Golfsurfen in NL

• Spider
    Tourist
    Spider op 13 mars 2012 路 20:17
    Niet het juiste forum  馃榾 maar ik weet dat er veel golfsurfers zitten hier. Collega van me wil gaan golfsurfen. Ze heeft een paar lesjes in Australi脙芦 gehad en vindt t toch wel leuke. Nu zoekt ze een goede introductie en waarschijnlijk cursus in NL.  Tips anyone?
    Better to burn out, then to fade away.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 13 mars 2012 路 20:44 May the powder be with you.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 13 mars 2012 路 21:24
    En ook ff http://www.surfzandvoort.nl/ pluggen...馃槈
    Every turn is a sign of weakness
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 13 mars 2012 路 21:51
    Scholen in Zandvoort, Wijk etc zijn heeeel erg goed 馃槈
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Niels
    Advanced
    Niels op 13 mars 2012 路 21:53
    Golven in Scheveningen zijn meestal wat minder 馃槈
  • Spider
    Tourist
    Spider op 13 mars 2012 路 22:19
    Dank. Ik wist dat ik op jullie kon rekenen  ;D
    Better to burn out, then to fade away.
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 14 mars 2012 路 15:28
    Misschien beachbreak in noordwijk of the spot in zandvoort? Daar kan je sws huren, volgens mij geven ze daar ook les.
  • Jaap_W
    Beginner
    Jaap_W op 14 mars 2012 路 15:44
    Mag ik Surf and Bike dan even een extra schopje geven!  8)

Top school!
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 14 mars 2012 路 21:54
    gewoon bij roosendaal rechtdoor rijden naar de kust, kom je uit bij domburg, Jan Sandstra heeft daar een surfwinkel en organiseert ook  surflessen
    http://surfschool.sportshopdomburg.nl/?file=kop1.php...
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 21 mai 2012 路 20:25
    ff dit topic weer naar boven halen. Nu het poederseizoen toch echt aan zijn einde komt, wordt het een beetje stil op het forum. Daarom kunnen we mis dit topic gebruiken voor surfpraat, ik weet wel zeker dat hier paar surfers rondhangen. Lijkt me leuk om een keer met een groep freeriders te gaan surfen om de stoke een beetje aan te houden. Paar mooie verhalen van afgelopen ski/snowboardseizoen rondgooien. Wat vinden jullie de beste spot? Wat voor gear gebruiken jullie?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 mai 2012 路 21:27

ff dit topic weer naar boven halen. Nu het poederseizoen toch echt aan zijn einde komt, wordt het een beetje stil op het forum. Daarom kunnen we mis dit topic gebruiken voor surfpraat, ik weet wel zeker dat hier paar surfers rondhangen. Lijkt me leuk om een keer met een groep freeriders te gaan surfen om de stoke een beetje aan te houden. Paar mooie verhalen van afgelopen ski/snowboardseizoen rondgooien. Wat vinden jullie de beste spot? Wat voor gear gebruiken jullie?

De beste spot? Die met de beste golven 馃槈
    Ik surf meestal in scheveningen.. Ik woon zo'n beetje aan het strand. Afhankelijk van de wind en getij kies ik tussen noord, zuid en de pier. Een enkele keer richting de zandmotor of een plekje in het Westland. Soms op bezoek bij Johan op de langevelderslag. Vroeger ook de Maasvlakte, wijk aan zee en camperduin/petten.

Ik surf:
    http://www.hydroflex-surfboards.com/surf-boards/view/boogiefish/index....
    http://www.hydroflex-surfboards.com/surf-boards/view/sub-scorcher/inde...
    http://www.hydroflex-surfboards.com/surf-boards/view/sdii/index.php...

Al m'n board hebben rond 29-30 liter volume.

Een keertje ergens meeten in het water?
    Goed plan, maar dan moeten er wel golven zijn  馃槈
    May the powder be with you.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 21 mai 2012 路 22:11
    Was dit weekend in Domburg (of all places) en zag daar 3 dagen lang een heel regelmatige swell (zo heet dat toch?) van een meter misschien 1.50m maar er lag geen plank in het water. Mij leek het wel heel goed. Is dat plekkie nog niet ontdekt of was het dom geluk om daar golven te zien?
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 21 mai 2012 路 22:33
    @Morris lijkt mij een goed idee. Ik heb afgelopen vrijdag gesurfd in Zandvoort, meestal ong1 meter met offshore wind en 20 graden zon.. Heerlijk! Zandvoort is perfect te doen met trein. Vorig jaar heb ik een dag op een Lost Blacksheep gesurfd, prima board.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 mai 2012 路 22:40

Was dit weekend in Domburg (of all places) en zag daar 3 dagen lang een heel regelmatige swell (zo heet dat toch?) van een meter misschien 1.50m maar er lag geen plank in het water. Mij leek het wel heel goed. Is dat plekkie nog niet ontdekt of was het dom geluk om daar golven te zien?

noordduine is the place to be daar... waarschijnlijk lag iedereen daar in het water
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 21 mai 2012 路 23:15
    Zandvoort is erg goed. Domburg ook. @Dio Apart dat er niemand in het water lag. Misschien was iedereen net aan het ducken als jij keek.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • coen
    Advanced
    coen op 22 mai 2012 路 09:26
    Ik heb idd ook wel eens ergens gehoord dat Domburg juist 脙漏脙漏n van de plekken is in Nederland
    Earn your turns...
  • Steef
    Advanced
    Steef op 22 mai 2012 路 14:25

@Morris lijkt mij een goed idee. Ik heb afgelopen vrijdag gesurfd in Zandvoort, meestal ong1 meter met offshore wind en 20 graden zon.. Heerlijk! Zandvoort is perfect te doen met trein. Vorig jaar heb ik een dag op een Lost Blacksheep gesurfd, prima board.

Laat maar weten als je weer een keer naar Zndvrt gaat. Surf zelf meestal op Bloemendaal (voor Rapa Nui) en soms Parnassia. Maar laat me graag een keer meevoeren met de stroom richting Zndvrt...馃槂
    Overigens nog niet te herkennen aan een wePowder sticker op mn longboard maar dat gaat goed komen!
    Every turn is a sign of weakness
  • Dio
    Advanced
    Dio op 22 mai 2012 路 16:13

.... Misschien was iedereen net aan het ducken als jij keek.

As usual.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 22 mai 2012 路 17:21
    Haha! Zonder gekheid. Domburg en Zandvoort zijn top. Het is dat ik zelf op Scheveningen woon, anders zou ik het wel weten 馃槈
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 22 mai 2012 路 19:40
    Ik kom er net uit. Leuke sessie voor de deur. Nu ff eten en dan zometeen weer....
  • Echo
    Advanced
    Echo op 23 mai 2012 路 12:28

Ik kom er net uit. Leuke sessie voor de deur. Nu ff eten en dan zometeen weer....

Tsssss....... >馃槥
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Arno_Laeven
    Beginner
    Arno_Laeven op 24 mai 2012 路 13:00

[quote author=luuk999 link=topic=3967.msg56552#msg56552 date=1337632413]

Laat maar weten als je weer een keer naar Zndvrt gaat. Surf zelf meestal op Bloemendaal (voor Rapa Nui) en soms Parnassia. Maar laat me graag een keer meevoeren met de stroom richting Zndvrt...馃槂
    Overigens nog niet te herkennen aan een wePowder sticker op mn longboard maar dat gaat goed komen!
    [/quote]

@steef ben op die plekken aan t kiten (althans pogingen aan t ondernemen). Vooral bij Parnassia. WeSurf rocks 馃槈
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 24 mai 2012 路 17:06
    Morris, is er ook een goed plekje in Scheveningen als ik het windsurfen weer eens wil proberen?
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 24 mai 2012 路 17:49
    @Haagje Je mag als windsurfer alleen het water in recht voor bij Hart Beach / Jumpteam (en vooral niet in het golfsurfgebied gaan varen)
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 mai 2012 路 09:12
    Kun je daar ook les krijgen? Het is inmiddels denk ik 15 jaar geleden dat ik op een plank stond
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 mai 2012 路 09:29
    Niet aanstellen  馃構

't Is net fietsen: eenmaal geleerd vergeet je het nooit meer. Maar als je het mij vraagt en je voelt je wat onzeker dan zou Scheveningen niet mijn eerste spot zijn om het windsurfen weer op te pakken... Ik zou eerder een binnenwatertje opzoeken om het surfgevoel weer te pakken te krijgen. Daarna kun je gaan klooien in de golven... Just my 0.02
    White room,Pillow lines,I rule
  • skiester
    Advanced
    skiester op 25 mai 2012 路 12:28

Niet aanstellen  馃構

't Is net fietsen: eenmaal geleerd vergeet je het nooit meer. Maar als je het mij vraagt en je voelt je wat onzeker dan zou Scheveningen niet mijn eerste spot zijn om het windsurfen weer op te pakken... Ik zou eerder een binnenwatertje opzoeken om het surfgevoel weer te pakken te krijgen. Daarna kun je gaan klooien in de golven... Just my 0.02

+1.  anders zie ik al snel een gebroken mastje.... 8)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 26 mai 2012 路 10:01
    Toch gehuurd dan  8) 馃槈 馃槈
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 4 juin 2012 路 17:57
    Nu opweg naar zandvoort, ik hoop dat het een mooie avondsessie wordt!! 8) 8)
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 5 juin 2012 路 00:20
    Altijd leuk beetje tegen de wind in raggen! 1.5m hoogte, genoeg kracht en binnen 10 minuten 1 km afgedreven.
    Morgen weer!! Het wordt morgen trouwens een goede dag, wie gaat er?

R茅pondre

Vous devez 锚tre connect茅 afin de poster une r茅ponse sur ce sujet. Connectez-vous ou cr茅ez un compte.

Passer 脿 wepowder Pro

• Pr茅visions compl猫tes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Id茅es d'itin茅raires freeride
wePowder Pro