Eerste indoor meters weer gemaakt ......

• rob
    Advanced
    rob op 6 septembre 2012 · 21:15
    Zo, de kop is er af.
    Ik heb alweer de eerste indoor ski meters op de rolbaan weer gemaakt......Ski discovery in Den Haag.
    En wel op een nieuwe mat. Het was weer fantastisch om te skiën.  😀
    Heerlijke lange gesneden bochten afgewisseld met korte bochten. Man, wat heb ik weer zin in het seizoen.

Ben van plan om vaker op de mat te gaan staan. lekkere voorbereiding voor de spieren en de techniek natuurlijk.
    Maar zeker ook voor het heerlijke gevoel om weer in die sloffen te staan  !!!!
    Zijn jullie ook al bezig, of ben ik weer de eerste ?? 😃

Rob.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 6 septembre 2012 · 22:50
    Het houdt nooit op  ;D Van de zomer veel meters gemaakt in Snowworld. Geen beter medicijn tegen de zomerdepressie voor mij 😃
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 7 septembre 2012 · 09:51
    Lange bochten op een indoorbaan? Hoe breed is dat ding? 😃

Hier hebben ze geen baan, wel veel 'rollski's'. Das langlaufen op wieltjes. Ik hou het voorlopig bij fietsen...
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 7 septembre 2012 · 10:40
    Staat bij mij in de planning zodra ik van de doktoren weer mag. En ik hoor als het goed is over een paar uren dat ik na 6 maanden voorzichtig doen weer alles mag  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 7 septembre 2012 · 11:13
    Ik ga volgende week voor het eerst naar de rollerbaan hier in Breda. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten maar ik ben van plan om t/m december mezelf daar te vermaken 😃
    Waar het wit is, is een weg.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 septembre 2012 · 11:48
    Als het goed is ga ik komende zondag weer eens de hal in.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 7 septembre 2012 · 12:01
    Nope. Geen indoor- of rollerbanen voor mij. Sta nog met beide benen stevig in de zomer. Uiteraard wordt er nog wel regelmatig getrained voor het skien (dryland training) maar geen geglij.

Maandag onder het mes voor een operatie aan mn duim, gips, rehab en dan is het roer ondertussen helemaal om en ga ik de ski spieren maar weer eens serieus aanspreken.
    White room,Pillow lines,I rule
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 7 septembre 2012 · 14:04
    Heb in augustus het eerste deel van de Anwärter opleiding (Snowworld) gedaan..
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 7 septembre 2012 · 14:37
    En is het gelukt? Heb je het gehaald?
  • rob
    Advanced
    rob op 7 septembre 2012 · 20:28

Lange bochten op een indoorbaan? Hoe breed is dat ding? 😃

Hier hebben ze geen baan, wel veel 'rollski's'. Das langlaufen op wieltjes. Ik hou het voorlopig bij fietsen...

Scherp ! Kan natuurlijk niet echt.
    Ik bedoelde ook meer de gedachten die jezelf hebt bij het maken van mooie ronde bochten op de indoorbaan en doen alsof je in de sneeuw bent.
    Rustig de bocht inzetten, door gebruik te maken van de taillering van de ski. Rustig slippend en sturend naar de volgende bocht laten glijden en de volgende bocht inzetten. Goed voor de beheersing van je techniek !

Gossie, ik heb er zo al weer zin in..... ;D

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 10 septembre 2012 · 09:26
    rob, hoe beviel het indoor op de band eigenlijk?
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 10 septembre 2012 · 11:55
    @Emmer. Ja gehaald, thanks. Toch leuk om 4 dagen goed op techniekgebied gepushed te worden.
  • PowJur
    Beginner
    PowJur op 10 septembre 2012 · 17:23
    Aah, die opleiding had ik ook willen doen! Maar t zat vol.
    Hoe was het? Is t niet moeilijker omdat het in het Duits is?
  • rob
    Advanced
    rob op 11 septembre 2012 · 00:03

rob, hoe beviel het indoor op de band eigenlijk?

Prima ! was effe wennen na een half jaar niet op de band te hebben gestaan, maar na 4 bochten pakte ik het weer op,
    Als ik zo'n baan had in de achtertuin, ging ik om de dag een uurtje rossen. goed voor de spieren en goed voor je techniek.

Vandaag nog effe in Zoetermeer op de sneeuw gestaan. Is weer anders. Maarrrrr, het seizoen komt op gang !!!  ;D
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 11 septembre 2012 · 12:06
    Gister ook de eerste meters indoor weer gemaakt. Toch lekker weer technieke oefeningetjes doen. nog genoeg leerpunten!
  • sebasmorel
    Tourist
    sebasmorel op 11 septembre 2012 · 15:50
    @Powjur: goede opleiding en leuk om te doen. Je wordt in 4 dagen sowieso een betere skier/boarder dan je al bent. Duits was voor mij geen probleem en als ik het slagingspercentage bekijk (niemand zakte voor de theorie) is dat voor bijna niemand het geval, zeker als je Duits op de middelbare school hebt gehad. Aanrader wat mij betreft!
  • rob
    Advanced
    rob op 13 septembre 2012 · 01:13

Gister ook de eerste meters indoor weer gemaakt. Toch lekker weer technieke oefeningetjes doen. nog genoeg leerpunten!

En dat op een mat van 5/7 meter !
    Lol op de vierkante meter, hoe hebben ze het kunnen uitvinden !

R
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 13 septembre 2012 · 08:12
    @rob: dat was in een grote diepvrieskist met sneeuw niet op een tovertapijt  😉
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 13 septembre 2012 · 10:08
    Ik ga maandag avond glijen op de rollerbaan. Gaat de eerste keer worden dus ik ben benieuwd, niet echt een idee van wat ik kan verwachten.

Als ik maar beter van ga skiën vind ik het prima 😃
  • rob
    Advanced
    rob op 13 septembre 2012 · 21:08

Ik ga maandag avond glijen op de rollerbaan. Gaat de eerste keer worden dus ik ben benieuwd, niet echt een idee van wat ik kan verwachten.

Als ik maar beter van ga skiën vind ik het prima 😃

Hoi Robin,

Laat je verrassen, maar schrik niet dat je weer in ploeg moet beginnen.
    Echt geloof me, het komt goed en je gaat er absoluut beter van skien !
    Stop niet na 3 lessen, maar neem een reeks van 7.

Suc6 en ik hoor wel hoe het is gegaan  ;D !

R
  • rob
    Advanced
    rob op 13 septembre 2012 · 21:09

Excuus 😉
  • bartus
    Beginner
    bartus op 15 septembre 2012 · 18:06
    Ik had vorig jaar precies de zelfde ervaring als Rob. Hoe lang ski je al? Antwoord; vanaf mn 3e (ben nu 26). Hoe vaak heb je al op een band gestaan? Antwoord; euh, nooit? Ok dan begin maar even in ploegstand. Best vernederend ??? maar na 1 a 2 keer 10 minutjes heb je het te pakken.

Ps, ik heb me ingeschreven voor lawine 1 theorie 10 en 17 november, srry topic vervuiling 😃
  • rob
    Advanced
    rob op 16 septembre 2012 · 20:28

[quote author=pauldob link=topic=4355.msg58136#msg58136 date=1347516750]

[size=10pt][font=arial]Vandaag ook weer in de diepvrieskist gestaan.
    Er komen steeds meer wintersporters uit de zomerslaap !!  Gossie, Gezelli ;D
    [/font][/size]
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 18 septembre 2012 · 10:40
    Gisteren een introductieles op de rollerbaan in Breda gehad. Zoals jullie al hadden aangegeven is het in het begin heel erg wennen, maar ik vond het wel gelijk leuk.

Denk dat het voor het schaven aan je techniek wel een mooie oplossing is want die baan is nou niet bepaald vergevingsgezind te noemen. Op het eind van de les ging het bij sommige bochten al een beetje richting parallel  8)

Het is wel dusdanig goed bevallen dat ik komende 10 weken iedere maandag een uurtje ga doen, is ook goed voor de ski conditie denk ik.
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 22 septembre 2012 · 11:05
    Do 1e keer op skis in nieuw seizoen skitraining in Landgraaf. Had er geen zin in, maar na de 3e run voelde het toch wel weer lekker. Het skivirus in mij is weer geactiveerd geloof ik !! Nu eerst mijn skis maar weer eens waxen en slijpen. Komt er nooit van in de zomer.
  • WillemHvdW
    Tourist
    WillemHvdW op 1 octobre 2012 · 14:25
    Ook mijn eerste meters van het seizoen weer gemaakt in Landgraaf. Helaas was er nog maar één baan open waardoor iedereen daar over heen moest. Af en toe een afdaling in het park erbij gepakt maar toch voornamelijk de beentjes weer flink laten wennen.

Gelukkig hadden ze de sneeuwkanonnen aangezet waardoor je je even in de "echte" bergen waande
    Live your Life the Fullest

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro