Hoogtemeter gezocht!

• Ave
    Beginner
    Ave op 9 oktober 2014 · 20:52
    Heeft iemand nog een hoogtemeter liggen voor een studentenprijs?
    Anders toch maar de volle mep betalen haha.

Ik hoor t graag!
    Dat ik domme dingen heb gedaan betekent niet dat ik dom ben...
  • CPet
    Advanced
    CPet op 9 oktober 2014 · 22:26
    Heb nog een Suunto Ambit2 liggen. In goede staat en allen gebruikt tijdens wintersport toeren. Ik heb hem gekocht in 2012. Let wel het gaat hier niet om de R versie welke aanmerkelijk goedkoper is in aanschaf!

Mag weg voor 175,-

Let the snow come!
  • Ave
    Beginner
    Ave op 9 oktober 2014 · 22:44
    Top, ik ga je nu pm'en
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 oktober 2014 · 08:46 May the powder be with you.
  • Ave
    Beginner
    Ave op 10 oktober 2014 · 09:34
    Dankje @meteomorris
  • Anton
    Tourist
    Anton op 10 oktober 2014 · 10:32
    Instant classic 😃
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 10 oktober 2014 · 10:53 xs2arjan
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 10 oktober 2014 · 11:04
    Zijn er ook goede opties voor mensen die liever niks om hun pols dragen tijdens het skiën? Uiteraard je hoeft zo'n horloge niet om je pols te doen, maar zijn er ook hoogtemeters die niet in een horloge verwerkt zijn? In een GPS-apparaat wellicht (zit ik al een tijdje naar te kijken, voor zomersporten, maar ook voor skiën).
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Anton
    Tourist
    Anton op 10 oktober 2014 · 11:04
    Ik weet niet wat je gaat doen in de bergen maar hou rekening met de grid.

De Vector heeft een grid van 5 meter en de Core en de Ambit hebben een grid van 1 meter.
  • Ave
    Beginner
    Ave op 10 oktober 2014 · 11:10
    Ik heb liever het ding om m'n pols, ik had ook al gekeken naar andere opties. Maar de tijd en hoogte bij elkaar vind ik erg handig. Het is om te beginnen met het oefenen van inschatten van de risico's met tijd en hoogte. Ik had al gekeken naar de ambit, maar als @meteomorris de vector aanraadt, dan geloof ik dat dat een onderbouwde keuze van aanraden is (gezien morris' hele leven is ingericht op veiligheid).
  • Ave
    Beginner
    Ave op 10 oktober 2014 · 11:12
    @Anton wat bedoel je precies met instant classic? 😋
    En inderdaad de grid, thanks voor het benadrukken.
  • evan
    Advanced
    evan op 10 oktober 2014 · 11:17
    Zwarte Suunto Vector voor €120:
    http://www.sportokay.com/eu/suunto-vector-black-sportuhr.html#178=5371...
    Als je je aanmeldt voor hun nieuwsbrief gaat er nog €5 af. Verzendkosten €3,95.
    Ze hebben er nog 187 op voorraad dus doe maar rustig aan.
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 10 oktober 2014 · 11:23
    @Ave Zelf heb ik flink wat uitgezocht en gevraagd aan een Gids. Voor mij viel de Ambit af qua accu capaciteit ik wil geen horloge dat enkele dagen mee kan op 1 lading. De Core viel af omdat ik van een gids vernam dat je tig keer op een knop moet drukken om te wisselen tussen barometer en hoogtemeter. Met de Vector is dat 1 druk op de knop (wel handig met handschoenen aan) En bij de Vector vervang je simpel zelf de batterij die maanden meegaat.
    Ook de prijs van ca 150,- is niet veel voor proven technology de laatse jaren!
    xs2arjan
  • CPet
    Advanced
    CPet op 10 oktober 2014 · 12:27
    Alle drie hebben hun voor en nadelen. @xs2arjan Ten eerste de Ambit gaat niet maar een paar dagen mee op een lading.... Zou wel erg slecht zijn voor een survival klok die ook in het leger dienst doet....Ik heb hem geladen, gebruikt in augustus en nu oktober staat hij op nog 1 blokje! Die info klopt dus van geen kant en is kling klare onzin. De ambit is een klasse degelijker dan de Vector of core... In de praktijk blijkt die batterij in die modellen helemaal niet zo degelijk en kan intern lekken veroorzaken bij zwaar gebruik (lees diverse verslagen) Tevens veel minder nauwkeurig zoals aan gegeven op alle fronten. Verder als je niet meer zoekt geen tochten doet met referenties (GPS) of altijd je positie weet zijn de andere keuze opties. Ambit is top en rest is een afgeleide die kan voldoen.
    Let the snow come!
  • CPet
    Advanced
    CPet op 10 oktober 2014 · 12:28
    Kwa bediening is hij trouwens erg handig om te wisselen tussen hoogte, barometer, kompas tijd.....
    Let the snow come!
  • coen
    Advanced
    coen op 10 oktober 2014 · 13:37
    Heb zelf de Vector en heb ook de Ambit een aantal keer gebruikt. De Ambit is echt een top-ding als je een trainings horloge zoekt. De mogelijkheid om met GPS je activiteiten te tracken en uit te lezen is erg mooi met lopen en fietsen e.d.

Als je gewoon een no-nonsense berghorloge zoekt zou ik voor de vector gaan. Lekker simpel en je hoeft niet over de batterij in te zitten, nauwkeurigheid van de hoogtemeter (1vs5 mtr) is iets waar je in de praktijk niet zo snel last van zult hebben denk ik!
    Earn your turns...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 oktober 2014 · 13:41
    Zijn er ook goede opties voor mensen die liever niks om hun pols dragen tijdens het skiën? Uiteraard je hoeft zo'n horloge niet om je pols te doen, maar zijn er ook hoogtemeters die niet in een horloge verwerkt zijn? In een GPS-apparaat wellicht (zit ik al een tijdje naar te kijken, voor zomersporten, maar ook voor skiën). Cheizz op 10 okt. 2014 11:04
    Jazeker, en dat ook nog zonder batterijen:
    http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/militaria-algemeen/m854087136-t...
    € 50 ... Kan ik dat Zwitsers kwaliteitsproduct zelf wel laten liggen voor dat geld?
  • Ave
    Beginner
    Ave op 10 oktober 2014 · 14:52
    @coen duidelijke samenvatting. met CPet prima prijs afgesproken, dus toch voor de Ambit gegaan, terwijl ik eerder een no nonsense in gedachten had. Mocht het niet bevallen, kan ik altijd een stapje terug doen.
  • coen
    Advanced
    coen op 10 oktober 2014 · 15:37
    [mention="/profile/1144"][mention=1144]@coen[/mention][/mention] duidelijke samenvatting. met CPet prima prijs afgesproken, dus toch voor de Ambit gegaan, terwijl ik eerder een no nonsense in gedachten had. Mocht het niet bevallen, kan ik altijd een stapje terug doen. Ave op 10 okt. 2014 14:52
    Ga je geen spijt van krijgen verwacht ik, veel plezier ermee😃
    Earn your turns...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 oktober 2014 · 15:58
    @Ave, weer iemand gelukkig. Succes ermee!
    May the powder be with you.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 oktober 2014 · 16:08
    Zwarte Suunto Vector voor €120:
    http://www.sportokay.com/eu/suunto-vector-black-sportuhr.html#178=5371...
    Als je je aanmeldt voor hun nieuwsbrief gaat er nog €5 af. Verzendkosten €3,95.
    Ze hebben er nog 187 op voorraad dus doe maar rustig aan. evan op 10 okt. 2014 11:17

Iemand toevallig ervaring met die shop? Klinkt op zich wel als een goeie deal namelijk.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • evan
    Advanced
    evan op 10 oktober 2014 · 16:36
    @Willem2k, ik heb er eens voordelig wax en toebehoren gekocht. Is een Oostenrijkse zaak. Niks te klagen. Ik zou er zonder aarzelen weer bestellen.
  • CPet
    Advanced
    CPet op 10 oktober 2014 · 16:39
    Ja ik en niet positief. Garantie geval gehad en werd gewoon afgescheept naar fabrikant. Die op zijn beurt zei dat het via een leverancier geregeld moest worden. Uiteindelijk heeft de Zwerfkei Woerden het voor mij opgelost. Dat ik pas een goede service. Ik haal daar meer dingen ook al zijn ze duurder liever dat dan die web shop!
    Let the snow come!
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 13 oktober 2014 · 00:22
    Iemand toevallig ervaring met de suunto core?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 oktober 2014 · 06:25
    Yep, ik heb een core Night Rider edition. Wat wil je weten?
    splitfest.nl
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 13 oktober 2014 · 09:49
    Ik heb nog een oude Vector liggen die wat waterschade lijkt te hebben (display niet volledig afleesbaar meer) mocht iemand daar wat van kunnen maken mag hij gratis opgehaald worden.

zelf maar eens de hoogtemeter mogelijkheden van de Polar V800 uitzoeken.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Ave
    Beginner
    Ave op 13 oktober 2014 · 10:59
    @Vinnie, is de Vector te gebruiken om pieperoefeningen mee te doen? Of is dat ook al te onbetrouwbaar?
  • dolf2
    Advanced
    dolf2 op 13 oktober 2014 · 11:05
    @Ave, Suunto Vector, geen pieps Vector. Of bedoelde je wat anders?
    @Vinne, ik heb interesse, je hebt PM
  • Ave
    Beginner
    Ave op 13 oktober 2014 · 11:33
    @dolf2 haha ja klopt, thanks
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 13 oktober 2014 · 14:05
    Yep, ik heb een core Night Rider edition. Wat wil je weten? ieism op 13 okt. 2014 06:25
    Ik wou vooral weten of je problemen het met de nauwkeurigheid. Ik had gelezen dat ie een goede altimeter had, maar toch iets minder als de ambit2/3
    En of het toestel last heeft van de koude omgevingen? Geen problemen met de backlight als je in de sneeuw aan het toeren bent? (had ik ergens als minpuntje gelezen)

Als ik kijk naar de prijs (120€ voor de vector vs 200€ voor core), lijkt me de core het wel waard om iets meer uit te geven.
    De Abmit lijkt me dan weer overkill voor mijn doen. Als ik nog geen hartslagmeter met gps had, dan zou ik het misschien wel overwegen, maar nu niet echt.

Je kan toevallig niet vergelijken met de vector / ambit 2?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro