Wat klopt hier niet?

• Arjen
    Advanced
    Arjen op 17 septembre 2013 · 11:55
    Gaat lekker bij Burton...

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 17 septembre 2013 · 11:58
    pieper in rugtas, niet handig 😃
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 17 septembre 2013 · 11:58
    LOL, ja als je de pieper toch in je rugzak stopt dan hoef je m in je toffe filmpjes ook niet om te doen inderdaad!!
    Wel lekker consistent in ieder geval...
  • skiester
    Advanced
    skiester op 17 septembre 2013 · 12:29
    EPIC FAIL.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 17 septembre 2013 · 13:07
    Ik stop mijn pieper ook altijd in m'n tas als ik niet in de backcountry ben. Alhoewel ik zeker moet toegeven dat dit een 'ongelukkig' plaatje is.
    Rex Monte - Amor Nix
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 septembre 2013 · 13:27
    @WhitePowder je pieper draag je toch op je lichaam? Of neem jij je pieper ook mee in je rugzak naar het strand? Op de berg (er naartoe, onderweg en weer beneden) draag je je pieper op je lichaam. Zelfs als je op de piste bent. Je zult zeker niet de eerste zijn die met zijn pieper in zijn rugzak overlijdt in een lawine.
    May the powder be with you.
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 17 septembre 2013 · 13:30
    Ik heb vaak genoeg dat als ik nog 3 uur in de auto zit naar mn bestemming toe ik mn pieper pas onderaan de lift aan doe, dus ik vind een extra zakje voor je pieper juist wel handig. Je doet toch sowiso altijd een piepercheck, dus waarom zou je m "vergeten" om te doen?
    Pow!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 17 septembre 2013 · 13:38
    Ik heb vaak genoeg dat als ik nog 3 uur in de auto zit naar mn bestemming toe ik mn pieper pas onderaan de lift aan doe, dus ik vind een extra zakje voor je pieper juist wel handig. Je doet toch sowiso altijd een piepercheck, dus waarom zou je m "vergeten" om te doen? powderskifun op 17 sep. 2013 13:30

Ik denk dat WhitePowder dat ook bedoelt. Bij alles dat niet tussen de piste paaltjes valt zit hij altijd al lang om! Ze zijn wel lekker bezig bij Burton. Ze verliezen zo wel erg makkelijk hun klanten......😃
    One step at a time.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 septembre 2013 · 13:50
    @powderskifun maar het is toch geen extra zakje? Het is het hoofdcompartement waar schep en sonde ook in gaan. Laten we het er op houden dat ze bedoelt hebben dat als je offpiste gaat altijd pieper, schep en sonde bij je hebt en dat ze het nogal knullig neerzetten.

Vorig jaar vielen er 10 doden als gevolg van de pieper in de rugzak of vergeten hem aan te zetten....
  • Hermen
    Beginner
    Hermen op 17 septembre 2013 · 13:59
    er staan op hetzelfde plaatje ook 2 snowboards , neem aan dat jullie ook de berg niet afgaan met 1 danwel 2 snowboards op je tas ? maak je niet zo druk over een suggestieve foto het is geen gebruiksaanwijzing . ga lekker ff naar de webcams kijken ofzo 😃
  • RP
    Advanced
    RP op 17 septembre 2013 · 14:11
    @witbrood/hermen beetje nonchalante houding denk ik zo, het gaat erom dat een grote fabrikant die het goede voorbeeld moet geven in mijn ogen een kapitale blunder maakt. Het gaat erom dat er ieder jaar nog teveel lawinedoden vallen en een behoorlijk aantal door onkunde of 'vergeten'.

Nu kun je oordelen dat dat ieders eigen verantwoordelijkheid is (en dat is het uiteindelijk ook) maar het kan geen kwaad om zo vaak mogelijk de juiste boodschap te brengen zodat mensen hier ook naar gaan handelen. Bewustzijn heet dat.

Persoonlijk bind ik iedere ochtend mijn pieper al voor het ontbijt om. Ik ben hem namelijk een keer vergeten in het hotel en kwam daar gelukkig tijdens de piepercheck achter. Hierdoor echter geen first chair....

Daarom nu een vast ritueel:skipak aan en pieper om EN aanzetten zodat ik hem nooit meer kan vergeten. Al moet ik nog een uur in de auto zitten.

Al ski ik 80% op de piste wegens mindere omstandigheden, dan nog met pieper aan, je pakt namelijk heel snel een off-piste doorsteekje en daar kan ook een lawine afgaan....

Better safe than sorry is dan mijn gedachte.

Zo heeft natuurlijk iedereen zijn eigen ritueel, als de pieper maar om is en aan staat als je off-piste gaat, al is het 5 meter naast de piste.

Ik begrijp dat een belerend vingertje irriterend kan werken, maar werken aan collectief bewustzijn kan nooit kwaad!
    Explore the Outdoor!
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 17 septembre 2013 · 14:16
    [mention="/profile/3629"][mention="/profile/3629"]@WhitePowder[/mention][/mention] je pieper draag je toch op je lichaam? Of neem jij je pieper ook mee in je rugzak naar het strand? Op de berg (er naartoe, onderweg en weer beneden) draag je je pieper op je lichaam. Zelfs als je op de piste bent. Je zult zeker niet de eerste zijn die met zijn pieper in zijn rugzak overlijdt in een lawine. meteomorris op 17 sep. 2013 13:27

Waar precies stel ik iets anders dan dat? Dat je een pieper op je lichaam draagt lijkt me logisch, echter niet dat je hem zoals jij stelt ook al in de auto om 'moet' hebben ("Op de berg (er naartoe, onderweg en weer beneden) draag je je pieper op je lichaam".)

Beetje aggresieve verdediging voor een plaatje dat ik zoals eerder gezegd 'ongelukkig' gekozen vind door Burton.

Ik neem mijn pieper overigens wel eens mee naar het strand, perfecte plek om te oefenen met zoeken 😉
    Rex Monte - Amor Nix
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 septembre 2013 · 14:17

Ik neem mijn pieper overigens wel eens mee naar het strand, perfecte plek om te oefenen met zoeken 😉 WhitePowder op 17 sep. 2013 14:16

LOL 😉
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 17 septembre 2013 · 14:34
    Het plaatje doet in ieder geval één ding goed, namelijk een discussie aanzwengelen. Al vraag ik me af of ze dat bedoeld hebben 😉
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 septembre 2013 · 16:06
    Ik doe mijn schep en sonde meestal ook al bij het ontbijt om, staat gewoon cool. En m'n klimharnas en 50 meters touw om mijn nek. Je weet nooit....

Ff serieus, als je een vakje voor je pieper in je tas ziet zou je de conclusie kunnen trekken dat hij daar ook in hoort. Snowboarders zijn vaak al niet het scherpste mes uit de la, daar zou Burton wel rekening mee moeten houden eigenlijk..
    splitfest.nl
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 17 septembre 2013 · 16:13
    Snowboarders zijn vaak al niet het scherpste mes uit de la
    Deze zin is al aanleiding voor een discussie denk ik zo maar 😋
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 septembre 2013 · 16:23
    Het wat niet geheel serieus bedoeld, want zelf ook snowboarder. 😃
    splitfest.nl
  • Hermen
    Beginner
    Hermen op 17 septembre 2013 · 16:31
    ben zeker niet geïrriteerd hoor RP 😉
  • RP
    Advanced
    RP op 17 septembre 2013 · 16:41
    Gelukkig maar........ lol
    Explore the Outdoor!
  • rollie
    Beginner
    rollie op 17 septembre 2013 · 17:13
    aan de overtuiging te zien een domme vraag (ja domme vragen bestaan), maar, waarom werkt een pieper in een rugzak niet? Zelf draag ik hem ook gewoon op de borst maar vroeg me af waarom.....
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 17 septembre 2013 · 17:28
    maar, waarom werkt een pieper in een rugzak niet? Zelf draag ik hem ook gewoon op de borst maar vroeg me af waarom..... Rollie op 17 sep. 2013 17:13

Domme vragen bestaan niet.

1. Stel je komt in een lawine terecht en je pieper staat aan in een tas. Je tas raakt los van je lichaam door het geweld van de lawine en vervolgens komt die tas 15 meter verder dan jijzelf onder de sneeuw tot stilstand. Als mensen dan gaan zoeken en ze pikken het signaal op dan vinden ze wel je tas, maar niet je lichaam.

2. Een van je maatjes komt in een lawine terecht. Dan moet iedereen zijn pieper op search zetten en een signaal zoeken. Om dit zo snel mogelijk te doen is belangrijk. Als je de pieper op je borst draagt kan je er meteen bij. Als je hem in je tas hebt zal je eerst je tas af moeten doen, je pieper moeten zoeken en dat kost kostbare tijd. Elke seconde kan een leven redden. Vandaar dat je hem nooit tijdens het knallen in de backcountry in je tas moet hebben.
    Life starts at the end of your comfort zone
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 septembre 2013 · 18:15
    aan de overtuiging te zien een domme vraag (ja domme vragen bestaan), maar, waarom werkt een pieper in een rugzak niet? Zelf draag ik hem ook gewoon op de borst maar vroeg me af waarom..... Rollie op 17 sep. 2013 17:13

+1 voor @Rollie Domme vragen bestaan niet!! Hulde.
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 17 septembre 2013 · 20:20
    @witbrood/hermen beetje nonchalante houding denk ik zo, het gaat erom dat een grote fabrikant die het goede voorbeeld moet geven in mijn ogen een kapitale blunder maakt. Het gaat erom dat er ieder jaar nog teveel lawinedoden vallen en een behoorlijk aantal door onkunde of 'vergeten'.
    Nu kun je oordelen dat dat ieders eigen verantwoordelijkheid is (en dat is het uiteindelijk ook) maar het kan geen kwaad om zo vaak mogelijk de juiste boodschap te brengen zodat mensen hier ook naar gaan handelen. Bewustzijn heet dat.
    Persoonlijk bind ik iedere ochtend mijn pieper al voor het ontbijt om. Ik ben hem namelijk een keer vergeten in het hotel en kwam daar gelukkig tijdens de piepercheck achter. Hierdoor echter geen first chair....
    Daarom nu een vast ritueel:skipak aan en pieper om EN aanzetten zodat ik hem nooit meer kan vergeten. Al moet ik nog een uur in de auto zitten.
    Al ski ik 80% op de piste wegens mindere omstandigheden, dan nog met pieper aan, je pakt namelijk heel snel een off-piste doorsteekje en daar kan ook een lawine afgaan....
    Better safe than sorry is dan mijn gedachte.
    Zo heeft natuurlijk iedereen zijn eigen ritueel, als de pieper maar om is en aan staat als je off-piste gaat, al is het 5 meter naast de piste.
    Ik begrijp dat een belerend vingertje irriterend kan werken, maar werken aan collectief bewustzijn kan nooit kwaad! RP op 17 sep. 2013 14:11

Misschien is het best handig dat de fabrikant de freeride bagpack associeert met een Pieper doordeze op het plaatje af te beelden. Nu vragen Beginners die een freeride tas willen aanschaffen zich waarschijnlijk af wat dat voor apparaatje is wat er afgebeeld word? ze gaan hier waarschijnlijk research naar doe en vinden dan de nodige informatie ( de juiste gebruiks wijze ) . Als je het mij vraagt, hoe meer er getriggert word ''om maar in de juiste termen te spreken" 😉 om mensen over veiligheid aan het denken te zetten hoe beter.
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 17 septembre 2013 · 20:41
    Grootse blunder, van een bedrijf dat het voorbeeld moet geven!

-1 klant , Burton
    Skiing is Freedom!
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 17 septembre 2013 · 21:27
    Het lijkt wel of er steeds meer mensen alles voorgekouwt willen hebben en zelf niet meer na willen denken. Ze hadden ook in de afbeelding een broodtrommeltje /een tros bananen / muesli reepjes / foto cameratje en andere ONZIN dingen kunnen afbeelden wat absoluut geen meerwaarde heeft! Wat zij gedaan hebben kan ik goed begrijpen mensen aan het denken zetten.

P,s Ik hoor niemand over de Skibril tzou best onhandig en dom zijn als je je skibril meeneemt en hem vervolgens niet op doet! zelfs in de PRO films zie je iedereen een skibril dragen en al minder PRO's een tas en drie eenheid.
    Waarom omdat het naar mij mening direkt levensgevaarlijk kan zijn ; je word verblind door de zon knalt als een malle de berg af ziet een hobbel niet raakt uit balans gaat dik toma Hawk breekt je nek of erger.
    Als je het mij vraag is het afbeelden van de skibril net zo onverantwoord als de Pieper of........ zou Burton verwachten dat er mensen zijn die iets verder kijken dan hun neus lang is? Ik wil absoluut niet bijdehand overkomen of arrogant of wat ook ,maar het lijkt wel of er een hoop mensen alles willen geloven wat ze zien horen of lezen.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 17 septembre 2013 · 21:51
    @Mikey. Ik begrijp dat je geen kwaad woord wilt horen over Burton. Je staat zelf op de profiel foto met burton trui... Pfff en waarschijnlijk heb je ook een Burton board.

Beginners getriggerD? Denk t niet. Het gaat niet om dat alles voorgekAuwD moet zijn. Het gaat erom dat je als groot merk niet zo'n epic fail kunt maken.

Natuurlijk kun je op de reis naar de Alpen je pieper fijn in die rugzak kwijt. Het gaat om het idee.

En weet je @Mikey er zijn mensen, heel veel mensen, die een reserve goggle in hun rugzak hebben zitten. Dus dat verhaal van jou slaat ook nergens op. Als je niet helemaal weet wat goed is of niet stel dan een vraag, zoals @Rollie want we hebben het tenslotte allemaal moeten leren. Maar als je bijdehand of arrogant wilt overkomen moet je vooral zo doorgaan. My 2ct.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 septembre 2013 · 21:56
    @skiester @Mikey nog minder dan 90 dagen en dan ligt er weer poeder 😉
    In ieder geval heeft Burton hier iedereen op scherp gezet ;P

En nu aftellen naar de poeder.
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 17 septembre 2013 · 22:03
    @ skiester,

Over reserve spullen gesproken, best handig ook een extra pieper bij je te hebben!

Even een voorbeeldje : Motorhelmen worden vaak met open vizier afgebeeld, wat doe je als je met 130 km/h over de weg scheurt.Ik doe het viziertje ver voordat ik 130km/h tijd al dicht, maar zo stond hij niet op de afbeelding.

We liggen duidelijk niet op een lijn met alle respect voor de meningen van andere wepowderaars.

P.s ik heb helemaal niets met merken of wat dat ook dus dit is absoluut geen goed woordje voor Burton.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 17 septembre 2013 · 22:03
    Ik weet waarom ze de pieper in de rugzak gestoken hebben...
    Bovenaan staat in een grijs vakje:
    'all Burton bags are backed by a lifetime warranty'
    lol
    knowledge is powder
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 17 septembre 2013 · 22:04
    je kan het ze dan niet meer kwalijk nemen, toch?
    knowledge is powder

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro