Backflip/schroef op snowboard

• Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 25 février 2014 · 20:50
    Beste mensen,

Ik wil al een tijdje een backflip/schroef leren op een snowboard. Dan bedoel ik niet de backflip waar bij je je voorste been over jezelf gooit, maar ene back flip waarbij je beide benen over je zelf heen gooit. Waarbij een snowboard dus in de breedte draait ipv. de lengte. Ik ben laatst naar de skidôme in Rucphen geweest. Daar stond een big air bag waar ik de backflip/schroef in kon oefenen. Ik heb hem daar een paar keer gedaan en landde steeds op mijn knieën. Nu vroeg ik me af wanneer ik er zeker van kan zijn dat ik er klaar voor ben om de backflip/schroef zonder kussen te doen en goed te kunnen landen. Andere tips zijn ook nog welkom.

Alvast heel erg bedankt!

Xavier
    "When you go down, you get up. That's simple." - Travis Rice
  • Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 25 février 2014 · 21:07
    Ik vroeg me ook af met welke kwaliteit ik het best kan filmen met mijn GoPro Hero 3 Black Edition
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 février 2014 · 21:13
    Als je m op je knieën kan landen, kan je 'm in kniediepe poeder dus op je voeten landen. Maakbvoor de zekerheid je kicker een paar meter hoger en vergeet je gopro niet aan te zetten want ik ben gek op dit soort filmpjes.

Yolo.
    splitfest.nl
  • Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 25 février 2014 · 21:15
    haha, is backflip eigenlijk gewoon durven en dan hopen dat het goed gaat? Want de schans voor de big air bag was ook redelijk hoog. Als je wilt zien hoe ik de backflip voor het eerst deed heb ik hier even een linkje, misschien komen er dan nog wat tips naar boven!

Xavier
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 février 2014 · 21:45
    Iets serieuzer, ik heb er geen verstand van. Bij dit soort kickers zie altijd meteen krukken en kniebraces voor me. Zal er wel te oud voor zijn.

Maar er zijn wel mensen hier die les geven in dit soort dingen, ondanks dat dit een forum voor offpiste skiën en boarden is.
    splitfest.nl
  • Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 25 février 2014 · 22:16
    Maar hoe vind ik de mensen die dit mij kunnen leren in een skihal?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 février 2014 · 22:25
    Zoekfunctie proberen. Uit mijn hoofd KevinHoogendam en gilbertS geven freestyle clinics of les. Stuur ze een berichtje en vraag eens of ze je verder kunnen helpen.
    splitfest.nl
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 février 2014 · 22:27
    wel 100% GoPro!
    White room,Pillow lines,I rule
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 25 février 2014 · 22:55
    Volgens mij heet dit een barrel-roll.

Uit eigen ervaring zou ik zeggen dat het grootste deel gewoon lef is. Pas nadat ik een backflip geland heb snapte ik een beetje wat ik met mijn lichaam moest doen in de lucht. Dus ja gewoon doen... 😀
    FUCK YEAH I AM FREE
  • Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 25 février 2014 · 22:58
    Haha fijn om te horen, hier kan ik wel erg veel mee. En u bent met de eerste paar keer proberen hard gevallen? Of viel dat wel mee? En denkt u dat ik hem na paar keer zonder air bag te gebruiken goed doe?

Nogmaals, dank voor uw reactie
  • P@bz
    Advanced
    P@bz op 25 février 2014 · 22:59
    Qua mechanica zal het denk ik helpen als het lukt om jezelf kleiner te maken (zegt de man die geen backflip landen kan 😋)
    Work hard, play harder
  • Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 25 février 2014 · 23:01
    Haha naja je weet wat ze zeggen, alle kleine beetjes helpen!
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 25 février 2014 · 23:09
    ik heb twee keer op een airbag geprobeerd maar voelde nep aan toen ik hem daar op lande, toen een keer of 6 geprobeerd zonder airbag, door de stoke niet echt pijn gevoeld op het moment, wel veel blauwe plekken achteraf.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • poling
    Beginner
    poling op 26 février 2014 · 06:40
    check met kevin. volgens mij gewoon bij de verhuur eens zijn naam laten vallen en het komt goed.

als ik het zo zie draai je al flink door. zo'n airbag ligt ook aardig hoog.

en overigens... ik doe het je niet na..wish i could
  • koenta
    Beginner
    koenta op 26 février 2014 · 11:23
    ben het met P@bz eens...niet dat ík 'm kan, maar biomechanisch gezien, moet je jezelf kleiner maken...je knieën meer naar je borst brengen...da's het laatste stukje lijkt mij tussen knielanding of voetlanding...good luck!!!
  • evan
    Advanced
    evan op 26 février 2014 · 18:59
    Uit eigen ervaring zou ik zeggen dat het grootste deel gewoon lef is. Pas nadat ik een backflip geland heb snapte ik een beetje wat ik met mijn lichaam moest doen in de lucht. Dus ja gewoon doen... 😀 ErnstHendrikSprenger op 25 feb. 2014 22:55Het moge duidelijk zijn dat @ErnstHendrikSprenger voor de winst gaat bij de Poederbaas Freeride.

Haha fijn om te horen, hier kan ik wel erg veel mee. En u bent met de eerste paar keer proberen hard gevallen? Of viel dat wel mee? En denkt u dat ik hem na paar keer zonder air bag te gebruiken goed doe?
    Nogmaals, dank voor uw reactie Xavier1234567 op 25 feb. 2014 22:58
    @Xavier1234567, ik zou die praatjes van Ernst met meer dan een korreltje zout nemen. @WoutMartens, kan jij die backflip bevestigen? Filmpje or it didn't happen! Reken maar dat het die jongen meer dan een paar blauwe plekken heeft opgeleverd. Soms verdenk ik hem ervan dat hij @crashtestdummy hier als alter ego gebruikt. En het is zeker niet nodig om zo'n snotneus te vousvoyeren.
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 26 février 2014 · 20:49
    Nu ben ik even niet mee denk ik 😋
  • evan
    Advanced
    evan op 26 février 2014 · 21:07
    Ah, de echte @crashtestdummy is opgestaan! Mijn oprechte excuses voor de persoonsverwisseling. Crashtestdummy leek me zo'n geschikte bijnaam voor @ErnstHendrikSprenger ...
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 26 février 2014 · 22:22
    @evan , vanuit back in the days. Deze leverde overigens wel een mooie crash op, maar het enige shot waar mijn pose in de lucht er een beetje normaal uitzag.

Ik moet wel toegeven dat er iets meer schade was dan wat blauwe plekken maar wou niet dat Xavier zijn moed verloor. Crashtestdummy zou wel gepast zijn, inmiddels al een groot aantal varianten van het crashen meegemaakt.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 26 février 2014 · 22:33
    @ErnstHendrikSprenger, afgelopen kesrtvakantie heb ik mijn pols gebroken bij een stom klein sprongetje, ik was er op gevallen maar dacht dat ik door kon. Daarna ben ik er nog 2x opgevallen en heb ik de dokter toch maar een kijkje laten nemen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik er veel voor over heb om het mooie gevoel mee te maken als het eenmaal lukt. Tuurlijk breek je soms iets, maar als je daar bang vooe bent kun je beter niet gaan snowboarden. Kevin Pearce, heeft wen verschrikkelijk ongeluk met snowboarden gehad. Anders had hij misschien wel op de 1ste plek van de mannen halfpipe in Sotsji gestaan. Kortom, die moed moet ik blijven houden, maar ik vraag om tips, want ik breek liever niet iets😉
  • Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 26 février 2014 · 22:37
    Trouwens; de documentaire over Kevin Pearce is wel een aanrader. Er zitten soms wel erge beelden tussen. Maar ik denk dat het voor de meeste wel erg intressant is. Enanders kun je ook nog 'the Art of Flight' kijken
  • evan
    Advanced
    evan op 26 février 2014 · 22:54
    [mention="/profile/16669"][mention=16669]@evan[/mention][/mention] , vanuit back in the days. Deze leverde overigens wel een mooie crash op, maar het enige shot waar mijn pose in de lucht er een beetje normaal uitzag.
    ErnstHendrikSprenger op 26 feb. 2014 22:22
    @ErnstHendrikSprenger, nice! Je kwam ten minste halverwege. 😃
    Ik moet wel toegeven dat er iets meer schade was dan wat blauwe plekken maar wou niet dat Xavier zijn moed verloor. Crashtestdummy zou wel gepast zijn, inmiddels al een groot aantal varianten van het crashen meegemaakt. ErnstHendrikSprenger op 26 feb. 2014 22:22Een dag niet gecrashed is een dag niet geskied. Ik ben ook niet vies van een faceplant op z'n tijd, maar de enige die ik dit seizoen heb zien skiën en die qua crashes in jouw schaduw mag staan is @WhitePowder (je weet wel, Charlie, in het bos van Puy 😉 ). Als jullie allebei meedoen in Goldeck kan dat nog een mooi spektakel worden! 😃
  • poling
    Beginner
    poling op 26 février 2014 · 23:32
    whatever respect iig mijnerzijds. ik droom nog altijd van zoiets moois te kunnen. maar dromen en doen is nog altijd nieg hetzelfde.. 😉
  • willie
    Tourist
    willie op 27 février 2014 · 11:02
    kevin hoogendam is de lokale rocker idd, als je hem kan vinden dan komt het goed.

zou je dit vaker, en in teamverband willen doen: www.steasy.nl
    Mijn nieuwe signature
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 27 février 2014 · 17:38
    @evan

We zijn inderdaad beide aanwezig, dus wie weet 😋
    Rex Monte - Amor Nix
  • evan
    Advanced
    evan op 27 février 2014 · 18:13
    @WhitePowder, toch jammer dat ik het moet missen. Hopelijk is er iemand die alles op beeld vastlegt voor de thuisblijvers. Met zo'n deelnemersveld zou een Chinese Downhill ook een groot feest zijn. Misschien iets voor de volgende editie?
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 27 février 2014 · 18:27
    of je doet em gewoon 3 keer...

(gravity) I fought the law but the law won...
  • micheldommel
    Advanced
    micheldommel op 27 février 2014 · 18:55
    haha mooi topic dit! Ik ben helaas zelf nooit verder gekomen dan een 360 en een stiffy / shifty oid. O ja ook nog eens per ongeluk een 720 😃
  • Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 27 février 2014 · 20:55
    Michel, is een 360 lastig en hoe qeet je welke kant je moet draaien?
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 27 février 2014 · 23:12
    Michel, is een 360 lastig en hoe qeet je welke kant je moet draaien? Xavier1234567 op 27 feb. 2014 20:55

Welke richting is persoonlijk, wat je zelf pretting vind.
    Rex Monte - Amor Nix

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro