Lijnen zetten in Groenland

• ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 28 février 2014 · 09:28
    @evan @emmer @emilehendrix @woutmartens @whitepowder Is het niet tijd voor een epische Masterchef: wePowder edition?
    FUCK YEAH I AM FREE
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 28 février 2014 · 13:04
    @ErnstHendrikSprenger
    Zou dat te combineren zijn met g.n.a.r.?
    Dan moet er misschien een nieuw draadje geopend worden.

Oei oei oei, hoe krijgen we dit draadje nu nog on-topic? 😃
    Wist je dat de ijskap op Groenland gemiddeld 2,2 km dik is?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • DirkH
    Beginner
    DirkH op 28 février 2014 · 13:50
    Als je veel top-to-bottom gaat touren zou ik zeker voor tech gaan. Heb zelf nooit stevigheids/soliditeitsproblemen; ze skien heel wat lijpere dingen op Dynafit dan ik ooit zou durven.
    Ski maakt niet zoveel uit (als budget een rol speelt). Zelfs de BC met dynafit is lichter dan een smallere ski met Dukes/Guardian. De vraag is of je genoeg pof gaat vinden om lol te hebben van die BC; als je op zoek gaat, scoor dan een skietje rond de 100mm met een tikje neusrocker. Wat doet bv een coomback met dynafit op conrad? Of een overjarige TST? JaapvR op 27 feb. 2014 10:44

+1
    Tech binding op Conrad 250€ momenteel. Goedkope toerski vanaf 100€. Later dit seizoen misschien nog goedkoper.
  • viking2
    Beginner
    viking2 op 28 février 2014 · 23:05
    Hmm, dubbelpost, in ieder geval het kijken waard ook al focust het zich meer op klimmen/alpinisme.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 1 mars 2014 · 01:36
    @viking2; Bedankt, daar ging mijn vrijdag avond, haha. (Gelukkig) eerst wel uit de kroeg komen rollen, maar daarna The Summit op netflix gekeken (aanrader) en zag vervolgens je post en heb gekluisterd aan mn beeldscherm gezeten. Schitterende beelden!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 1 mars 2014 · 23:11
    Hele fijne film. Lekker ontspannen genieten 😃
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 19 mars 2014 · 17:24
    Nou, de volgende stap in het proces is er een die mogelijk het hele plan om gaat gooien. In verband met een hele rits onderzoeks-zaken gaat het mogelijk niet meer in Groenland plaats vinden maar vanuit Iqaluit, Baffin Island (Canada). Ook al is dat praktisch maar net het water over, dit maakt mijn onderzoek beter maar het skieen een stuk ingewikkelder! Naast aldaar missies zoeken is er ook nog de mogelijkheid om op de terugreis Groenland aan te doen (aangezien ik er toch overheen vlieg anders)... Ik denk dat 'onzeker' en 'losse schroeven' even toepasbare termen zijn. Overigens een verdomd luxe-probleem dit..
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 1 avril 2014 · 09:09
    Even terug naar Groenland. Onderstaand filmpje komt van bevriende berggids Kevin Boekholt. Hij is regelmatig met gasten onderweg in Groenland. Wel met een heli, maar wow, wat is het daar mooi...

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 novembre 2014 · 07:45
    Na enige tijd toch maar even een update/conclusie van dit topic. Zit nu al een paar maanden in de Northwest Territories voor mijn onderzoek. Een gebied met fijne temperaturen (de laatste tijd gemiddeld -22), veelal strakblauw weer en een stabiele toevoer van sneeuw. Daarentegen zijn hier nauwelijks hoogteverschillen dus het is geen freeride-tijd geworden, maar vooral een bijzondere reis door een apart winterwonderland.
    Voor mijn onderzoek aardig wat rond kunnen reizen naar een boel kleine gemeenschappen. Aangezien reizen hier onwijs duur is en bijna alles met vliegtuigjes moet (11 losse vluchten in de laatste 3 weken), wrijf ik in mijn handen van geluk dat mijn baas alles betaald..
    De kroon op deze reis/onderzoekstijd is toch wel mijn laatste trip in de Beaufort-Delta, waar ik nu een week lang met een mega Chevy Suburban (aka Sneeuwwitje) door de wildernis trek, bijv naar de voet van de RIchardson Mountains (Yukon's/Alaska's Brooksrange), en ik vandaag dan eindelijk met mijn voeten op de Arctische oceaan stond, bij Tuktoyaktuk (zie foto). Onwerkelijk gebied om in rond te reizen, gaaf om dit in mijn eentje te doen en ik raad jullie mede winterfanaten aan om dit gebied eens aan te doen.. ook al is het vlak.

Wilde ik toch even met jullie delen 😃.

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 novembre 2014 · 11:38
    Hihi, sneeuwwitje 😃
    [....]
    Veel plezier in ieder geval [verder].
  • Bros
    Advanced
    Bros op 21 novembre 2014 · 12:30
    Mooie beelden!

On topic:Je hebt meerdere dagen de tijd nodig ! Ik verwacht dat de mogelijkheden om vanuit een dorpje op pad te gaan voor een dagtrip nihil zijn.

Je hebt dus tijd nodig om in het gebied te komen (soms enkele dagen om bij een skibare berg te komen! ik verwacht geen sneeuwvrije wegen), inplannen slecht weerdagen, gebied verkennen, skidagen etc.etc. Ik zou persoonlijk inzetten op een "ski-expeditie" en een base camp maken. Dwz: met pulka (slee), 4 seizoenen tent, droogvoer, goede branders (geen water!), slaapzak, (shotgun ivm ijsberen) op pad etc. etc.
    Zou mooi zijn als je je met een sneeuwscooter kan laten droppen. Het zou mooi zijn als je een aantal ervaren mensen (ervaring met winterkamperen) kunt verzamelen, die de gear hebben en weten om te gaan met moeilijke situaties: Hou bv rekeking met flinke stormen waarin je zult kamperen.

Prachtig om op zo'n plek een tijd te zitten!
    Bros
  • Bros
    Advanced
    Bros op 21 novembre 2014 · 12:33
    Oh, ik heb de voorgaande post met jouw update niet goed gelezen... Never mind
    Bros

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro