Je bent aan het skien en komt tegen?

• The_O
    Tourist
    The_O op 9 mars 2013 · 21:38
    Lynx !!

Vandaag tijdens een zonnige dag en gedurende vroege ochtend sessie kwam ik er 1-tje tegen: stak rustig een gegroomde run over. Sommige skipatrollers die hier al jaren werken hebben hem nog steeds niet gezien ondanks alle sporen. Ook nog wat 3 daagse, oude, verse poeder gescoord out of boundary. My day cannot more stuk...

Ter educatie en vermaak:
    And Also The Trees
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 9 mars 2013 · 21:49
    wow
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 9 mars 2013 · 21:50
    Cool. Blijkt mooi, wildlife tegenkomen in de poeder.had deze ook zo'n rastakop?
  • The_O
    Tourist
    The_O op 9 mars 2013 · 21:53
    had deze ook zo'n rastakop?
    Nee niet dat ik kon zien. Dacht eerst dat het een hond zo groot was maar liep als een kat. Ski patrol heeft bevestigd dat het een Lynx was gezien afdrukken in sneeuw en hebben spoor zelfs nog gevolgd.
    And Also The Trees
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 9 mars 2013 · 22:05
    Heel erg tof. Zo ben ik in Australië nog eens een wombat op de piste tegen gekomen. Stak ook op z'n dooie akkertje over.

Maar een lynx, nee dat nog niet, heel tof! Heb je wel eens een beer op de piste in Kimberley gezien? In Fernie worden ze af en toe gespot!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • The_O
    Tourist
    The_O op 9 mars 2013 · 22:21
    Nee geen beren tijdens skieen gezien. Kimberley ligt hoger dan Fernie en hier sluiten ze eerder (begin april) dus tijdens skiseizoen zijn beren vooral nog aan het slapen.
    Tijdens mountainbiken kom ik wel paar keer per zomer zwarte beren tegen (opletten dus), lopen ook rondom huis op zoek naar afval. Afgelopen zomer tijdens mountain biken wel zelf een Mountain lion (cougar) gezien!. Die kun je wel weer tijdens skieen tegenkomen hier, maar is zeldzaam.

And Also The Trees
  • Yugooo
    Tourist
    Yugooo op 10 mars 2013 · 07:06
    Gaaf dit! Heb ooit tydens een zomervakantie in Kroatie, een lynx in de vrye natuur gezien; (er is een lynxenreservaat aan de grens met Slovenie).

Skiend offpiste een gems in een bosje boven Ste.Foy wakker geschrokken (weet niet meer precies wie werd geschrokken; de dier sprong weg recht voor mijn neus 😃 ) en mijn pad met een vos gekruist bij Wangs/Bad Ragaz. Zou heel graag een wolf in de vrye natuur willen meemaken.
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 10 mars 2013 · 07:37
    Tof! 😃
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 10 mars 2013 · 12:58
    Telt het ook als je een muis op de piste tegenkomt op 3100 meter? Niet zo indrukwekkend maar bij -15 op die hoogte wel een vreemde gast.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 10 mars 2013 · 13:16
    Bij mij blijft het bij wat steenbokken, afgelopen december in St Anton.
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • Mavco
    Advanced
    Mavco op 10 mars 2013 · 19:21
    Een sneeuwhaas in het bos boven Flachau
  • skiester
    Advanced
    skiester op 10 mars 2013 · 21:14
    Herten in zermatt. Gemzen vanuit de lift, murmeltiere genoeg, maar oog in oog met bambi was wel bijzonder
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • lennartvandermarel
    Beginner
    lennartvandermarel op 10 mars 2013 · 21:49
    In whistler liep er aan het eind van de dag een zwarte beer over de piste
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 11 mars 2013 · 10:59
    Gaaf!

Ben alleen een kudde gemzen tegen gekomen in Zillertal met een gids. Maar een lynx is veel vetter!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 11 mars 2013 · 13:18
    Ik geloofde mijn ogen niet, ik zag vorige week een vlinder voorbij fladderen op de skipiste (Laax, CH).
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Juizo
    Beginner
    Juizo op 11 mars 2013 · 15:20
    Ik zat een aantal jaar geleden in de streekbus in Chatel, zag de chauffeur een berggeit, met van die grote hoorns, op 100 meter van de weg in een open plek staan. Stopte hij om te vertellen dat hij ze nog amper rond zag lopen en reed pas verder toen het dier weer de bossen in was verdwenen. Mooie kerel die chauffeur.
    powder, omdat je het waard bent
  • FlorisAanstoot
    Advanced
    FlorisAanstoot op 11 mars 2013 · 15:51
    Tijdens lawine 2 in Flaine in februari 2012.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 11 mars 2013 · 15:55
    Van berggeiten kun je trouwens hele goede lederen ski-handschoenen maken, ronduit zonde om ze zomaar te laten ontsnappen 😃
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 11 mars 2013 · 16:19
    Twee jaar geleden tijdens L2 in Davos, gedurende een hike over een graatje:

twee adelaars vlak boven ons, heel rustig aan het zeven. Echt indrukwekkend, die beesten zijn ENORM!
    Go to heaven, ski like hell!
  • The_O
    Tourist
    The_O op 11 mars 2013 · 16:37 And Also The Trees
  • grotesmurf
    Beginner
    grotesmurf op 11 mars 2013 · 17:39
    een paar jaar terug in Frankrijk een marmot
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 11 mars 2013 · 18:29
    Naast herten, gemzen en steenbokken in europa. Ook weleens een nerts gezien (wit met een zwart puntje op zn staart) in canada, stak als een speer een piste in Fernie over. Verder bleek er in Oz en Oisans een wolf rond te zwerven. Er waren er jaren geleden 2 uitgezet in een natuurgebied, en vrienden van me hebben iets op de weg gezien naar het dorp.
    Never a last run..
  • mh74
    Advanced
    mh74 op 11 mars 2013 · 18:34
    Tot nu toe een keer een gems en een muis zien lopen vanuit de lift...
    Powder makes me happy!
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 11 mars 2013 · 18:39
    Ff googlen en wablief ?!
    http://nieuws.vtm.be/buitenland/2013010825776-wolvenplaag-franse-alpen...
    lijkt me niet dat ie uitgezet zijn..... of het is een uit de hand gelopen natuurprojectje....
    Never a last run..
  • The_O
    Tourist
    The_O op 11 mars 2013 · 18:58
    And Also The Trees
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 11 mars 2013 · 19:47
    Dan liever die muis😃
  • raz
    Advanced
    raz op 11 mars 2013 · 21:12
    Eind januari in de outrun van een super mooie dag in de backcountry van Hakuba 😃

• Yugooo
    Tourist
    Yugooo op 11 mars 2013 · 21:47
    Aapjes kijken 😃
    Ff iets anders dan gemzen, herten en marmotten tegenkomen
  • Constant
    Beginner
    Constant op 11 mars 2013 · 23:10
    Telt het ook als je een muis op de piste tegenkomt op 3100 meter? Niet zo indrukwekkend maar bij -15 op die hoogte wel een vreemde gast. SPAM op 10 mrt. 2013 12:58Sorry, nee, dat telt niet 😃 Het is heel normaal dat muizen leven op die hoogte.

Ik kwam drie jaar terug in mijn hotel in Zermatt een paar vreemde lieden tegen. Ze pakten hun ski's en stopten hun grote rugzakken vol met allerlei kartonnen doosjes. Hoe bizar! Ik heb even beleefd een praatje gemaakt, nieuwsgierig als ik was. Bleek een team van Rentokil, die waren ingehuurd voor muizenbestrijding in bergrestaurants. Schijnt heel normaal te zijn dat muizen op grote hoogte rondlopen en dus een risico kunnen zijn voor de restaurants.

Misschien was het wel bijzonder dat je er bijna overheen bent geskiet 😃
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 11 mars 2013 · 23:25
    Ik was al bang dat een muis niet zou scoren😞

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro