Wat is de beste lawine pieper?

• stoke.d
    Beginner
    stoke.d op 11 janvier 2013 · 14:41
    Hoi, ik heb me daarnet al op een ander topic voorgesteld. Ik heb al jaren een Ortovox F1 in bezit, maar ik wil met de tijd mee en ben van plan een nieuwe lawinepieper te kopen. Wat is volgens jullie de beste lawine pieper?
  • poling
    Beginner
    poling op 11 janvier 2013 · 14:51
    de piper die je het best kent. wat zoveel betekent dat als je er 1 koopt vooral moet oefenen en de te nemen procedures goed onder de knie te krijgen en ook om je apparaat te leren kennen.

Verder zou ik adviseren om voor 3 antenne pieper te gaan omdat die gewoon eea weer makkelijker maken mbt het zoeken.

Zelf heb ik de pulse van mammut en ben daar erg tevreden over. Sommige zeggen dat het te veel features heeft en daardoor een complexer apparaat is. Mogelijk maar, maar het is al met al niet echt complex. Het biedt wel een set van opties, die misschien niet (allemaal) even nuttig zijn voor de standaard freerider. Verder vind ik het een heel degelijk apparaat qua bouw.

Veel vinden de DSP van pieps een fijne pieper. Het heeft minder features en is daarom vrij fool proof. Ik vond zelf de schakelaar net wat minder degelijk overkomen. Of dat ook zo is weet ik echter niet.

Dan zijn er nog wat andere 3 antenne piepers waar ik minder ervaring mee heb. Ook is er een de element (als ik het goed heb) van mammut wat een uitgeklede versie van de pulse zou moeten zijn

doe ff een search op dit forum en je vindt van alles.

check ff: http://beaconreviews.com/transceivers/

er is ook wel een goeie review in het duits die volgens mij hier op de site of op bergredding.nl weer als vertaling in het nederlands te vinden is

succes
  • Allart
    Beginner
    Allart op 11 janvier 2013 · 14:52
    Een 3-antenne pieper, ik zou gaan uitproberen wat je het beste bevalt.
    Ben zelf bij een Barryvox Pulse uitgekomen, maar dat kan voor jou anders zijn.
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 11 janvier 2013 · 15:31
    Zelf heb ik de pulse van mammut en ben daar erg tevreden over. Sommige zeggen dat het te veel features heeft en daardoor een complexer apparaat is.
    In de BASIC modus is ie voor minder ervaren gebruikers prima te hanteren. Je heb dan dezelfde functionaliteit als de Barryvox Element.
  • poling
    Beginner
    poling op 11 janvier 2013 · 15:53
    weet ik, maar dan kan je net zo goed een element kopen.
    ik vind bv juist de optie om over te schakelen naar analoog juist praktisch aan de pulse.

en anyway, zo moeilijk is het apparaat niet, zeker niet bij zoeken. Wel moet gemeld worden dat de pulse weleens met de melding komt dat je stil moet blijven staan omdat even moet rekenen. Duurt niet langer dan 2 seconden maar wel iets waar je tegen moet kunnen in een paniek situatie. De DSP wordt wel eens als sneller bestempeld qua signaal verwerking.
  • Anon
    Tourist
    Anon op 11 janvier 2013 · 17:04
    barivox is totaal niet ingewikkeld, ook zitten er een aantal features in die heel praktisch zijn zoals group check, sommige instelling kan je aanpassen naar eigen voorkeur en je kan je naam, mail en telefoon nr er in zetten deze laat het dan zien tijdens het opstarten dus als je hem ergens laat liggen kan je hem makkelijk identificeren of als de mensen aardig zijn hem terug aan jouw geven.

Twee best gesteste zijn vaak de barivox pulse en Orthovox S1+
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 11 janvier 2013 · 17:40
    Als je gaat voor simpel en snel, dan kom je uit op de Tracker2.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 11 janvier 2013 · 17:54
    Als je gaat voor simpel en snel, dan kom je uit op de Tracker2. Emmer op 11 jan. 2013 17:40
    Moet je wel de dreikreis methode gaan leren😃
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • doov
    Advanced
    doov op 11 janvier 2013 · 17:56
    Die zit gewoon in het trainingsprogramma van de het pieperfest.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 11 janvier 2013 · 17:58
    barivox is totaal niet ingewikkeld, ook zitten er een aantal features in die heel praktisch zijn zoals group check, sommige instelling kan je aanpassen naar eigen voorkeur en je kan je naam, mail en telefoon nr er in zetten deze laat het dan zien tijdens het opstarten dus als je hem ergens laat liggen kan je hem makkelijk identificeren of als de mensen aardig zijn hem terug aan jouw geven.
    Twee best gesteste zijn vaak de barivox pulse en Orthovox S1+ R.E.Q.U op 11 jan. 2013 17:04

En de DSP.
    Er is geen beste maar deze drie (evt inclusief de DSP tour en de Element) komen idd vaak het beste uit de test.
    Zoals al gezegd met elke pieper is er wel iets (bij de genoemde piepers zijn dat geen drama's) maar je moet wel oefenen zodat je dit soort eigenaardigheden leert en er mee leert omgaan. Zo kent de pulse idd het wacht ff momentje en kan de DSP een geblokkeerd signaal weer meenemen. Voor beide situaties zijn oplossingen (kalmte bewaren bij de pulse en de 3 kreismethode voor de DSP of de scan functie gebruiken)
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 janvier 2013 · 18:05
    elke 3 antanne pieper. Heb zelf een Arva, en die voldoet prima, ben meestal een vand e snellere bij het vinden. Multi burial doet ie wat minder goed, maar eerlijk gezegd is het al lastig zat om 1 persoon op tijd uit te graven...
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 11 janvier 2013 · 18:29
    Die zit gewoon in het trainingsprogramma van de het pieperfest. doov op 11 jan. 2013 17:56

Ohh ik dacht dat je de vogeltjes dans aan het doen was😃
  • grotesmurf
    Beginner
    grotesmurf op 11 janvier 2013 · 18:31
    in de hoogtelijn (tijdschrift van de koninklijke nederlandse bergsport vereniging) stond een test laatst :

vanaf bladzijde 69

http://issuu.com/nkbv/docs/01-84_hoogeltijn_5_lowrespdf_klein?mode=win...

misschien interessant om door te lezen
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 11 janvier 2013 · 19:29
    Ik heb zelf veel vertrouwen in mijn Pieps DSP, voor mijn vriendin een Pieps Tour gekocht en net een matje geholpen aan een Pieps DSP (van Doov).

Mijn voorkeur en comfort is moge duidelijk zijn 😉
  • Custom64
    Custom64 op 20 novembre 2016 · 16:34
    ok ik begrijp het... ieder zijn voorkeur en of smaak, maar... als ik nou de pulse barryfox en iemand anders de pieps. Kunnen we elkaar dan vinden?
    Zijn de verschillende merken compatible zo to say..
    Groetjes van een leek
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 20 novembre 2016 · 16:43
    Ik ben zéér tevreden over de Mammuts Element Barryvox ook tijdens de Snowsafety trainingen met meerdere slachtoffers functioneert die meestal als een van de betere piepers ongeacht wie er mee zoekt. En omdat die zo goed is met zoeken hoef je er nooit een dreikreis mee te lopen 😉
  • BasV
    Beginner
    BasV op 20 novembre 2016 · 16:44
    ok ik begrijp het... ieder zijn voorkeur en of smaak, maar... als ik nou de pulse barryfox en iemand anders de pieps. Kunnen we elkaar dan vinden?
    Zijn de verschillende merken compatible zo to say..
    Groetjes van een leek
    Custom64 op 20 nov 2016 16:34

Ja, alle piepers zenden/zoeken op dezelfde frequentie. Je kunt elkaar dus altijd vinden.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 20 novembre 2016 · 17:13
    Hi stoke.d,
    Het belangrijkste vond ik dat ik er snel iemand mee kon vinden, de overige features zijn in eerste instantie bijzaak. Dit heb ik getest tijdens het pieperfest en kwam toen uit op de pieper van DSP PIeps.

Op het forum hebben ze wel eens pieper evenementen misschien is het handig om daar heen te gaan dan mag je vast wel testen. Of misschien tijdens de WePowder Kickoff.

Succes,

BMT
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 21 novembre 2016 · 11:14
    weet ik, maar dan kan je net zo goed een element kopen.
    ik vind bv juist de optie om over te schakelen naar analoog juist praktisch aan de pulse.

en anyway, zo moeilijk is het apparaat niet, zeker niet bij zoeken. Wel moet gemeld worden dat de pulse weleens met de melding komt dat je stil moet blijven staan omdat even moet rekenen. Duurt niet langer dan 2 seconden maar wel iets waar je tegen moet kunnen in een paniek situatie. De DSP wordt wel eens als sneller bestempeld qua signaal verwerking. poling op 11 jan 2013 15:53

Nee, want de Element mist een paar features die de Pulse wel heeft ook in basisfuncties (bijvoorbeeld o.a; elektronisch kompas waardoor deze sneller is.)

En dat stil blijven staan bij dat hij moet rekenen? Welke Firmware heb je? Want bij de laatste firmware versies heb ik nooit meer meegemaakt.
  • Haas
    Expert
    Haas op 24 novembre 2016 · 18:16

En dat stil blijven staan bij dat hij moet rekenen? Welke Firmware heb je? Want bij de laatste firmware versies heb ik nooit meer meegemaakt. Rogier op 21 nov 2016 11:14

In het geval van meerdere 'overlappende' signalen zal zowel de element als de pulse je vragen even te stoppen. Dit iz afhakelijk van de hoeveelheid zendende piepers als de afstand tot het ontvangende apparaat.
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro