Splitboard weekend 2014

• ieism
    Tourist
    ieism op 9 septembre 2013 · 11:36
    http://splitfest.tumblr.com/

Zoals beloofd al vroeg voor het seizoen de plannen voor het splitboard weekend, zodat iedereen het tijdig in zijn agenda kan zetten. De definitieve datum is:

7 - 10 feb

OMDAT DE GROEP AL VRIJ GROOT IS KAN JE JE NIET MEER OPGEVEN.

Als je op de reservelijst wil, stuur me dan even een berichtje.

De plannen dus:
    Het is geen event waar alles voor je geregeld zal worden, we doen het met z’n allen. Voordeel is dat we het zo wel lekker low budget kunnen houden, in principe zijn je enige kosten de acco, reis en eten en drinken. Verder is het een gewone poedertrip, maar dan alleen met splitboarders ( & splitmonoskier 😃 ). Je hebt zelf vervoer of spreekt af mee te rijden, en acco regel je dus ook zelf. Het is geen grote groep, dus dat moet makkelijk last minute lukken. We gaan dus touren, hoe lang en hoe ver hangt er vanaf wat iedereen wil. Een huttentocht van twee dagen is best mogelijk als de omstandigheden meezitten, dus zorg dat je hier voor uitgerust bent qua gear. Als je nog nooit op een splitboard gestaan hebt kan je ook rustig aan beginnen. Als er genoeg deelnemers zijn kunnen we meerdere groepjes maken op niveau.

Waar dan?:
    De locatie is nog onbekend, een week voor de trip kiezen we waarschijnlijk een globale regio en een paar dagen voor de trip een specifiek gebied. Morris helpt hier hopelijk weer een handje met een weerbericht op maat.
    We proberen ook een referentie voor een kaart of zelfs wat opties voor tour mogelijkheden te bespreken zodat je zelf thuis al een beetje plannen kan maken. Als jullie nog tips hebben voor een bepaalde tour of gebied waar je wel eens geweest bent hoor ik dat natuurlijk ook graag.

In dit topic graag alle vragen, stoke, shit talk, tips enzovoort.

Disclaimer:
    Het is geen officieel event, en de verantwoording voor je eigen veiligheid ligt dus bij jezelf. Er zijn geen gidsen of groepsleiders, behalve als de groep gezamenlijk beslist een gids te huren omdat bijvoorbeeld het weer erg tegenzit.
    We proberen groepjes op niveau in te delen, en de route conservatief en veilig te houden. Maar het blijft backcountry, en er blijven risico’s.
    Zorg zelf voor een geldige reisverzekering die ook offpiste dekt, bijvoorbeeld NKBV. Geef duidelijk en eerlijk aan wat je ervaring met pieper zoeken en safety is. En zorg dat al je gear in orde is! De vrijdag is een inboard & gear check dag, geen tourdag. Hier is ook ruimte om met piepers te oefenen en van anderen te leren. Maak hier gebruik van, want als je niet met je drie eenheid kan werken, ga je niet mee de backcountry in!

Dat klinkt allemaal heel serieus, maar de opzet van het weekend is vooral veel lol maken met andere splitters en hopelijk dikke poeder rijden.

Gr. Ivar
    splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 septembre 2013 · 11:45
    Als het goed is heeft iedereen een mail gekregen, maar ik heb zeker niet alle mailadressen van splitboarders en ik ben er vast nog een paar vergeten.

[mention="/profile/492"]@Wanobi[/mention]
    [mention="/profile/2291"]@Poedergeit[/mention]
    [mention="/profile/180"]@Tank24[/mention]
    [mention="/profile/4521"]@MajorTOM[/mention]
    [mention="/profile/799"]@Niels[/mention]
    [mention="/profile/1568"]@koen[/mention]_djfistel

Jullie email adres had/heb ik niet meer.
    splitfest.nl
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 9 septembre 2013 · 13:04
    In je Google documentje stel je trouwens de vraag of de deelnemer een eigen splitboard heeft. Mag ik daaruit afleiden dat er wat demo materiaal beschikbaar is?

Heb zelf wel een DIY split, maar het wordt de eerste keer dat ik hem gebruik, en vind het nogal spannend: wat als die DIY tegenvalt, een factory split is gewoon gebouwd om als splitboard gebruikt te worden, dus de kans dat die tegenvalt is kleiner dan met een DIY 😉
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 9 septembre 2013 · 13:06
    Goed initiatief @ieism ! Jammergenoeg sta ik op een permanent gesplit board, maar het zal zeker gezellig worden!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 septembre 2013 · 13:14
    @JohanP, dan neem je een extra setje sneeuwschoenen mee...
    @ieism data staan in mijn agenda. Als de drukte het toelaat ga ik mee.
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 septembre 2013 · 13:18
    In je Google documentje stel je trouwens de vraag of de deelnemer een eigen splitboard heeft. Mag ik daaruit afleiden dat er wat demo materiaal beschikbaar is?
    Heb zelf wel een DIY split, maar het wordt de eerste keer dat ik hem gebruik, en vind het nogal spannend: wat als die DIY tegenvalt, een factory split is gewoon gebouwd om als splitboard gebruikt te worden, dus de kans dat die tegenvalt is kleiner dan met een DIY 😉 JohanP op 9 sep. 2013 13:04

Er zijn wel wat demo spullen, maar het is wel de bedoeling dat je je eigen materiaal hebt of huurt. Over demo's later meer. Maar in pricipe kan je met een DIY prima uit de voeten hoor. Op de vrijdag kan je mooi testen/oefenen en als er iets stuk gaat kunnen we vast nog wel wat fixen, ik neem wel wat reserveonderdelen mee.
    splitfest.nl
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 9 septembre 2013 · 13:52
    gaaf!, goed inititatief @ieism !
    Ik ga de data proberen vrij te krijgen/maken
  • Niels
    Advanced
    Niels op 9 septembre 2013 · 15:33
    Lekker bezig! Ingevuld & ga proberen ze vrij te houden. Wellicht dat de ma of vrij niet lukt.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 9 septembre 2013 · 15:49
    Lekker dan! Toch ook nodig eens naar de rest van mijn winterplanning gaan kijken.

Ik zorg wel dat ik tegen die tijd een paar dagen split ervaring heb, desnoods in de hal 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 septembre 2013 · 16:21
    Lekker dan! Toch ook nodig eens naar de rest van mijn winterplanning gaan kijken.
    Ik zorg wel dat ik tegen die tijd een paar dagen split ervaring heb, desnoods in de hal 😃 Willem2k op 9 sep. 2013 15:49

Samen oefenen, @willem2k? Heb jij al materiaal? Mijn plankjes zijn nog in de maak.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 9 septembre 2013 · 16:30
    Oh dat is goed @Emmer, lijkt me leuk. Ik had al zo'n vermoeden dat jij de split monoskiër in kwestie was 😉

Ik moet mijn vellen nog een keer op maat snijden maar verder ben ik compleet qua materiaal. We mailen wel ff voor de details dan.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 septembre 2013 · 16:47
    😀

@Willem: Ja, da's goed. Ik laat het je weten wanneer m'n ski klaar en gearriveerd is. Kan wel een paar maanden duren. We hebben nog even.

Ben wel regelmatig op m'n hele plank in Snowworld Zoetermeer bezig.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 9 septembre 2013 · 19:04
    Mochten jullie in Landgraaf gaan ben ik ook van de partij. Lijkt me wel een vreemd zicht, zo 3 splitboarders in een hal...
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 9 septembre 2013 · 20:04
    Mochten jullie in Landgraaf gaan ben ik ook van de partij. Lijkt me wel een vreemd zicht, zo 3 splitboarders in een hal... JohanP op 9 sep. 2013 19:04

moet je dan nog een liftpas kopen? of kun je gewoon naar binnen?
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 9 septembre 2013 · 20:45
    Dat zou het wel zijn ja 😉 Helaas, de koeling van die hal verbruikt ook nog wat stroom...
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 11 septembre 2013 · 15:49
    Ik heb de data genoteerd. Goed bezig splitters!!!
    Live to ride, ride to live
  • ieism
    Tourist
    ieism op 12 septembre 2013 · 13:22
    Tussenstand, 9 mensen hebben zich opgegeven. En de data gaan nog gelijk op. 😃
    splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 septembre 2013 · 22:44
    Net de eerste echte toezegging van een kleine sponsor gehad!

We gaan voor de deelnemers proberen een kleine skin/ski/hindernis/board wedstrijd bedenken, waarbij dus prijzen te verdienen zijn. Een soort Takeshi's Castle, maar dan met je splitboard. 😃

Als er nog meer importeurs of winkels zijn die mee willen helpen door bijvoorbeeld demo materiaal of prijzen ter beschikking te stellen, of iets willen doneren ofzo hoor ik het graag.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 19 septembre 2013 · 08:45

Een soort Takeshi's Castle, maar dan met je splitboard. 😃
    ieism op 18 sep. 2013 22:44

Erm... okee 😋

Wel vet dat er belangstelling is om dit eventje te sponsoren.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 19 septembre 2013 · 09:01
    Ben je teveel in Japan gaan skiën ofzo?

Wanneer wordt er eigenlijk iets beslist over de datum eigenlijk? Ik kan niet eindeloos 4 opeenvolgende weekends vrijhouden 😉
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 septembre 2013 · 09:10
    Okee, misschien iets minder heftig dan Takeshi's Castle. 😃 Laten we zeggen een contest waar je prijzen mee kan winnen, en waar de kans dat je op je bek gaat aanwezig is.

@JohanP : Ik zie een lichte tendens naar het laatste weekend ontstaan. Maar omdat ik nog best wel veel splitboarders mis geef ik het nog een weekje voordat de definitieve datum komt.
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 19 septembre 2013 · 09:52
    Okee, misschien iets minder heftig dan Takeshi's Castle. 😃 Laten we zeggen een contest waar je prijzen mee kan winnen, en waar de kans dat je op je bek gaat aanwezig is.
    ieism op 19 sep. 2013 09:10

Altijd prijs, louter winnen dus! 😃
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 19 septembre 2013 · 11:14
    Dju, dat laatste weekend zou jammer zijn. Moet die donderdagavond nog ergens optreden, dus dat betekent zoveel als dat ik vrijdagmorgen pas kan vertrekken, en dan alleen op voorwaarde dat ik kan carpoolen: wegens acuut slaapgebrek lijkt het me niet verstandig 800km alleen te rijden :/

Maargoed, meerderheid beslist 😃
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 septembre 2013 · 16:41
    En.... http://splitboardshop.nl/ doet ook gezellig mee. Als je nog geen eigen splitboard hebt, kan je hier complete sets huren. Hele mooie sets zelfs.

Als er voldoende materiaal is, stellen zij een demoboardje of twee beschikbaar. Thanks [mention="/profile/2570"]@Tellie-G[/mention] !

Dit is cool, want persoonlijk wil ik die Prior XTC Carbon ook wel eens proberen.... 😉

En ook nog even dit:

http://www.splitfest.tumblr.com
    splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 septembre 2013 · 11:17
    En http://www.snowcountry.nl/ heeft ook wel zin om mee te doen, hoe en wat is nog even een verrassing. Snowcountry = Baas

Is iedereen nou een beetje uit z'n zomerslaap? Want ik mis nog best wel veel mensen. Als je enige inspraak in de te kiezen datum wil hebben moet je ff snel invullen, want ergens volgende week gaat de definitieve datum gekozen worden.
    splitfest.nl
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 24 septembre 2013 · 10:03
    Cool!
    Goed bezig Ivar!

Ben benieuwd! Wil ook graag L3 doen in die periode dus hopelijk komt het allemaal een beetje uit! 😀
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 septembre 2013 · 10:20
    @tomasdehoog

Zo is nu de tussenstand:

Dus ik zou ik als het kan L3 in maart reserveren, want de kans is dus groot dat het het laatste weekend gaat worden.

Als dat niet lukt haak je zondag aan, kan ook prima in jouw geval. Als het dumpt zullen er toch nog wel mensen blijven hangen tot maandag of dinsdag.
    splitfest.nl
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 24 septembre 2013 · 10:42
    @ieism
    tx voor de update. Je hebt toch al aardig wat respons zie ik. vet!
    Ik zie nu ook dat de data voor L3 zijn aangepast ja. 7-10 feb leek eerder nog goed uit te komen voor me.
    Hmz... Ik kijk het nog even aan...
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 24 septembre 2013 · 11:35
    Kan ik trouwens mijn eigen "inschrijving" nog aanpassen? Want als ik het me goed herinner heb ik nu zelf voor het laatste weekend gekozen terwijl me dat bij nader inzien niet zo goed uitkomt 😋
  • ieism
    Tourist
    ieism op 24 septembre 2013 · 11:51
    Je hebt nu alleen voor het eerste weekend gekozen, stuur even een PM met welke weekenden je wel kan dan pas ik het aan.
    splitfest.nl

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro