ski roller tas ervaringen?

• kaspar
    Advanced
    kaspar op 9 novembre 2011 · 00:23
    gegroet, allen!

ben benieuwd naar tips wat betreft een goede (én goedkope?) ski tas op wieltjes waar ik tenminste 2x dikke bakken van tegen de 190 in kwijt kan + boots + eventueel gear. goede of slechte ervaringen? welke tas sowieso wel/niet? waar moet ik op letten? waar kopen? vul aan naar hartelust.

het liefste wil ik zo veel mogelijk tassen uit de vergelijking schrappen om het heen en weer gesleep te minimaliseren. maar aan de andere kant, wordt dat ding dan niet te zwaar om te tillen? past ie nog wel in de auto/bus/vliegtuig/topbox?

ik kijk uit naar jullie meningen!
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 9 novembre 2011 · 00:47
    Ik heb er verder geen ervaring mee, maar dit is een zeer goedkoop modelletje:
    http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/19986...
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 9 novembre 2011 · 08:05
    zit ook naar het conrad model te kijken. Klinkt best aardig is vooral licht tov de meeste andere. Betekent waarschijnlijk wel dat er minder polstering gebruikt is. Aan de andere kant nu gebruik ik een gewone skihoes en ja de hoes vertoont scheurtjes, maar de ski's lijken er niet slechter van te worden. Als de buitenkant maar van goede kwaliteit is.
    Vraag mij alleen af of de tas een beetje te vervormen is zodat ski's van 194 erin passen. Waarschijnlijk wel. Zou mooi zijn als je het kan bestellen samen met ski's scheelt weer wat verzendkosten.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 9 novembre 2011 · 10:01
    Wel eens geprobeerd zo'n tas achterin een auto te drukken?
    Heeft imho vooral zin als je met het vliegtuig gaat. Of een vrachtwagen hebt.
  • ollie
    Expert
    ollie op 9 novembre 2011 · 10:19
    Heb een Dakine Concours Bag en daar passen 2 paar dikke bakken in, maar je moet echt creatief worden om dan ook nog je schoenen en ander materiaal erin te prakken. Stoppers met een touwtje omhoog binden werkt redelijk goed. De tas is redelijk zwaar (maar dus ook stevig uitgevoerd) en aan de prijs (dankzij Vinnie had ik hem 2e hands) . Het ding is wel ideaal wanneer je met de trein richting Schiphol gaat..

Volgens verschillende vliegtuigmaatschappijen heb je allerlei restricties over de grootte van "excess luggage" (bijvoorbeeld: schoenen apart bij SAS) enzo, maar in de praktijk valt het mee en kan je met een onschuldige blik en lief lachen een heel end komen.. 😉

Auto is een ander verhaal.. ik heb hem in een Volvo V50 weten te prakken maar wanneer je dan ook nog 2 anderen inclusief materiaal wilt vervoeren wordt het wel een beetje krapjes. Alternatief is een setje dakdragers en het hele pakket gewoon bovenop het dak binden. 😃
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 9 novembre 2011 · 10:28
    inderdaad alleen voor vliegtuig  😃 of bus  😞.
    In de auto liever los.
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 9 novembre 2011 · 10:39
    Afgelopen jaar een buschauffeur gehad die erg moeilijk deed. "Als er geen ruimte is gaat die tas als eerste eruit"
    Mega XXXL koffers vol kleren, of weet ik wat je allemaal mee kan nemen,  van een aantal lieftallige jongedames waren uiteraard geen probleem.

Frustratie  :-\

• Arno_Laeven
    Beginner
    Arno_Laeven op 9 novembre 2011 · 11:23
    heb ook een Dakine voor 2 paar ski's. Prima voor vliegtuig, maar 2 paar dikke bakken plus stokken plus schoenen is behalve echt loeizwaar ook bijna niet in te pakken. In ieder geval moet je de ski's niet op de normale manier in elkaar schuiven maar naast elkaar  plat en de stoppers idd vastbinden.
    Oh ja, en verwacht behoorlijk wat opmerkingen of je je schoonmoeder bij je hebt... :😃
  • Anton
    Tourist
    Anton op 9 novembre 2011 · 13:48
    Ik heb een Burton tas waarin boardjes en bindingen prima passen. Ook genoeg ruimte voor technische spulletjes. Schoenen passen net in de bijgeleverde schoenhoezen die er soms wel en soms niet bij kunnen.

Gebruik hem alleen in busje of vliegtuig.

Let op de juiste lengte; te lange tas voor te kleine ski's maakt dat de tas kan knikken. Dit was de reden dat de vorige eigenaresse de tas verkocht  ;D

• TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 9 novembre 2011 · 14:06
    Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik zo'n ding wil. Had vorig jaar bijna de Armada Anchorage gekocht bij Freezeproshop.com voor 75 pond (£), maar toch maar niet gedaan. Ik reis nog best wat met de trein (omdat ik geen rijbewijs heb  😀 ) en dan is het wel erg handig denk ik...
  • raz
    Advanced
    raz op 9 novembre 2011 · 14:20
    Ik heb zo'n Armada tas... Super relaxted... Ik heb hem gebruikt voor een tripje naar Noorwegen. Toen kreeg ik er 1 paar poederskis , 1 paar parkskis, 1 paar damesskietjes , mijn skischoenen en de skischoenen van mijn vriendin, 2 setjes stokken en mijn lawine gear in. Echt ideaal dacht ik!

36KG!!

Niet te tillen en bij het inchecken kon ik er van alles uit halen omdat het max gewicht van een tas geloof ik 23 kg mocht zijn

Wat ik bedoel te zeggen: Die Armada tas is mooi, sterk en handig in gebruik maar prop hem niet te vol 😃
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 9 novembre 2011 · 14:39
    ik zit er ook op te dubben, heb een nieuwe weekendtas nodig en zat te kijken naar die degelijke north face duffels... maar toen kwam ik deze jongen tegen en aangezien ik de tas toch grotendeels voor ski gerelateerde activiteiten zou gebruiken is dat ook een optie..  ben er nog niet uit. al is deze wel ideaal want hij heeft ook compartementen voor skischoen ed..

http://www.surfdome.com/the_north_face_ski_bags_-_the_north_face_base_...
  • kaspar
    Advanced
    kaspar op 9 novembre 2011 · 18:03
    jep zelf had ik ook de armada gecheckt. ook ben ik deze tegen gekomen: http://www.hssc.com/product?number=S6126&lang=en.... in lengte verstelbaar! ze hebben hem ook in dubbeldeks uitvoering. hoewel ik wel het voordeel zie van alles in 1 tas wat betreft heen en weer slepen en treinen, ben ik wel bang voor wat de gemiddelde buschauffeur er van vindt. als ik met eigen vervoer ga is het minder belangrijk om alles in één bij elkaar te hebben, dan heb je tijd zat om de auto voor te rijden en in/uit te laden. met een nachttreintje naar moutiers of bourg is dat natuurlijk anders.

uit eigen ervaring weet ik dat het ontzetten afhangt van hoe knorrig de buschauffeur is die je toevallig treft of hij wel of geen zin heeft om je tas mee te nemen. dat is nogal een risico natuurijk, ik denk dat ik daarom ook afzie van een dubbeldeks tas. die zou waarschijnlijk niet eens in een gemiddelde topbox passen, en toch te zwaar worden voor het vliegtuig.

voordeel van die conrad tas is inderdaad dat het wel een paar kilo'tjes scheelt, maar hij ziet niet echt stevig uit. aan de andere kant is de prijs wel weer zo gunstig dat je er gewoon 4 kan kopen voor de prijs van een gemiddelde andere tas.
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 9 novembre 2011 · 19:00
    Ik heb zelf een DaKine FallLine Double Tas. Alhoewel er grotere te koop zijn zou ik je dit echt afraden. Het wordt allemaal veel te zwaar  :-X.
    Op mijn trip naar India heb ik bijna mijn complete ski gear in die tas gepropt en met goed puzzelen kon er nog meer bij.

Probleem kwam bij het inchecken, maar zoals ollie ook zei: ...maar in de praktijk valt het mee en kan je met een onschuldige blik en lief lachen een heel end komen..

Go to heaven, ski like hell!
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 9 novembre 2011 · 19:05
    Ik heb een Dakine Fall Line double (en ollie volgens mij ook Concourse is wat groter) en opzich bevalt dat prima.

Kwaliteit van de padding/ritsen/wielen etc is goed te noemen!

Paar jaar geleden mee naar Canada geweest met 1 setje skies en al mn gear en afgelopen jaar 1 setje park ski's en Hellbents ingekregen plus een shitload aan gear. Waar je dan wel tegenaanloopt is dat een setje bents ongeveer 7.5kg weeg, parklatjes 5.5 en de tas ook al bijna 3. Kortom je zit zo aan 23 kilo (weigh restrictions aircarrier)
    Zo vloog ik uiteindelijk met mn skiboots aan mn backpack en mn cameragear weer in een losse tas etc.

met vliegen heb ik dus goede ervaringen (2x de plas over zonder bij te lappen voor ski's) maar in de auto is dat een ander verhaal. Vorig jaar paar heb ik 'm 1x meegenomen op een korte trip maar dat was alleen maar onhandig en in  mn huidige auto past het gewoon simpelweg niet (weinig auto's met 195cm achter de bijrijdersstoel)

Met buschauffeurs heb ik ook slechte ervaringen (die waren idd weinig enthousiast) maargoed wie gaat er dan ook met de bus op zoek naar Pow en daarnaast heeft 9/10 chaufs nog nooit een ski van langer dan 1.60 in zn handen gehad, laat staan een met een tas eromheen.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • poling
    Beginner
    poling op 10 novembre 2011 · 08:06
    zelfde ervaring met buschauffeurs. in de auto is het ook een ramp. alleen voor het vliegtuig dus.
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 10 novembre 2011 · 09:17

zelfde ervaring met buschauffeurs. in de auto is het ook een ramp. alleen voor het vliegtuig dus.

Vergeet de trein niet, daar is het zeker wel makkelijk. Zelf heb ik de concourse double en heb ik precies dezelfde ervaringen qua boze buschauffeurs en hoe makkelijk het dan weer wel is in het vliegtuig. Er kan in ieder geval wel erg veel in (2 paar ski's + schoenen + alle sneeuw-gerelateerde gear).
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 17 décembre 2011 · 23:48
    Heeft iemand ervaring met de Concourse double 185cm? De tas is 1.98m lang, maar kan maar ski's tot 185cm... Das een beetje naar want ik heb langere ski's en kan me niet voorstellen dat die niet zouden passen eigenlijk. Iemand ervaring met de 185cm Concourse en langere ski's dan 185cm?

EDIT: Net op eBay een Concourse Double gekocht voor 50€ 😀
    Er is er nog ééntje dus je moet snel zijn!

http://www.ebay.de/itm/DAKINE-Concourse-Double-Skitasche-185cm-versch-...

Heb even wat reviews gelezen en blijkt toch wel dat deze tas ook ski's to 195 houd (moet ook wel kunnen als 'ie 1.98m is). Veel goede reviews gelezen en voor 50€ lijkt het me een goede investering. Gaat me een hoop akelig vervoer schelen denk ik zo! Zijn niet heel veel ski's die hier niet in gaan passen, veel reviews staat ook dat de 2m bag (die eigenlijk 2.08m is) véél te groot is voor elke ski en een dikke overkill voor alles behalve 2.05 praxis powderboards 😉

Hopelijk komt die nog voordat ik op stap ga!
  • prefix
    Tourist
    prefix op 19 décembre 2011 · 07:49
    ik heb die ski conrad gekocht!
    krijg hem morge binne als het goed is
    hoop dat die skis met die tas wel in me bmw touring gaan zal toch wel?
    anders word het proppen haha
    The joy i get from skiing, thats worth dying for
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 19 décembre 2011 · 10:20

ik heb die ski conrad gekocht!
    krijg hem morge binne als het goed is
    hoop dat die skis met die tas wel in me bmw touring gaan zal toch wel?
    anders word het proppen haha

Skitas? Die met die wieltjes? Ik/we zijn benieuwd naar een kleine review als je die nog een keer zou kunnen schrijven denk ik zo!
  • coen
    Advanced
    coen op 19 décembre 2011 · 12:40
    Hebben jullie van de "douchebag" van Jon Olsson gehoord??

Edit: ik zie op Facebook dat de persoon hierboven er sowieso al van gehoord heeft 😉
    Earn your turns...
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 19 décembre 2011 · 20:53

Edit: ik zie op Facebook dat de persoon hierboven er sowieso al van gehoord heeft 😉

Droppen 1.1.12!? Nog niet veel van bekent, behalve de lijpe naam, toch?
  • coen
    Advanced
    coen op 19 décembre 2011 · 21:53

[quote author=coen link=topic=3072.msg46647#msg46647 date=1324294829]

Droppen 1.1.12!? Nog niet veel van bekent, behalve de lijpe naam, toch?
    [/quote]

Ik weet er verder ook nog niks van idd...
    Earn your turns...
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 12 janvier 2012 · 14:22
    Kan iemand me vertellen onder wat voor bagage dit valt?
    Heb nu een Concourse Double en ben er nu al verliefd op (super handig!), en wil gaan vliegen naar Salzburg dit weekend. Het zal m'n enige bagage zijn. Valt dit dan onder 'gewone' bagage of onder skiuitrusting?
  • Allart
    Beginner
    Allart op 12 janvier 2012 · 14:27

Kan iemand me vertellen onder wat voor bagage dit valt?

De luchtvaartmaatschappij? 😉
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • bpomerantz2
    Tourist
    bpomerantz2 op 12 janvier 2012 · 14:45
    Skitas valt niet onder standaard bagage. Het word als een aparte maat gezien. zelfde met een golftas etc... Ligt heel erg aan de maatschappij wat ze er voor rekenen. Transavia was altijd ongeveer 25 euro per vlucht.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 12 janvier 2012 · 15:13

Skitas valt niet onder standaard bagage. Het word als een aparte maat gezien. zelfde met een golftas etc... Ligt heel erg aan de maatschappij wat ze er voor rekenen. Transavia was altijd ongeveer 25 euro per vlucht.

Dat is nu 20 euro, maar het zaakje mag inclusief schoenen net meer dan 15kg wegen geloof ik. Dus een megatas volpakken met al je ski-gear zou wel eens voor problemen kunnen zorgen.

Van de transavia website: "Door het boeken van een sportuitrusting heeft u het recht om 15 kg gewicht extra te vervoeren. Heeft u bijvoorbeeld een bagagestuk van 20 kg en een sportuitrusting geboekt, dan kunt u in totaal 35 kg meenemen. Het gewicht is onderling vrij te verdelen over uw bagagestukken"

Of ze dit bij de incheckbalie beseffen is een tweede. Ik had met een uitrusting van 18kg laatst geen problemen.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 12 janvier 2012 · 16:07
    bij klm laatst geen probleem met enige bagage stuk skiroltas.  Volgens de website had ik apart moeten boeken, in de praktijk gaat de skitas mits max 23 kg gewoon mee als het je enige stuk bagage is.  Reisgenoten van mij die een halflege rol tas hadden en de ski's apart moesten wel bijbetalen omdat het 2 stuks waren.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 12 janvier 2012 · 17:32
    Ja, Transavia. Vlieg zondagavond naar Salzburg.

23kg is niet bijster veel... Daar ga ik waarschijnlijk wel overheen.

Het is dus iig geen 'normale' bagage? Dan boek ik me ticket namelijk zonder bagage maar met 'bijzondere' bagage.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 janvier 2012 · 17:39
    Er is wel een verschil tussen KLM en charter lowbudget maatschappijen als Transavia. Ik vraag mij af of transavia die 23KG hanteert (volgens website toch 15kg), probleem is dat je dat pas weet als je bij de check-in staat.
    Toerisski

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro