Waar freeriden tussen 16 dec - 30 dec

• Ray1628
    Beginner
    Ray1628 op 11 novembre 2011 · 10:19
    Hey

Net als de meeste op dit forum kan ik ook niet wachten om weer lekker te snowboarden ;D (of voor andere skiën natuurlijk). 16 december vertrek ik 1 of 2 weken richting de Alpen. Maar waar kan ik het beste zijn in die periode? Ik hou de poederalerts goed in de gaten en wil pas een week van te voren boeken. De combinatie freeriden op beginners/gemiddeld niveau en een flink aantal KM piste zijn belangrijke criteria. Ik hoor graag wat jullie zouden doen!

Groet,

Ray
  • slobson
    Tourist
    slobson op 11 novembre 2011 · 10:48
    Zoals je zelf al aangeeft wil je een week vantevoren boeken, dat is dus nog 3-4 weken weg. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zoals het er nu voorstaat met de basis-laag ([s]niet[/s]) zou je voor een basis-locatie op hoogte moeten gaan.

Op dit moment is er redelijk veel gevallen in het zuiden, succes!
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 11 novembre 2011 · 10:57
    Ik hoor zojuist dat er rond die periode veel sneeuw gaat vallen in Kaprun  ;D

• slobson
    Tourist
    slobson op 11 novembre 2011 · 11:00

Een mooie Nord-stau rond die tijd zou niet verkeerd zijn nee 😉
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 11 novembre 2011 · 11:20

[quote author=MarcD link=topic=3080.msg43254#msg43254 date=1321005443]

Een mooie Nord-stau rond die tijd zou niet verkeerd zijn nee 😉
    [/quote]

Mag het wat eerder? 😃
    Real Skiers don't have real jobs
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 11 novembre 2011 · 12:48

Dat is toch wel to hopen 😀
  • Niels
    Advanced
    Niels op 12 novembre 2011 · 22:04

16 december vertrek ik 1 of 2 weken richting de Alpen....Ik hou de poederalerts goed in de gaten....combinatie freeriden op beginners/gemiddeld niveau....Ik hoor graag wat jullie zouden doen!

Ik zou
    1 - Me voorlopig nog niet druk maken
    2 - Vanaf het weekend van de 10e scherp gaan worden op het weer (zonder in tussentijd iets gemist te hebben)
    3 - Zorgen dat m'n vertrekdatum flexibel is (dwz paar dagen eerder/later, is met beetje geluk wel te doen met de baas)
    4 - 3 dagen voor vertrek globaal plan maken, alsin welke globale regio (zuid, west, noord oid)
    5 - Bij geen/te weinig kans op kwaliteit de alternatieven bekijken (Scandi iig binnen redelijk korte termijn bereik, meer ideeen?)
    6 - Bij geen/te weinig kans op kwaliteit afhaken/opschorten en m'n zeldzame vrije dagen later gebruiken
    7 - De avond voor vertrek het globale plan toetsen aan meest actuele info (webcams, weerberichten, WP, locals)
    8 - De avond/ochtend voor vertek een kleinere regio kiezen (alsin provincie oid)
    9 - 10 minuten voor vertrek wederom alle actuele info checken
    10 - 's avonds wegrijden en in de auto beslissen waar de eerste nacht zw getukt wordt
    11A - Als Roos erbij is vanuit de auto een cheap hotelletje regelen
    11B - Als Roos er niet bij is, achter in de auto tukken op de beste plek
    12 - De volgende ochtend opnieuw alle beschikbare info checken en beslissen waar die dag te rijden
    13 - Dikke pow shredden met een big smile!
    14 - 's middags om 17u begin ik opnieuw bij stap 9 en zonodig bij stap 4

Helpt dit?
  • poling
    Beginner
    poling op 12 novembre 2011 · 22:17

[quote author=Ray1628 link=topic=3080.msg43249#msg43249 date=1321003144]
    16 december vertrek ik 1 of 2 weken richting de Alpen....Ik hou de poederalerts goed in de gaten....combinatie freeriden op beginners/gemiddeld niveau....Ik hoor graag wat jullie zouden doen!

Ik zou
    1 - Me voorlopig nog niet druk maken
    2 - Vanaf het weekend van de 10e scherp gaan worden op het weer (zonder in tussentijd iets gemist te hebben)
    3 - Zorgen dat m'n vertrekdatum flexibel is (dwz paar dagen eerder/later, is met beetje geluk wel te doen met de baas)
    4 - 3 dagen voor vertrek globaal plan maken, alsin welke globale regio (zuid, west, noord oid)
    5 - Bij geen/te weinig kans op kwaliteit de alternatieven bekijken (Scandi iig binnen redelijk korte termijn bereik, meer ideeen?)
    6 - Bij geen/te weinig kans op kwaliteit afhaken/opschorten en m'n zeldzame vrije dagen later gebruiken
    7 - De avond voor vertrek het globale plan toetsen aan meest actuele info (webcams, weerberichten, WP, locals)
    8 - De avond/ochtend voor vertek een kleinere regio kiezen (alsin provincie oid)
    9 - 10 minuten voor vertrek wederom alle actuele info checken
    10 - 's avonds wegrijden en in de auto beslissen waar de eerste nacht zw getukt wordt
    11A - Als Roos erbij is vanuit de auto een cheap hotelletje regelen
    11B - Als Roos er niet bij is, achter in de auto tukken op de beste plek
    12 - De volgende ochtend opnieuw alle beschikbare info checken en beslissen waar die dag te rijden
    13 - Dikke pow shredden met een big smile!
    14 - 's middags om 17u begin ik opnieuw bij stap 9 en zonodig bij stap 4

Helpt dit?

[/quote]

;D

en ook goeie tips overigens..!!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro