Editing: High Frame Rates (60fps)

• SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 11 juin 2015 · 10:05
    Heb je hier geen last van als je de beelden direct terug kijkt vanaf je camera?

In welke framerate is er gefilmd en in welke framerate is er bewerkt?
    Rex Monte - Amor Nix
  • Rene
    Beginner
    Rene op 11 juin 2015 · 10:41
    Heb je hier geen last van als je de beelden direct terug kijkt vanaf je camera?SneeuwHaas op 11 jun. 2015 10:05

Als eerste dat dus. Ten tweede hoe film je het ? Ziet er uit als een interlacing probleem ( film je bijvoorbeeld op 1080i ipv 1080p). Interlacing is eigenlijk iets waar je zo ver mogelijk vandaan moet blijven.
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Jouke
    Tourist
    Jouke op 11 juin 2015 · 16:50
    Heb je hier geen last van als je de beelden direct terug kijkt vanaf je camera?SneeuwHaas op 11 jun. 2015 10:05
    Als eerste dat dus. Ten tweede hoe film je het ? Ziet er uit als een interlacing probleem ( film je bijvoorbeeld op 1080i ipv 1080p). Interlacing is eigenlijk iets waar je zo ver mogelijk vandaan moet blijven. Rene op 11 jun. 2015 10:41

Op mijn camera zie ik het minder. Deze staat ingesteld op 1920x1080; 25pbs en normale kwaliteit. Zie foto links. Op vegas render ik het zoals het in de rechter kolom in de foto staat
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 11 juin 2015 · 18:56
    Op basis van die gegevens zie ik dat je in 25fps filmt en edit/exporteert naar 29.97. Je bent dus in feite frames aan het toevoegen die je camera niet geschoten heeft, wat zou kunnen leiden tot de problemen die jij hebt.

Probeer is te exporteren in 25fps.

(interlacing is zo te zien geen issue trouwens)

Dan nog een aantal tips voor betere kwaliteit zonder comptabiliteit te verliezen:

Profile: Main kun je prima op Profile: High zetten.
    De optie "Two-pass" zou ik altijd gebruiken.
    Number of reference frames kun je prima op 2 zetten in plaats van 1.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Jouke
    Tourist
    Jouke op 12 juin 2015 · 16:28
    Op basis van die gegevens zie ik dat je in 25fps filmt en edit/exporteert naar 29.97. Je bent dus in feite frames aan het toevoegen die je camera niet geschoten heeft, wat zou kunnen leiden tot de problemen die jij hebt.
    Probeer is te exporteren in 25fps.
    (interlacing is zo te zien geen issue trouwens)
    Dan nog een aantal tips voor betere kwaliteit zonder comptabiliteit te verliezen:
    Profile: Main kun je prima op Profile: High zetten.
    De optie "Two-pass" zou ik altijd gebruiken.
    Number of reference frames kun je prima op 2 zetten in plaats van 1. SneeuwHaas op 11 jun. 2015 18:56

Het is al wat beter! Thanks voor de tips, als ik echt goeie beelden wil schieten zal ik denk ik echt een betere spiegelreflex moeten kopen of gewoon me gopro gebruiken want deze schiet veel meer fps

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro