de piper die je het best kent. wat zoveel betekent dat als je er 1 koopt vooral moet oefenen en de te nemen procedures goed onder de knie te krijgen en ook om je apparaat te leren kennen.
Verder zou ik adviseren om voor 3 antenne pieper te gaan omdat die gewoon eea weer makkelijker maken mbt het zoeken.
Zelf heb ik de pulse van mammut en ben daar erg tevreden over. Sommige zeggen dat het te veel features heeft en daardoor een complexer apparaat is. Mogelijk maar, maar het is al met al niet echt complex. Het biedt wel een set van opties, die misschien niet (allemaal) even nuttig zijn voor de standaard freerider. Verder vind ik het een heel degelijk apparaat qua bouw.
Veel vinden de DSP van pieps een fijne pieper. Het heeft minder features en is daarom vrij fool proof. Ik vond zelf de schakelaar net wat minder degelijk overkomen. Of dat ook zo is weet ik echter niet.
Dan zijn er nog wat andere 3 antenne piepers waar ik minder ervaring mee heb. Ook is er een de element (als ik het goed heb) van mammut wat een uitgeklede versie van de pulse zou moeten zijn
doe ff een search op dit forum en je vindt van alles.
check ff:
http://beaconreviews.com/transceivers/
er is ook wel een goeie review in het duits die volgens mij hier op de site of op bergredding.nl weer als vertaling in het nederlands te vinden is
succes