skiroutes AlpenArena Flims Laax Falera

• gijslijn
    Tourist
    gijslijn op 24 octobre 2013 · 00:18
    Volgende wintervakantie gaat naar AlpenArena FLF. Dus ik ben vlijtig op zoek naar informatie over het gebied.
    Nu mijn vraag; De ene keer lees ik over skiroutes en de andere keer over freerideroutes. Beide keren lijkt het er op dat ze gewoon die gele routes, die je op het pisteplan ziet, bedoelen.
    Ik ben geen freerider maar een gezekerde skiroute ga ik niet uit de weg. Wie kan mij vertellen hoe het nu zit?
    Nog een vraagje: In de skigebieden waar ik tot nu toe geweest ben, had je rode en zwarte skiroutes. Op het pisteplan van FLF zie ik alles met geel aangegeven. Zijn die routes allemaal van hetzelfde niveau? En is dat dan rood of zwart?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 octobre 2013 · 09:20
    @gijslijn, klopt. Daarmee bedoelen ze de gele lijnen op de kaart. Open betekent gecontroleerd op alpine gevaren. Gesloten betekent gevaar. Te verwijders van de markering = off-piste. Kijk anders ook even naar het gratis 1e hoofdstuk van Module 1 uit de safety academy, daar vind je nog meer info over piste, off-piste, skiroutes en boundaries: http://www.wepowderacademy.com/nl/

Inzake het niveau. Omdat skiroutes niet geprepareerd worden zijn ze technisch vaak wat moeilijker (vooral als er tijden geen verse sneeuw is gevallen). Maar dit daargelaten, hierbij een benadering van het niveau in FLF (op basis van moeilijkheidsgraad pistes).

Cassons: zwart
    Vorab: zwart
    La Siala: zwart
    Nagens: zwart
    Scancinas: zwart
    Crap Masegn: rood-zwart
    Crap Sogn Gion: rood
    May the powder be with you.
  • gijslijn
    Tourist
    gijslijn op 24 octobre 2013 · 09:28
    Bedankt voor de info!
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 19 novembre 2013 · 10:32
    Het zijn daar over het algemeen routes die goed te doen zijn, duidelijk zijn aangegeven,, en heel overzichtelijk.. verkeerd skien kan bijna niet.. Leuk gebied overigens
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • gijslijn
    Tourist
    gijslijn op 19 novembre 2013 · 21:55
    Dat is mooi! Dan kan ik in ieder geval de weg niet kwijt raken.
    Zijn deze routes snel kapot geskied?
    In andere gebieden waar ik geweest ben, was dat vaak wel zo(tenzij je de eerste bent die er rijdt).
  • PieterVD
    Beginner
    PieterVD op 19 novembre 2013 · 22:20
    Mooi gebied, die skiroutes zijn trouwens een echte aanrader!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 19 novembre 2013 · 22:38
    Volgens mijn skileraar zouden de pistes met poeder na enkele uren zijn platgeskied. Ik kon het zelf niet vaststellen, ik was in Laax tijdens een poedervrije week (argh!).

Er zit in het dal een "free-riders-palace", een grote jeugdherberg met een honderdtal lieden waarvan ik verwacht dat ze geen vierkante meter poeder overslaan.

Vroeg opstaan dus! 😃
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro