanten heb ik geen idee wat ik het beste kan nemen en op welke hoek ik deze moet zetten. Zit er dan nog verschil in een freeride board (burner) en een all piste plank (burton white collection)? Wel had ik al gelezen dat een diamantvijl een must have is, klopt dit?
Dan om te schrapen wilde ik dus gewoon ergens een plastic staaf halen, die in stukken zagen en daar mee schrapen, in het verleden heb ik ook wel eens trespa op maat laten zagen, is dit te hard voor de base om hier mee te schrapen? Daarmee zou je namelijk wel langer kunnen schrapen voor hij bot is.
Mocht een schraper bot zijn, hoe kun je die dan het beste scherper maken? Ik heb ergens gelezen dat je hem langs je staalkant af kan halen, maar op die manier blijft hij niet 100% recht natuurlijk. Ik zat te denken aan een schuurpapiertje op een plaat leggen en zo een stukje er af schuren.
Welke wax zouden jullie aanraden, voor de prijs is het niet het verschil, ik ga meestal in januari/februari boarden, maar met regelmaat pak ik de dutch-week in val tho wel mee!
Hoe fixeren jullie thuis je board? ik zat te denken op 2 bierkratjes en dan bij het schrapen met 1 hand me board vasthouden :😃, maar zijn er ook makkelijke praktischere manieren?
Mocht er echt een base repair nodig zijn dan kijk ik tegen die tijd wel verder, dat moet opzich niet zo'n probleem zijn voor zover ik het nu heb gelezen. Eerst een hotscrape? Dat al je wax er uit is en het vuil. Dan een druppeltje base-vulmiddel er op, met een mesje het overtollige er af halen, en dan weer goed waxen. Right?
Alvast bedankt voor de informatie, hopelijk glij ik binnenkort op eigen gewaxte spullen naar beneden me vrienden voorbij 😀