Even voorstellen - trips komende seizoen

• Tjarco
    Tourist
    Tjarco op 26 août 2013 · 12:03
    Hoi, na vorige winter in Calgary & de rockies te hebben gezeten wil ik dit jaar mijn wintersporten in Europa iets beter gaan plannen dan alleen een weekje met vrienden 400$ opzuipen en goedkoop met Husk meegaan.

Ik, 26, snowboard inmiddels al weer 13 jaar (of 30 werkweken zoiets) en heb vorig jaar in Canada de eerste echte meerdaagse splitboard & backcountry avonturen gemaakt. In de sneeuw vermaak ik met elk terrein en onder elke conditie en ben opgegroeid met lange bergwandelingen maken. Hoewel ik daar als kind het plezier niet van in zag, zie ik nu ultieme bliss om alleen al te denken aan de bergen in Europa die ik op en af wil komende winter.

Door kun- en onkunde geleerd dat meerdere trips van +/- 3 dagen maken naar de sneeuw het beste zal zijn om het meeste uit mijn winter te halen. Korter, dus ben je krachtiger, flexibeler want je kan de verse sneeuw achterna en met planning zijn de kosten goed te beperken en kan je vaker in de sneeuw zitten en weer met meerdere vrienden trips maken.

Voor mij wordt de eerste stop deze winter wordt eindelijk de cursus lawine veiligheid (tips bij welke organisatie?). En op uitschuifbare stokken, probe en sonde na heb ik een volledige splitboard en snowboard uitrusting, maar waar ik echt op zoek naar ben zijn andere splitboarders en poederfanaten die ook kortere tripjes willen maken, en deze kennisnewb mee willen nemen, ik zal koken 😀 haha.

Dat was, het zie jullie reacties tegemoet.

Peace
    a beach is just a washed away mountain
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 août 2013 · 12:08
    Welkom. Voor lawineveiligheid cursussen / trainingen kun je terecht bij snowsafety.nl. Op het forum te vinden onder @Opa (Rolf Westerhof)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 août 2013 · 16:10
    Precies, welkom.
    Er zijn ondertussen best veel splitboarders hier en er gaat zeker weer een splitboard weekend komen. Stuur even een prive bericht met je emailadres, woonplaats niveau dan krijg je vanzelf mail met de plannen voor dit jaar.
    splitfest.nl
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 26 août 2013 · 17:15
    Welkom @Tjarco !

Vul ook zeker even je freeride paspoort in, zodat je een goed inzicht in je skills creëert. Niet alleen voor jezelf, maar ook zeker voor je toekomstige poedermaten.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Tjarco
    Tourist
    Tjarco op 26 août 2013 · 17:54
    Arjen, dat heb ik gisteren gedaan - is hij niet te zien dan?
    a beach is just a washed away mountain
  • robbe
    Advanced
    robbe op 26 août 2013 · 20:03
    welkom 😃 paspoort is te zien ze
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 26 août 2013 · 21:21
    @Tjarco Sorry, my bad! Paspoort is te zien inderdaad! 😃
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 27 août 2013 · 00:19
    weekje met vrienden 400$ opzuipen en goedkoop met Husk meegaan.

Oh god.. been there, done that! Nooit meer!

Welkom!!
    Rex Monte - Amor Nix
  • The_O
    Tourist
    The_O op 27 août 2013 · 05:01
    Wat/Wie is Husk ?
    And Also The Trees
  • robbe
    Advanced
    robbe op 27 août 2013 · 09:05
    Husk is een reisorganisatie in nederland😃 400€ is nog steeds een jaarlijkse gewoonte hier😃))
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 27 août 2013 · 22:11
    150 euro voor een 10-daagse vakantie inclusief busreis, appartement(dat half uit elkaar valt) en skipas. Het heeft mij en mijn maatjes vele blije winteruurtjes bezorgt toen we wat minder te besteden hadden. Nu wat meer geld, maar minder tijd 😞

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro