Gopro gebruikstip / accu

• Spider
    Tourist
    Spider op 5 décembre 2011 · 18:50
    Hi, (ik ontwaak langzaam uit min zomerslaap)

Een vraagje aan andere Gopro gebruikers.
    Ik ben sinds deze week de gelukkige eigenaar van een Gopro Hero 2 (bedankt sint & piet).
    Nu vroeg ik me af of het handig/nuttig of een must is om een 2e accu dan wel een accu bacpac aan te schaffen. Hoe lang film je met een accu (in HD 1080p)? De verpakking zegt 2,5 uur in 720p. En is dat voldoende voor een dag (er van uitgaand dat ik s avonds weer kan opladen)

Thanx.
    Better to burn out, then to fade away.
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 6 décembre 2011 · 00:28
    Ik heb vorig jaar de gopro hero een week gehuurd en mee op wintersport genomen. Ik had toen 1 accu en vond dat voldoende voor een dag. In mijn ervaring zet je hem niet aan voor een blauwe of elke rode piste maar kies je je momenten voor mooie shots. H et had toen al een maand niet meer gesneeuwd dus off-piste was voor mij niet echt een optie, maar kan me voorstellen dat je hem daar vaker aanzet. Ik vond 1 accu  voldoende voor 1 dag iig.

Nu zelf vandaag de gopro hd2 besteld. Of deze nu minder zuinig in zijn energieverbruik is, 11 mp ipv 5 mp weet ik helaas niet.

One Life, Live it
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 6 décembre 2011 · 01:31
    Bij een gopro met een kaart minder dan 16gb kan je je beter zorgen maken over dat die niet vol komt 😋 Een 32gb is tot nu de enige kaart die het langer volhoudt met vol raken dan de accu nodig heeft om leeg te zijn.

Maar ze hebben tegenwoordig ook een extreme accu, die houdt het langer vol.

Volgens GoPro houdt een accu het ongeveer 4 uur uit bij een normale temp. Het is ook zo dat de warmte die door het gebruik ontstaat naar de accu geleidt wordt zodat deze nog iets van warmte heeft.

Een 2e accu kan nooit kwaad om mee te nemen, het weegt niks en zal nooit in de weg zitten. Of je het ook nodig hebt is wat anders.

Ik maak mijn sd-card tussen de middag altijd leeg en laad dan ook de camera op.
    It's always snowing somewhere
  • Spider
    Tourist
    Spider op 6 décembre 2011 · 08:33
    O volgens gopro kun je met 16gb 4 uur hd filmen?
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 6 décembre 2011 · 22:04
    Ik heb de normale Hero en ook maar een batterij. Ik heb er nog geen problemen mee gehad dat ie te snel leeg zou zijn. Zoals ThijsL ook al zei: je neemt alleen de stukjes op die de moeite waard zijn.
    Go to heaven, ski like hell!
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 7 décembre 2011 · 09:48
    Ik heb een hero HD eerste versie,

Ik heb wel 2 accu's, puur omdat je het nooit weet, dadelijk is hij een keer leeg en heb je me toch een vette shot. Dan zou ik zo hard balen dat ik geen 2e accu heb. Voor die paar tientjes.

Overigens heb ik hem nog nooit gebruikt!, de tweede accu dan he.

Oja, ik heb een 32 gig kaart.
    ''The guy in the orange jacket!''
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 7 décembre 2011 · 21:15
    Hey Spider!
    Laat ff weten als je gaat. Je kan je tweede accu van mij lenen (zolang ik niet zelf weg ben).
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 8 décembre 2011 · 08:30
    en als we dan samen gaan 😉
  • prefix
    Tourist
    prefix op 8 décembre 2011 · 12:30
    nope geen probleem mee.
    1 keertje in noorwegen -30 was ie zo snel leeg hehe maarja wat wil je anders met die temperaturen😃

The joy i get from skiing, thats worth dying for
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 8 décembre 2011 · 19:10

Geen probleem. Dan mag jij hem lenen en film je mij  ;D
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • Spider
    Tourist
    Spider op 8 décembre 2011 · 19:11

[quote author=Spider link=topic=3214.msg45647#msg45647 date=1323329410]

Geen probleem. Dan mag jij hem lenen en film je mij  ;D
    [/quote]

wederzijds  8)
  • Jurgen
    Advanced
    Jurgen op 2 janvier 2012 · 11:17
    Ik heb ook eens een GoPro vraagje, maar dan niet zozeer over het accu, eerder over de bevestigingsstukjes met die sticker (3M) die erbij zitten.

Is dat een beetje betrouwbaar? Kan je dat gewoon op uw helm of board of ... kleven en blijft dat stevig zitten? Zou niet graag de GoPro kwijtraken, vandaar de vraag.
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 2 janvier 2012 · 13:49
    Ik heb een klein touwtje aan zowel mijn helm als camera geknoopt. Als dan door een val of stoot de camera afbreekt 'hangt' ie nog dmv. het touwtje aan mijn helm.
    Go to heaven, ski like hell!
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 2 janvier 2012 · 21:16

Ik heb een klein touwtje aan zowel mijn helm als camera geknoopt. Als dan door een val of stoot de camera afbreekt 'hangt' ie nog dmv. het touwtje aan mijn helm.

+1
    If the conditions are crap, it's called training!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro