Welke (steun) zooltjes in je skischoenen

• kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 30 novembre 2013 · 14:50
    Wel stevige prijzen bij MK tussen de 109 en 89 Euro.
    VOLLEDIGE CUSTOM BINNENZOLEN (X-static)* 109 €
    VOLLEDIGE CUSTOM BINNENZOLEN (Leather)* 99 €
    VOLLEDIGE CUSTOM BINNENZOLEN (Comfort)* 89 €
    STABILISATIE HIEL 10 €
    wat zijn de verschillen? Flachlander op 30 nov. 2013 10:16

Stevige prijzen? Ik vind het eigenlijk geen geld. Een standaard zooltje kost ca 35 €. Het hele proces van aanmeten, bakken etc. duurt ruim een uur. Kortom voor 65 € in de BTW meerprijs krijg je een uur lang de volle aandacht en garantie en daar moet ook de apparatuur etc. nog van betaald worden. En als de zolen 300 dagen meegaan kost het je 22 cent per dag en dus nog geen 3 cent per uur.
    tijd om te gaan
  • Constant
    Beginner
    Constant op 30 novembre 2013 · 15:10
    Dat zijn gangbare prijzen voor maatzolen voor ski-schoenen.

Surefeet, die zijn belachelijk duur met hun maatzolen en schuimschoenen.

Of ga eens naar een orthopedisch schoenmaker voor maatzolen, dan mag je in termijnen afbetalen 😃
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • remco81
    Tourist
    remco81 op 1 décembre 2013 · 08:24
    Ik gebruik gewoon me normale steunzolen aangezien me rechter been 1 cm korter is en die geven mij de beste steun
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 1 décembre 2013 · 08:51
    Heb vorig jaar een paar zooltjes op maat laten frezen bij Schuhaus Sander in Schruns. Ik weet niet of je nog met de kick-off meegaat maar dan zou ik daar eens langs rijden. Ze maken eerst een scan van je voet en lezen dit in in een CNC programma waarna uit een blok dat je zooltjes gefreesd worden. kosten zijn ongeveer 120 euro dacht ik.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • sanno
    Tourist
    sanno op 3 février 2015 · 14:10
    Een oud onderwerp tot leven roepen.

Mijn oude zooltjes staan op het punt te overlijden. Nu zag ik de flashfit zooltjes van Sidas/Conform'able. Heeft iemand daar ervaring mee? liefst tov custom fit zool. die laatste heb ik nu, maar de plastic schaal is aan het scheuren. Waarschijnlijk doordat ik mijn binnenschoenen altijd uit mijn schalen haal.
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 3 février 2015 · 14:19
    @sanno Dit topic heb je maar mooi weer opgegraven 😃

Ik heb geen ervaring met de zooltjes die jij noemt. Waar ik ondertussen wel ervaring mee heb zijn Superfeet zooltjes. Vanwege mijn platvoeten ging ik voor de carbon versie (low profile / volume), maar omdat ze die niet in mijn maat hadden voor de blauwe gegaan (medium profile / volume). Die heb ik een paar keer gebruikt, maar waren het toch niet helemaal. Ik kon ze zonder problemen omruilen voor de carbonversie.

Bottomline: Je kunt binnen 60 dagen Superfeet zolen terug brengen / omruilen. Zelfs als je ze hebt bijgesneden.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 février 2015 · 14:32
    Bovendien liggen bij Bever alle Superfeet zolen om te passen/proberen. Neem wel je ski's zelf mee.

[ Niet dat ik platvoeten heb natuurlijk, ik heb hele gemiddelde voeten. Als je alle voeten ter wereld op een rij zet, zitten die van precies in het midden, echt. ]
    splitfest.nl
  • sanno
    Tourist
    sanno op 3 février 2015 · 14:45
    Thanks, maar de dichtsbijzijnde Bever is voor mij 2400km en aan zooltjes doen ze hier niet veel lijkt. Althans ik was erg blij dat ik eindelijk een zaak gevonden had waar ze zooltjes in welke vorm dan ook verkopen. Dus mijn voorlopige keuzes zijn:
    - hopen dan mijn zooltjes het einde van het seizoen halen (misschien is duct tape de oplossing)
    - sidas flashfit zooltje
    - sidas winter 3D zooltje
    Toerisski
  • Rene1235
    Rene1235 op 30 mars 2019 · 13:03
    Ik gebruik de Orthomove ski inlegzolen heb ik hier gevonden: https://www.sternasport.nl/othomove-ski-silver-inlegzool.html...
    Oostenrijkse vrienden raden deze aan en ben er zeer tevreden helemaal als ik het vergelijk met de prijzen hierboven
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 mars 2019 · 21:54
    Spam?
    *message édité par AlexSki op 30 mars 2019 21:58 (91% bewerkt)
    When life gets too complicated.... SKI
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 mars 2019 · 21:54
    .
    *message édité par AlexSki op 30 mars 2019 21:55 (100% bewerkt)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 mars 2019 · 21:55
    .
    *message édité par AlexSki op 30 mars 2019 21:56 (100% bewerkt)

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro