Schade upperdeck Armada

• Capt'n
    Advanced
    Capt'n op 18 novembre 2012 · 20:06
    Hello,

Eerst en vooral zit ik al een tijdje hier mee te lezen en moet ik het jullie nageven. Prachtig forum, met super handige tips and story's

We zijn vandaag net terug gekomen vanuit de Hintertux voor onze eerste training van het seizoen. Daar kon ik het niet laten om ook even snel men Armada's boven te halen. Poeder was helemaal niet optimaal, hard en al goed bereden. Maar hier en daar kon je best wel nog een 'soort' van first track zetten.

Helaas toch een kleine schade opgelopen. Had al eens wat rondgezocht, maar de meeste schade die ik hier op het forum terugvond ging over de onderkant van de latten en niet de bovenkant.

Hoe kan ik dit probleempje het best oplossen dat dit geen verdere gevolgen bezorgt aan men latten. Wat jullie zien op de foto is een opening van 0.5-0.7 cm breed op 2-3 cm lang en neem ongeveer een 2-3 mm diep.

Alvast bedankt

Groetjes

Capt'n
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 18 novembre 2012 · 20:31
    Hee Capt'n,

in principe is er niet zo veel aan de hand, maar toch doen de eerste echte krassen natuurlijk pijn!

In dit geval zou ik de boel epoxyen, dan weet je zeker dat als de beschadiging dieper blijkt te zijn dan hij lijkt, er geen water in je core komt!

succes!
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Capt'n
    Advanced
    Capt'n op 18 novembre 2012 · 21:08
    Hi,

Thanks voor de snelle respons, moet eerst toch een week weg voor het werk dus kunnen ze ondertussen goed uitdrogen. Dan zal ik ze volgende week in 1 slag epoxien zoals je aangaf. Dan zijn ze alvast klaar voor de maand december 😋

Maar nu ik er over nadenk, wat zou een quick fix zijn voor in het veld? dat je toch kan blijven doordoen, stel dat dit gebeurd op 1 van je eerste dagen?
    Toen ik nog windsurfte gebruikten we altijd Dokter dingo, waarschijnlijk kennen jullie dit wel (Soort van 2 componenten rotzooi die je moest samen kneden tot het grijs werd en dan erop modelleren) of is dit eerder een NO GO? 

Groetjes

Capt'n
  • Easy
    Advanced
    Easy op 18 novembre 2012 · 21:24
    Deze beschadiging stelt weinig voor, voor de gemoedsrust zou ik het met epoxy opvullen & daarna glad schuren. "In het veld", zou ik niets gaan repareren tenzij het noodzakelijk is om thuis te komen (ik heb altijd een rol duct-tape bij).

Ik heb wel eens 20 a 25 cm van mijn sidewall eruit geskied (op het breedste punt liep het 3 a 4 cm de topsheet in). Ik heb de ski's gewoon gebruikt om beneden te komen. Vervolgens heb ik, na terugkomst in NL, de staalkant & het belag weer recht gemaakt en de losse spaanders (van de skikern) eruit gehaald. Het gat heb ik met epoxy opgevuld, gebruikmakende van 2 plakjes en lijmklemmen om alles (topsheet, glasvezel, belag, e.d.) op zijn plek te houden. Resultaat, het ziet er redelijk netjes uit en de ski's functioneren weer 100%.
    Built for Speed
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 18 novembre 2012 · 21:34

Deze beschadiging stelt weinig voor, voor de gemoedsrust zou ik het met epoxy opvullen & daarna glad schuren. "In het veld", zou ik niets gaan repareren tenzij het noodzakelijk is om thuis te komen (ik heb altijd een rol duct-tape bij).

Ik heb wel eens 20 a 25 cm van mijn sidewall eruit geskied (op het breedste punt liep het 3 a 4 cm de topsheet in). Ik heb de ski's gewoon gebruikt om beneden te komen. Vervolgens heb ik, na terugkomst in NL, de staalkant & het belag weer recht gemaakt en de losse spaanders (van de skikern) eruit gehaald. Het gat heb ik met epoxy opgevuld, gebruikmakende van 2 plakjes en lijmklemmen om alles (topsheet, glasvezel, belag, e.d.) op zijn plek te houden. Resultaat, het ziet er redelijk netjes uit en de ski's functioneren weer 100%.

Kleine Mac Gyvert ;D
    Een beetje toerist heeft het nummer van zijn verzekering al bij de hand in zo'n situatie.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 18 novembre 2012 · 22:46
    Deze week ook het dek (20 cm los) en de gebroken staalkant van mijn k2 vast "geepoxiet". Ziet er naar de omstandigheden (crash op bijna volle cruise snelheid frontaal tegen rots) goed uit. Het was meer uit emotioneel perspectief, maar denk na een indoor testrit dat het board wel weer een tijdje meekan!  8)

Zit er eigenlijk veel kwaliteit verschil tussen epoxies? Gamma was duur voor weinig!
  • thijzel2
    Tourist
    thijzel2 op 19 novembre 2012 · 08:39
    Vette bak, die magic J! Zo'n eerste schade is altijd wat pijnlijk maar zoals de rest al zei, het kan niet veel kwaad. Zo te zien kan er geen vocht in de ski komen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 novembre 2012 · 10:06

Hi,
    Maar nu ik er over nadenk, wat zou een quick fix zijn voor in het veld? dat je toch kan blijven doordoen, stel dat dit gebeurd op 1 van je eerste dagen?
    Toen ik nog windsurfte gebruikten we altijd Dokter dingo, waarschijnlijk kennen jullie dit wel (Soort van 2 componenten rotzooi die je moest samen kneden tot het grijs werd en dan erop modelleren) of is dit eerder een NO GO? 

Als quickfix gebruik ik altijd een P-tex kaars. Stop je zo in je tas met een aansteker erbij, en je kan zowel voor base als top tijdelijke reparaties doen op de berg. Het gaat er meer om dat je geen vocht in je woodcore krijgt, dus als je kaal hout ziet kan je dit doen. Als je er p-tex op smelt sluit het in ieder geval af. En thuis kan je het met een scherp mesje makkelijk weer verwijderen.

splitfest.nl
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 19 novembre 2012 · 12:22
    Heb zelf ook een paar Armada's waarvan de top-sheet wel uitzonderlijk broos is. Is inmiddels geheel rondom afgeraffeld.
    Rex Monte - Amor Nix
  • stijn
    Beginner
    stijn op 19 novembre 2012 · 20:50
    Net hetzelfde probleem met AR7 model. Na 2 dagen was de topsheet al beschadigd. De randjes zijn zeer zwak, hout is zichtbaar. Maar af en toe eens lakken en dan valt het wel mee. Ski's zijn gebruiksvoorwerpen, kan er wel mee leven.
  • Capt'n
    Advanced
    Capt'n op 19 novembre 2012 · 21:51
    Zoals de heren hierboven aangeven, de topsheet is aan de broze kant van dit setje.. Al een geluk is het omgekeerd voor base 😃
    Wel tof om te horen dat het om een kleine basis beschadiging gaat, en zoals jullie zeggen tis die eerste kras die eigenlijk pijn doet. Al heb ik het toen op de berg niet aan men hart doen komen. Gewoon blijven gaan!

Groetjes

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro