Poeder jagen met de trein, ervaringen?

• SamSam
    Beginner
    SamSam op 26 novembre 2013 · 16:29
    Beste Vrienden,

Ik vroeg mij af of er goede poeder bestemmingen zijn die te doen zijn met het openbaar vervoer? Met andere woorden, of er gebiedjes zijn die relatief makkelijk te bereiken zijn (in vergelijking met andere regio's) met de trein en dergelijke vanuit België? Ik ben mij er van bewust dat het met de trein altijd wel wat meer sukkelen zal zijn (met bagage bijvoorbeeld), maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg.

Dus stel dat het poeder alarm gaat en @meteomorris voorspelt bakken sneeuw, maar er is niet direct een auto ter beschikking, naar waar kan de trein ons brengen vanuit België?

Benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 novembre 2013 · 16:41
    @SamSam, Zwitserland. Waarschijnlijk is er naartoe vliegen goedkoper en dan ter plekke met de trein. Best dekkende treinnetwerk van de Alpen.
    May the powder be with you.
  • evan
    Advanced
    evan op 26 novembre 2013 · 16:42
    Met de trein (TGV) ben je vanuit België behoorlijk snel in de Franse Alpen, bijvoorbeeld van Brussel-Zuid naar Chambéry binnen vijf uur. De mogelijkheden om 's nachts te reizen zijn echter zeer beperkt en de prijzen zullen ook aan de hoge kant zijn als je laat boekt.
    http://www.sncf.com/fr/itineraire/resultats
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 26 novembre 2013 · 16:51
    [mention="/profile/25720"][mention=25720]@SamSam[/mention][/mention], Zwitserland. Waarschijnlijk is er naartoe vliegen goedkoper en dan ter plekke met de trein. Best dekkende treinnetwerk van de Alpen. meteomorris op 26 nov. 2013 16:41

Als je dit vaker zou willen doen, dan kan het lonen om een sbb-kortingskaart te regelen. (Kan een uitdaging zijn als je niet in Zwitserland woont, maar loont dankzij hoge treintarieven wel best snel.)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Jesper
    Advanced
    Jesper op 26 novembre 2013 · 16:54
    Met de trein gaat in principe prima. Een groot voordeel is dat je, als je doordeweeks reist, er vaak nog wel een plekje in de slaaptrein beschikbaar is (http://www.citynightline.nl/, voor boekingen korter dan drie dagen van tevoren moet je bellen, dan zijn de reizen niet meer via internet te boeken) — ideaal om enigszins uitgerust aan te komen.

De meeste gebieden zijn prima te bereiken als je er geen problemen mee hebt om na de treinreis nog een uurtje of twee in de bus te zitten 😃. http://deutschebahn.com heeft hiervoor overigens een prima routeplanner.
  • Nemmie
    Advanced
    Nemmie op 26 novembre 2013 · 17:04
    Wat ervaringen hier
    - Oostenrijk heel betaalbaar alleen lokale bussen vond ik aan de rand van het seizoen soms lastig omdat ze dan niet vaak rijden.
    - Zwitserland, perfect maar prijzig, die Halbtax kaart van de SBB werkt heel goed (50% korting), kun je ook vanuit NL aanschaffen. Reken wel dat je een keer of 3 op pad moet gaan voordat het rendabel wordt. Vaak geeft de kaart ook korting op liften of op een trein + bus + skipas deal (snow'n'rail)
    - Citynightline, vroeger kon je voor weinig een Anschlussbillet kopen waarmee je verder het land in kan reizen. Misschien is dat er nog steeds.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 26 novembre 2013 · 17:37
    Heb zelf de SBB Halbtax abo. Is echt super chill. Een paar lange ritjes en je hebt hem er zo uit. Bij ons in Klosters is het ook zo dat je gratis met de Rattische baan mag reizen als je een geldige ski pas hebt van het gebied Davos/Klosters. Dan kun je dus makkelijk ook lokaal reizen.
    One step at a time.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 novembre 2013 · 18:18
    Vroeger toen ik in Zwitserland woonde kon je met je kortingskaart ook een combinatie van skipassen en reis ernaartoe kopen. Je kon dit op het station van vertrek al kopen bij zo'n automaat. Wellicht kan dit inmiddels ook online. Was echt een superdeal.
    splitfest.nl
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 29 novembre 2013 · 19:39
    Bedankt voor de info iedereen!

Na verder research blijkt met enkel de trein de bestemmingen in de buurt van Chambérry en vooral Albertville het snelst vanuit België (volgens de nmbs althans).

Eerst vliegen op Genève of vooral Turijn lijkt mij persoonlijk voor sommige bestemmingen ook interessant, maar voorlopig nog geen idee wat dit zou kosten last minute.

Ik heb toch de indruk dat de auto veeeel goedkoper is (als je de péage vermijdt althans). Wat ik op zich toch wel wat jammer vind, de dag van vandaag zou openbaar vervoer zoals de trein veel meer gestimuleerd moeten worden gezien de globale problematieken, ook internationaal. Maarja, niets aan te doen

Die citynightline en SBB Halbtax ga eens opzoeken, bedankt!
  • evan
    Advanced
    evan op 18 mars 2019 · 19:17
  • Haas
    Expert
    Haas op 18 mars 2019 · 20:16
    Goed idee hoor poeder jagen met de trein. Zwitserland heeft op veel goede freeride gebieden treinstationnetjes op steenworp afstand. Mocht dat al niet zo zijn kun je in veel gevallen van station met een bus naar het gebied. Mocht je gaan railtrippen laat het vliegtuig dan maar thuis....🌱🌲🌿🍀🍀
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro