blessure enkel

• thomasver
    Tourist
    thomasver op 17 mars 2014 · 11:54
    ik heb twee weken geleden mijn ligamenten in mijn enkel afgescheurd van het hielbeen. hierdoor heb ik verschillende breukjes doen ontstaan in het hielbeen. daarboven heb ik dan nog mijn pees ook lichtjes gescheurd. wat zijn de gevolgen hiervan voor sporten en hoelang duurt de revalidatie?
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 17 mars 2014 · 11:59
    Volgens mij moet je deze vraag aan je arts stellen!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 mars 2014 · 12:08
    @thomasver, je enkel verzwikt? Met gescheurde enkelbanden kun je binnen 4-5 weken alweer in je ski/snowboardschoenen staan. Heb ik ook gehad aan het begin van het seizoen. Is prima gegaan. Sporten waarbij de kans op verzwikken aanwezig is voorlopig (tot 10 weken) uit de weg gaan. Ondertussen kun je oefeningen doen.

Van hieruit is niet te oordelen wat de schade is aan je pees en hielbeen. Overleg dat met je arts.
    May the powder be with you.
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 17 mars 2014 · 13:38
    ik heb twee weken geleden mijn ligamenten in mijn enkel afgescheurd van het hielbeen. hierdoor heb ik verschillende breukjes doen ontstaan in het hielbeen. daarboven heb ik dan nog mijn pees ook lichtjes gescheurd. wat zijn de gevolgen hiervan voor sporten en hoelang duurt de revalidatie? thomasver op 17 mrt. 2014 11:54

Afgescheurd of ingescheurd? Dat is namelijk nogal een groot verschil. Zoals het nu intepreteer : "Collateraal banden (zijkant/buitenkant enkel) (in)gescheurd, Achillespees ingescheurd, haarscheurtjes calcaneus (hielbeen)." Op de flat geland?

Revalidatie duurt tussen 6 / 12 weken. Zoek een goede (sport) therapeut.
    Atomic
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 17 mars 2014 · 13:51
    Inderdaad zou ik niet gaan gissen maar begeleiding opzoeken van een (sport)fysiotherapeut die je in het traject kan begeleiden en overzicht geven (en neem aan dat je al onderzocht bent door een arts?). Heb zelf al een tijdje geen eerstelijns-praktijk werk gedaan, maar ik zou op basis van bovenstaande ook 6-12 weken zeggen.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • CorD
    Beginner
    CorD op 17 mars 2014 · 20:55
    Ben ook door de enkel gegaan, gelukkig alleen de banden opgerekt. Revalidatie duurde hiervan zo`n 4 weken
    Think with powder
  • SneeuwPuls
    Beginner
    SneeuwPuls op 20 mars 2014 · 17:22
    @thomasver, het klinkt alsof je je ligamentum (talocalcaneum) interosseum bedoelt, dus niet aan de buitenzijde van de enkel, maar binnenin. Deze ligamenten zijn als de kruisbanden van de knie en als ze kapot zijn dan is je hielbeen en dus ook je enkel zeer instabiel en zal dat ook blijven. Als dit het geval is is het zeer belangrijk om met een goede sportarts of orthopeed een plan van aanpak te maken. Gino Kerkhoffs in het AMC (Amsterdam) is denk ik 1 van de besten.

Mag ik vragen wat je gedaan hebt? Breukjes in je hielbeen duidt op een hele harde landing oid. Hielbeen (calcaneus) is het allersterkste bot van het menselijk lichaam. Van een klif af geland op een rots of ijsplaat??

Veel succes anyhow!
    You don't stop playing because you get older, you get older because you stop playing

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro