Heliskiing at Zürs

• mvdbrink2
    Tourist
    mvdbrink2 op 29 janvier 2012 · 20:01
    Tijdens mijn verblijf in Montafon kreeg ik van een goede vriend de uitnodiging om mee te gaan heliskiën in Zürs. WAAT, Heliskiën... SUPER STOKED!!!! Na behoorlijk wat stress ivm vervelende wolken die precies rond onze landingsplaats hingen konden we 's middags eindelijk vertrekken. Check hieronder de beelden!!

• MarcD
    Beginner
    MarcD op 29 janvier 2012 · 20:26
    Lekker 😀
    Waarom zou je hiervoor helemaal naar Canada gaan?  😉
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 29 janvier 2012 · 20:51
    ...je zou het je inderdaad bijna afvragen  😋

In ieder geval erg lekker filmpje weer!!  8)
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • Steven
    Tourist
    Steven op 29 janvier 2012 · 20:52
    En waarom zou je een rugzak met de benodigde spullen meenemen? Je stopt gewoon bijtijds als je een plakje lostrapt  😋
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • mvdbrink2
    Tourist
    mvdbrink2 op 29 janvier 2012 · 21:04

En waarom zou je een rugzak met de benodigde spullen meenemen? Je stopt gewoon bijtijds als je een plakje lostrapt  😋

Knap dat je kan zien dat ik geen rugzak om zou hebben? (de 2 andere niet, dat klopt) En inderdaad, je kan beter even stoppen als je een plakje lostrapt 😉
  • mvdbrink2
    Tourist
    mvdbrink2 op 29 janvier 2012 · 21:06

...je zou het je inderdaad bijna afvragen  😋

In ieder geval erg lekker filmpje weer!!  8)

Wanneer ga je??
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 29 janvier 2012 · 21:37
    We vliegen vrijdag a.s. naar Calgary om dan zaterdag naar Revelstoke te rijden; zondag kan het feest dan echt gaan beginnen. De stoke zit er hier dan ook al erg goed in (eigenlijk al twee weken lang onafgebroken ;D), en filmpjes als die van jou maken dat er niet minder op! 
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • Ogre/Robbert
    Beginner
    Ogre/Robbert op 29 janvier 2012 · 21:38

Lekker 😀
    Waarom zou je hiervoor helemaal naar Canada gaan?  😉

+1
    may the pow be with you
  • Steven
    Tourist
    Steven op 29 janvier 2012 · 21:55

[quote author=Steven link=topic=3645.msg50836#msg50836 date=1327866768]

Knap dat je kan zien dat ik geen rugzak om zou hebben? (de 2 andere niet, dat klopt) En inderdaad, je kan beter even stoppen als je een plakje lostrapt 😉
    [/quote]

8) Oké, je wint, jij hebt je rugzak om.....ik werd getriggerd door dat plakje, en dan met die mensen zonder rugzak, tja....

Hoeveel kostte dat, heli in Zwitserland? Of mocht je gratis mee?
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Steef
    Advanced
    Steef op 29 janvier 2012 · 22:23

8) Oké, je wint, jij hebt je rugzak om.....ik werd getriggerd door dat plakje, en dan met die mensen zonder rugzak, tja....

Hoeveel kostte dat, heli in Zwitserland? Of mocht je gratis mee?

Op 1:50 zie je hem beter...😉
    Every turn is a sign of weakness
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 30 janvier 2012 · 13:33
    Heel vet, en dat in Zurs!
    Minder vet zijn al die smiley's rond de teksten omtrend de rugzakken.. Goed dat jij een rugzak draagt,tuurlijk, met waarschijnlijk alle spullen daarin, maar zij moeten jou toch ook uit kunnen graven??  :-\
    Ik vind het eigenlijk ook wel raar dat ze uberhaupt meemogen zonder 3-eenheid.. Wie organiseerde dit?
    Geef ze iig de juiste spullen mee zou ik zeggen..
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • mvdbrink2
    Tourist
    mvdbrink2 op 30 janvier 2012 · 20:08
    @Steef: Was op uitnodiging mee... De heli was rond de 400 euro, de gids weet ik niet.

@Faberge: Natuurlijk heb je gelijk!! Kennelijk vond de guide deze situatie acceptabel (de 2 zonder zak hadden wel een pieper). Zelf had ik er geen problemen mee. Achteraf misschien niet zo slim...
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 30 janvier 2012 · 20:33
    human factors....interessant fenomeen
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 30 janvier 2012 · 21:18

@Faberge: Natuurlijk heb je gelijk!! Kennelijk vond de guide deze situatie acceptabel (de 2 zonder zak hadden wel een pieper). Zelf had ik er geen problemen mee. Achteraf misschien niet zo slim...

Volgens mij gaat het vaak zo omdat gidsen er niet van uit gaan dat hun klanten het leven van de gids kunnen redden, omdat ze over het algemeen totaal niet geoefend zijn in het gebruik van een pieper. Ze krijgen dan een pieper omgehangen zodat ze wel gevonden kunnen worden, maar ze worden niet in staat geacht om zelf levens te redden.

Volgens mij is dit een hele tijd terug al uitgebreid besproken in een ander topic, maar die kan ik zo 1 2 3 niet terugvinden.
  • mvdbrink2
    Tourist
    mvdbrink2 op 30 janvier 2012 · 21:28

[quote author=mvdbrink link=topic=3645.msg50904#msg50904 date=1327950538]

Volgens mij gaat het vaak zo omdat gidsen er niet van uit gaan dat hun klanten het leven van de gids kunnen redden, omdat ze over het algemeen totaal niet geoefend zijn in het gebruik van een pieper. Ze krijgen dan een pieper omgehangen zodat ze wel gevonden kunnen worden, maar ze worden niet in staat geacht om zelf levens te redden.

Volgens mij is dit een hele tijd terug al uitgebreid besproken in een ander topic, maar die kan ik zo 1 2 3 niet terugvinden.
    [/quote]

Dit was inderdaad het argument....
  • poling
    Beginner
    poling op 30 janvier 2012 · 21:44
    "Zelf had ik er geen problemen mee"

ja fuk it je zit in een heli boven de alpen, moment van nee zeggen is emotioneel ook niet helemaal daar lijkt me..  :😃 :😃 😋
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 30 janvier 2012 · 22:26
    Wat een snert argument is dat eigenlijk? Met de moderne biepers kan je bij wijze van spreken met je ogen dicht iemand terugvinden.

OK, efficientie zal wel wat anders zijn, misschien graven ze zelfs een kleine meter verkeerd (zullen we midden maart wel ontdekken 😉), maar als 2 man een schupje en een peilstok in hun handen duwen de kans dat die mensen je kunnen redden ook maar met een halve procent vergroot, dan doe je dat toch gewoon?
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 30 janvier 2012 · 22:48

Wat een snert argument is dat eigenlijk? Met de moderne biepers kan je bij wijze van spreken met je ogen dicht iemand terugvinden.

OK, efficientie zal wel wat anders zijn, misschien graven ze zelfs een kleine meter verkeerd (zullen we midden maart wel ontdekken 😉), maar als 2 man een schupje en een peilstok in hun handen duwen de kans dat die mensen je kunnen redden ook maar met een halve procent vergroot, dan doe je dat toch gewoon?

Om nog maar te zwijgen over gedeeltelijke begravingen, met alleen een hand of voet boven.
    Dan is het een halve meter diep best een eind graven met de achterkant van je ski.

Wazig argument inderdaad
  • poling
    Beginner
    poling op 30 janvier 2012 · 23:18
    met graven is iedereen met een schep, en met strategische positie goud waard.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 31 janvier 2012 · 07:17
    Skiede de gids steeds als eerste?
    White room,Pillow lines,I rule
  • Henkie500
    Tourist
    Henkie500 op 31 janvier 2012 · 14:57
    Super mooi filmpje! Je mocht maar 1 afdaling maken voor €400? Hoeveel hoogtemeters waren dat dan?
  • ollie
    Expert
    ollie op 1 février 2012 · 12:01
    Volgens Manuel Genschwein op het SSC Congres was het mogelijk om met een zeer korte leerperiode elke idioot te leren pieperzoeken en sonderen. Leerperiode was (volgens mij) rond de 15 minuten.

Kleine moeite, groot plezier...  :😃
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 février 2012 · 12:51
    Ik zag op de site van Menno dat ze pieperzoeken aan scholieren zo geleerd hebben...
    White room,Pillow lines,I rule
  • poling
    Beginner
    poling op 1 février 2012 · 13:07
    inderdaad, op een vlakte, zonder lawinekegel en stress situatie is het allemaal er makkelijk....

maar goed, het kan niet kwaad om iedereen ten minste the basics bij te brengen. echter zou ik eerder tijd besteden aan het leren strategisch graven denk
  • ollie
    Expert
    ollie op 1 février 2012 · 15:38

inderdaad, op een vlakte, zonder lawinekegel en stress situatie is het allemaal er makkelijk....

maar goed, het kan niet kwaad om iedereen ten minste the basics bij te brengen. echter zou ik eerder tijd besteden aan het leren strategisch graven denk

Volgens mij zijn daar al (verschillende) theorieën over wat je mensen het beste als eerste kan aanleren. En die theorieën veranderen volgens mij ook nog wel eens. Waarschijnlijk heeft Opa Rolf hier ook nog wel een visie op..
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro