volg winter 12-13

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 22 novembre 2012 · 09:19
    Binnenkort gaat het oude topic hier ook naartoe verschoven worden. Tot die tijd.. PA#5 komt er aan. Maar opvallender is de bijzonder goede start in Noord Amerika..
    Meer details: http://wepowder.nl/weblog/3804/Heel-in-de-verte-PA%235...
    May the powder be with you.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 novembre 2012 · 09:53
    Lopen er nog meer mensen warm om in de loop van volgende week poeder te scoren in de Europeesche Alpen? (Ustated Nites te ver weg 😞 😀 )
    Ik kan woensdagavond weg, zondag terug. Erg benieuwd hoe het weer zich gaat ontwikkelen. Kan nie wachten. 😃
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 22 novembre 2012 · 10:07
    warm? Man, ik zweet me een ongeluk!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 novembre 2012 · 10:35
    Ok, Ok 😀
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 22 novembre 2012 · 10:38
    Woensdag weg zondag terug komt mij denk ik ook wel goed uit. Laten we even het weer in de gaten houden 😃
    Waar het wit is, is een weg.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 22 novembre 2012 · 11:07
    ik opteer voor de donderdag, maar wetterzentrale heeft het laatste woord 😃
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 22 novembre 2012 · 11:11
    Ik moet alleen m'n winterbanden nog fixen realiseer ik me net! Afgelopen dinsdag een nieuwe auto gekregen (van de baas 😃) maar die staat nog op zomersloffen.

*gaat bellen doet*
    Waar het wit is, is een weg.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 24 novembre 2012 · 17:58
    Donderdagochtend Sankt Moritz, Corvatsch, gooit voorlopig hoge ogen bij mij. Is San Bernardino dan al open? Andermatt zinnig?
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 24 novembre 2012 · 19:51
    Ik wil wel mee maar ben al in CH dus als jullie in de buurt zijn kan ik zatedag en zondag mee rijden 😃
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 24 novembre 2012 · 19:53
    Andermatt Gemstock is in het weekend al helemaal tot boven open.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 novembre 2012 · 08:02
    Montgenèvre heeft de beste papieren volgens Morris. Ik zie het wel zitten om daar woensdagavond heen te rijden. 't Is wel een eindje.
  • Allart
    Beginner
    Allart op 26 novembre 2012 · 09:21
    Jammer! Ik moet nog even geduld hebben 😞
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 novembre 2012 · 09:37
    Montgenèvre heeft de beste papieren volgens Morris. Ik zie het wel zitten om daar woensdagavond heen te rijden. 't Is wel een eindje. Emmer op 26 nov. 2012 08:02

Is alleen in het weekend open
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 26 novembre 2012 · 09:52
    En lang niet alle liften zijn daar open. Hier in de buurt is het voornamelijk toeren als je poeder wilt voor meer dan een ochtendje....
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 26 novembre 2012 · 10:16
    En da's in Noorwegen ook 't geval ...
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 novembre 2012 · 10:23
    Hier het bericht voor de komende week + wat tips voor komend weekend: http://wepowder.nl/weblog/3813/Op-weg-naar-150-cm-vers%3F...
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 26 novembre 2012 · 10:51
    Les Orres wil nog steeds open komend weekend. Zou ook gaaf kunnen zijn. Maar uitsluitsel verwacht ik pas donderdag.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 novembre 2012 · 10:53
    Les Orres wil nog steeds open komend weekend. Zou ook gaaf kunnen zijn. Maar uitsluitsel verwacht ik pas donderdag. Rogier op 26 nov. 2012 10:51

Thank you!!
  • wimdes
    Beginner
    wimdes op 26 novembre 2012 · 13:42
    Donderdagochtend Sankt Moritz, Corvatsch, gooit voorlopig hoge ogen bij mij. Is San Bernardino dan al open? Andermatt zinnig? Emmer op 24 nov. 2012 17:58

san bernardino opent pas 22/12
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 26 novembre 2012 · 15:32
    Dus als we voor het weekend al tussen de bomen willen rijden zijn de opties Livigno en.....?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 novembre 2012 · 15:38
    Dank je Wim.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 26 novembre 2012 · 16:09
    Dus als we voor het weekend al tussen de bomen willen rijden zijn de opties Livigno en.....?

.... vellen (flesje isostar mee...)!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 novembre 2012 · 16:54
    Check waar Lamma mee op de proppen komt... Meer dan 100 cm sneeuw in 24 uur. Oei oei... dat heb ik al in 5 jaar niet meer gezien zo..

• bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 26 novembre 2012 · 17:11
    oef, dat wordt oppassen geblazen!
    En hopen dat de wegen vrij blijven, anders gaat het hele feest niet door :$
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 26 novembre 2012 · 17:35
    Dan heb je poeder in het park, met de langste 'rail' die je je kan voorstellen 😉
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 novembre 2012 · 17:39
    oef, dat wordt oppassen geblazen!
    En hopen dat de wegen vrij blijven, anders gaat het hele feest niet door :$ bertjebertje op 26 nov. 2012 17:11

precies.. Jullierpas zal wel dicht gaan. Resschenpas in de gaten houden. Bernina en Malojapas gaan dan ook dicht. Simplon waarschijnlijk ook.

Maar treintje Klosters-Engadin is altijd open. Gotthard- en San Bernardinotunnel ook. Net als St. bernard-, Mt. Blanc- en Frejustunnel.

Ga je richting de zuidfranse alpen.. check dan vooraf de Col du Lauteret. Maar realiseer je dat de Frejustunnel sneller is!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 novembre 2012 · 18:23
    En ten zuiden van de hoofdkam in Zwisterland wordt gesproken van 100-140 cm vers boven de 1500 meter. Van Zermatt tot aan de Splugenpas dikke sneeuw.

• Grim3
    Advanced
    Grim3 op 26 novembre 2012 · 18:59

Hou er rekening mee dat bovenstaande de enige geopende liften zijn in Livigno!

Het geeft je wel toegang tot de afdalingen naar de federia-vallei maar hou dan best nog een flesje isostar over voor de hike richting bewoonde wereld!

De afdaling vanaf de Monte Cantone naar de federia lift daarentegen is wel best een haalbare optie...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 novembre 2012 · 19:31
    Dank je voor de info Grim. Ik vermoed dat je je met die liftjes en een dik pak sneeuw best een tijdje kunt vermaken. 😃 Of is dat wishful thinking?
  • Grim3
    Advanced
    Grim3 op 26 novembre 2012 · 19:43
    Met 150cm sneeuw kun je je volgens mij zelf in Ovifat (Belgische ardennen) een tijdje vermaken 😉

Ikzelf zou Livigno nog eventjes on hold plaatsen tot wanneer de Mottolino-zijde (bos) opent, maar gezien zo weinig gebieden reeds open zijn...

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro