Constant op 18 septembre 2014 · 10:55
Update: Vanmiddag met een aardig meisje van kanton GR gemailt (want Zwitsers zetten gewoon hun naam en contactgegevens op een brief, handig hoor) en na vijf minuten had ze het verlossende antwoord:
Ik mag alleen niet in Zwitserland rijden straks voor minimaal drie maanden. Mijn rijbewijs hoef ik niet op te sturen, ze geven het gewoon door en gaan er vanuit dat je je daar aan gaat houden. Aan de hand van hoe ernstig ze het vinden en of ik voor mijn werk in CH moet zijn bepalen ze of het langer gaat worden dan 3 maanden, vermoedelijk wel dus.
Het is natuurlijk allemaal theoretisch, want als de boete straks komt moet ik mijn netvliezen en rechter nier verkopen om dit te betalen en kan ik sowieso niet meer autorijden. Maar toch. ieism op 17 sep. 2014 22:33De hogere boetes zijn in CH vaak inkomensgerelateerd en kunnen oplopen tot 10% van je jaarinkomen. Met al die verschillende Kantons versus landelijke regelgeving, weet ik niet hoe het in Graubunden werkt.
Hoe meer je verdient, hoe hoger de boete. Met andere woorden, mocht dat voor jou ook gaan gelden, overleg tijdig met een fiscalist over de wettelijke mogelijkheden van het beperken van je jaarinkomen. Flinke pensioenstorting kan je jaarinkomen verminderen (en dus ook de boete).
Beginner , beginner en nog eens een beginner..................