Eerst info over nieuwe Dynafit???

• mitely
    Expert
    mitely op 13 janvier 2013 · 17:29 Mitely
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 14 janvier 2013 · 20:45
    Film van WIldsnow over de binding

Impressive!
  • coen
    Advanced
    coen op 14 janvier 2013 · 20:47
    Zeker impressive dit, maar de impressive price tag van $1000,- blijft ook steeds in m'n achterhoofd hangen.

Ik zie dit meer als iets wat over een paar jaartjes hopelijk ook voor gewone stervelingen beschikbaar is, leuk!
    Earn your turns...
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 14 janvier 2013 · 20:58
    Bron met meer plaatjes http://www.wildsnow.com/9091/dynafit-beast-binding-video/...
    prijs is idd hoog. maar mss veranderd dat nog als ie in de winkels ligt.
  • Murky
    Advanced
    Murky op 29 janvier 2013 · 22:14
    Nog een filmpje over de Beast, van de cliff-legend "Hoji"

Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • JustFrank
    Advanced
  • GeertBuyle
    Advanced
    GeertBuyle op 9 décembre 2013 · 21:59
    Heb 4 volle dagen met de Beast geskiet, 3 dagen op piste weliswaar wegens nog te weinig sneeuw in Sölden. Kort gezegd: downhill geen klachten over de binding, enkel als ik beneden ben en in een gondellift moet plaatsnemen, veel problemen om de binding te lossen. Heel veel kracht op de voorste tip plaatsen vooraleer ze loskomt. Reden: er kruipt veel sneeuw onder de binding.
    Heb ook één dag getourd; Wildspitze vanuit Pitztal. het lukt wel om te touren, het gewicht valt best mee maar, en nu komt het, switchen van uphill naar downhill is een hel. Ik kreeg de eerste stijgklem niet terug naar achteren; daar moet je heel veel spierkracht voor gebruiken en da's toch niet normaal.
    Ben ermee langsgeweest in een lokale skiwinkel en de technicus heeft zelfs gebeld naar Dynafit en de bevinding was dat daar weinig aan te doen was.
    Mijn oordeel: geen interessante binding voor veel wissels van stap naar ski en andersom. Voel me een beetje bedot voor de prijs.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 9 décembre 2013 · 23:51
    [mention="/profile/26120"]@GeertBuyle[/mention]

Interessant om te horen! Ik was in Juni een week op pad met Marten Johansson in Lyngen Noorwegen. Marten is hoofd van het Are lawine centrum en wordt door Dynafit gesponsord. Hij was afgelopen seizoen gevraagd ze te 'beta' testen voor Dynafit en was niet bepaald positief. Hij vond ze gewoon een beetje 'on-dynafit'. De meerwaarde in vergelijking met een Guardian of Duke miste een beetje. Ze zijn natuurlijk wel lichter, maar de vraag is of je niet voor extreme afdalingen beter voor een guardian of vergelijkbaars kan kiezen. Daarnaast vraag ik me af of het verschil echt zo enorm is in vergelijking met een Radical FT. Als het nou €100,- scheelde zou het niet zo erg zijn, maar die €850,- is wel heul erg duur in mijn ogen en of het nou zo veel toevoegt?

Ik moet wel toegeven dat hij er echt heel dik uit ziet! 😋
    One step at a time.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 9 décembre 2013 · 23:55
    @GeertBuyle Bedankt voor het delen van je ervaringen. Erg jammer dat je zo snel problemen krijgt met idd zo'n prijzige binding, dat mag zeker niet gebeuren. Volgens mij heb ik op TGR er een tijdje terug ook iets over gelezen. Ik zou er zeker even contact opnemen met de winkel waar je ze gekocht hebt en/of Dynafit zelf.
    Net even snel wat filmpjes bekeken, maar in geen een laten ze zien hoe je uit de binding stapt.. Hoe werkt dat?
    Viel me wel op dat het idd niet echt gemakkelijk gaat om die stijghulpen weer omhoog te 'klikken'..
  • mitely
    Expert
    mitely op 10 décembre 2013 · 22:54
    Hallo,
    Wij hebben een paar dagen met de Beast geskied, getourd.
    Bij ons was het zo dat de eerste (grijze) ''stijgbeugel'' inderdaad zeer moeilijk, zwaar
    te bedienen is, De Firma Dynafit heeft nu nieuwe ''beugels'' als omruil.
    Bevendien hebben wij vastgesteld dat de schoen in tour-modus redelijk veel speelruim had.
    (ondanks de omgeklapte zwarte hendel) , Komentaar van de Firma Dynafit was dat de Binding nagestelt moet worden.
    Misschien kan ik een kort filmje maken om het effekt beter te laten zien.
    We hebben besloten om al onze bindingen terug te sturen en Dynafit korrigeert dit probleem.
    Also, mooie binding maar nog met een paar kleine problemen die hopenlijk dan weg zijn.

Ps. Hopen volgende week de nieuwe Fritsch in huis te hebben. Is wel geen Beast maar ziet zeer goed uit...

http://www.diamir.com/produkt/diamir-vipec-12/
    Mitely
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 10 décembre 2013 · 23:32
    @mitely Bedankt voor die info.. Ongelofelijk dat ze toch nog zulke problemen hebben.. Wat heeft de Beast meer als de nieuwe Fritschi volgens jou? Daar is ook een topic over, post vooral als je die ook getest hebt! Thanks
  • mitely
    Expert
    mitely op 11 décembre 2013 · 08:30
    Deze speelruimte komt ook deels door de niet ge ''Normte'' Dynafit Inserts bij
    de verschillende schoen fabrikanten. (alleen Scarpa heeft als erkinning die rode Dynafit norm
    klips op de schoen, die zie je als ze nieuw zijn in de verpakking)

De Tech-binding markt wordt zeker zeer interessant, de Vipec kan je meer zien als de
    ''Konkurent'' van Radical ST, Guide Plum, ATK., G3 Onyx
    Hier in de Alpen merk je dat deze Bindingen toch steeds meer verkocht worden dan de klassieke ramen-binding (Fritschi, Marker Tour & C0.)
    De Beast is toch de Freeride binding, met Tech-system. (is eigenlijk andere doelgroep)

de Vipec heeft een erg mooie oplossingen tegenover de traditionele Tech bindingen, Bv.
    de verstelling van de Achter Automaat ''glijd'' naar voren en naar achteren, Teen-automaat heeft een Din instelling. Makkelijke te bedienen Stijgbeugel.
    Mitely
  • GeertBuyle
    Advanced
    GeertBuyle op 12 décembre 2013 · 11:21
    Ik heb contact gezocht met de winkel van aankoop en ze hebben geantwoord dat Dynafit op de hoogte is van het probleem met de stijgbeugel en iedereen die recent de Beast-binding heeft aangekocht zal geholpen worden met een vervangstuk dat zoals ik het begrepen heb, zal worden toegestuurd en eigenhandig te vervangen is. Ik hou jullie op de hoogte van zodra dit gebeurd is.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro