Beste poeder gebieden Salzburgerland

• martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 14 octobre 2012 · 20:02
    December ga ik een maand met mijn vriendin de poeder opzoeken. Wij kunnen voordelig een Salzburger super ski card kopen. Maar welke gebieden moeten we echt aandoen? Ben vooral nieuwsgierig naar kleine onbekende plekken  😀
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 octobre 2012 · 20:53
    * Zauchensee vanwege de lariksen en steile treeruns (wel druk in het weekend (atomic/salomon Altenmarkt ligt om de hoek)
    * Sportgastein, vanwege de Kreuzkogel Nord. Blue bird is noodzakelijk
    * Obertauren, omdat al bijna een klassieker is
    * Fierberbrunn, want het wordt er steeds drukker en dus moet je er ooit geweest zijn
    * Kitzbuhl, omdat de PassThurn nu nog een redelijke secret is
    * Lofer, vanwege die ene (maar gevaarlijke) big mountain lijn... en het een sneewgat is

Mogelijk
    * Weisssee, maar meestal pas vanaf midden februari op zijn best

Niet interessant:
    * Lungau, want altijd minder sneeuw
    * Dachstein West, want dan kun je net zo goed naar Winterberg
    * Zell am See, omdat de gebieden ten noorden altijd meer sneeuw oppikken en interessanter terrein hebben.
    May the powder be with you.
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 14 octobre 2012 · 22:49
    Saalbach-Hinterglemm. Nee serieus. You heard it here first  ;D
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 14 octobre 2012 · 23:08
    Hochkonig, dus Maria Alm, Hinterthal en Dienten, altijd mooie stukken te vinden.
  • neorej2
    Tourist
    neorej2 op 15 octobre 2012 · 07:36
    Speiereck, als het in Obertauern te druk is
  • semmel
    Expert
    semmel op 15 octobre 2012 · 08:53
    Shuttleberg in Flachau heeft ook leuk terrein..
    Respect the Mountains..!
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 15 octobre 2012 · 10:02
    Wagrain 😉....heeft het Salzburgerland voor jou nog zo veel secrets  :😃? Zauch en OT ken je natuurlijk, maar PassThurn er idd is wel één voor op je lijstje.
  • martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 16 octobre 2012 · 09:58

Wagrain 😉....heeft het Salzburgerland voor jou nog zo veel secrets  :😃? Zauch en OT ken je natuurlijk, maar PassThurn er idd is wel één voor op je lijstje.

haha wagrain en Zauch niet echt meer  😉
    Maar Salzburgerland is veel groter  😀
  • brts2
    Beginner
    brts2 op 17 octobre 2012 · 15:20
    * Weisssee heeft weinig interessant terrein. Wel rustig.
    Mijn andere hobby: www.allroadmaniacs.nl - www.noppenforum.nl
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 17 octobre 2012 · 16:43

* Weisssee heeft weinig interessant terrein. Wel rustig.

Omdat je nog geen skins hebt? :😃 😃
    Of kom je er voor je rust? Wel een comfortabel berghotel, waarbij je vanuit de sauna de afdaling voor de volgende dag nog eens kunt doornemen of die van vandaag nog eens strepen. (visualisatie trainen heet dat toch? 😉).
  • brts2
    Beginner
    brts2 op 17 octobre 2012 · 17:13
    Ik heb inderdaad geen skins, maar ik ben het type dat dat graag zo houdt:
    - lift in.
    - lift uit.
    - faceshot x140012932
    - lift in.

Ieder zn ding. Maar je hebt gelijk, ik zag daar genoeg mogelijkheden voor avontuur, ik en Roel hebben toen eenmaal 15 min gelopen naar een afdaling(kje), dat was wel de moeite.
    Mijn andere hobby: www.allroadmaniacs.nl - www.noppenforum.nl
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 octobre 2012 · 20:35
    Pass Thurn heeft best wel wat te bieden, helemaal met de nieuwe lift erbij, kan je eindelijk km maken ipv cool down/doodvriezen in een stoeltjeslift in de onderste delen moet je wel het en der oppasen voor prikkeldraad.
    Met een klein beetje skinnen interessante opties, mocht er genoegl sneeuw zijn en je wilt een beetje op avontuur/skisafari, dan kan je het Bramberg dal (heet anders maar je komt uit in Bramberg) Dit is wel een enorme zuidhelling dus is al snel kaal en dan door naar Neukrichen wat ook genoeg te bieden heeft als je een beetje wil hiken en nog veel meer als je wilt skinnen.
    Kongisleiten, niet te vergeten, heeft speelse mogelijkheden.

Ondertussen staan vrijwel alle gebieden van de Salzburger Superskicard op de lijst....

Dus waar ga je zitten? Want ik denk dat er weinig gebieden tussen zitten waarvoor je meer dan 1,5 uur enkele reis voor in de auto moet gaan zitten.
    Toerisski
  • Tinuz
    Tourist
    Tinuz op 24 octobre 2012 · 22:32
    Wat dag je van Wildkogel! rond de rodelbaan richting bramberg is zeer veel offpiste terrein.
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 26 octobre 2012 · 03:21
    Mjin favo gebied is zeker Obertauern. Moet nog naar Zauchensee en heb er veel goede verhalen over gehoord, maar zolang dat niet het geval is staat Obertauern bovenaan. Geweldig gebied!
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 18 novembre 2012 · 15:03
    Wat is een goede uitvalsbasis om deze gebieden aan te doen? Bij voorkeur een kneuterig boeren hotelletje?
  • ginga
    Tourist
    ginga op 19 novembre 2012 · 23:53
    Krippenstein is natuurlijk geen onontdekt pareltje maar maar moet je toch een keer gedaan hebben denk...
    nuff said
  • Berber
    Expert
    Berber op 25 novembre 2012 · 17:08
    De gein is dat Salzburgerland in het algemeen onderschat wordt .. er zijn meerdere sneeuwlöcher. Obertauern en Zauchensee kunnen zeker wat, maar Fieberbrunn is ook een dikke dump tip. Weissee en Kitzsteinhorn krijgen vaak vanuit het zuiden ook een push en bieden natuurlijk sneeuwzekerheid, en bij kou : absolute rust 😉
    De goedkoopste hoek en zeer centraal is geloof ik Piesendorf/Niedernsill maar Bruck/Fusch/Taxenbach kun je ook een kans geven. Genoeg boerderijen iig.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro