Mogelijkheid doorbrengen maand Januari in de Alpen student

• RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 13 oktober 2014 · 01:01
    Beste Wepowderaars,

Mijn naam is Ruben, student Fiscaal Recht in Maastricht en bijna klaar met mijn bachelor. Omdat ik de maand januari geen vakken heb en skifanaat ben, ben ik op zoek naar wat leuks in de Alpen.
    Jaarlijks ga ik minstens twee weken skiën in Oostenrijk en Frankrijk. Ik zoek dus eigenlijk een manier om goedkoop een paar weken, liefst een maand door te brengen in de Alpen, waarbij ik veel uren kan maken op en naast de piste. Zelf zit ik nu te denken aan een goedkoop appartementje buiten een skigebied, maar als iemand een camper heeft is dat natuurlijk ook heel gaaf!

Ik zoek naast een verblijfplaats dus ook een poedermaatje voor die periode!

Laat maar wat weten als je geïnteresseerd bent!

Ruben
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 13 oktober 2014 · 09:25
    hmm, ik zit in hetzelfde schuitje!
    Ik zou ook graag heel januari in de Alpen doorbrengen...maar ben eigenlijk meer nu aan het sparen zodat het dan niet meer hoeft. Ik ben wel gediplomeerd skileraar maar ik zou toch echt liever zelf op pad gaan dit jaar.
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 13 oktober 2014 · 10:26
    Ja precies. Ik zou op zich best wel willen werken, maar heb het geld niet direct nodig en het gaat mij vooral om de uren in de sneeuw.
    Dan is het natuurlijk wel de vraag of ik iets betaalbaars kan vinden om een langere tijd te blijven en heb iemand nodig die hetzelfde idee voor ogen heeft.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 13 oktober 2014 · 12:43
    Als ik jullie was: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/campers-westfalia/m81...

Of iets dergelijks. Deze is 1250 per persoon. Als dat motortje nog oke is (is mercedes tenslotte) houdt ie het wel voor een maand. Winterbanden zitten erbij. Geen verwarming, maar er bestaan kleine opzettertjes voor het gasfornuis, die dan je gasfornuisje in een heteluchtkacheltje veranderen: net genoeg om het effe tot draaglijk op te warmen.
    Je moet wel een hele goede slaapzak hebben.

Een huisje huren ergens voor een maand zal iets minder kosten maar dan zit je aan maar een plek vast. Deze optie is niet snel, wel flexibel: waar de sneeuw maar valt, daar kan je heen. Slapen op parkeerplaatsen of camperplaatsen om geld te sparen, elke twee weken een of twee nachtjes op de wintercamping om de was te doen, verder naar het lokale zwembad voor de hoognodige douche.

Het enige nadeel van deze manier van skibummen is dat je er een gelijkgestemde vriend(in) voor moet hebben met wie je langere tijd op drie vierkante meter kunt leven. Dat is niet iedereen gegund.

Ik heb het zelf in mijn uppie in mijn VW T3tje anderhalve maand gedaan en ik vond het heerlijk. Gewoon een lokale internetstick gekocht om contact te houden met wepowder om te kijken wie waarheen ging powderchasen... maar in je eentje draag je natuurlijk ook de kosten alleen.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 13 oktober 2014 · 13:00
    Dit is ook zeker een mogelijkheid, maar dan zit je toch met een redelijke investering.
    Maar grootste punt is toch wel dat het me niks lijkt om zo'n tijd in je eentje door te brengen en de kosten daar nogal hoog voor zijn met een risico dat die camper kapot gaat.

Je kan natuurlijk ook een tentje opslaan ergens en echt back to basic gaan en af en toe in een pension of hostel overnachten. Auto heb ik namelijk wel ter beschikking staan.
    Bart? 😋
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 13 oktober 2014 · 13:19
    Ja, dat moet je durven natuurlijk. Vertrouwen op zowel de oude hakketakkediesel (ik heb daar goede ervaringen mee, die oude duitse motoren zijn niet stuk te krijgen mits minimaal onderhouden) als op je eigen carrepairskills. Ik denk wel dat een tentje net iets te hardcore is voor een hele maand. Een auto met een goede slaapzak en een standkacheltje is dan beter.. afgewisseld met af en toe een goedkoop pensionnetje in het dal waar de touristen niet zitten..
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 13 oktober 2014 · 13:20
    haha ja een camper is wel leuk maar ik voel meer voor hostels/pensionnetjes en crashen bij bekenden.
    In je eentje is niks, moet je elke dag op zoek naar een poedermaatje. Als je een maand gaat moet je gewoon zo veel mogelijk kilometers maken. Kijken of we wat kunnen plannen/rekenen Poeder? Ik word iig wel redelijk enthousiast.
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 13 oktober 2014 · 14:24
    Haha ik begin ook warm te worden. Hopelijk alvast warm zat voor de januari maand. 😋
    Lijkt me wel echt gaaf!
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 13 oktober 2014 · 15:15
    Ik zou in een tent voor een maand niet doen. wel flexibel maar je bent afhankelijk van campings die open zijn en je moet wat voor de avonden omdat voor je tent niet echt lekker is met -10 of kouder. Sommige campings hebben wel een hok waar je kan zitten dat verwarmd is maar niet allemaal.

En een maand lang hostels of pensionnetjes is per neus vast meer dan 1250 voor een camper. zeker omdat je dan ook vaak nog ergens moet eten. Terwijl je in de camper gewoon je eigen prak kan koken.
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 13 oktober 2014 · 18:11
    Mm interessant. Ben geen student meer, maar wil ook wel weer eens wat langer in de alpen vertoeven dan die korte trips.
    Ik ben nog even met werk in overleg wat er allemaal mogelijk is. Het zou dan een verlengde vakantie worden van minimaal een maand.
    Wellicht februari ipv januari, maar de vraag blijft t zelfde. Hoe verblijf je nou het goedkoopst in de alpen, zonder je vast te leggen aan 1 plek.
    In de auto bivakkeren is wellicht wat te bot voor een langere periode.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 oktober 2014 · 18:20
    Je kan voor heel veel geld in zo'n wintersportdorpje gaan zitten, maar als je toch al een auto hebt kan je beter centraal in één of ander gehucht gaan wonen.
    Voorbeeld: €1000 per maand voor twee personen in het prachtige Ticino. Met de auto even de tunnel (of niet bij zuidstau) door en knallen maar.
    https://www.airbnb.nl/rooms/1793951?checkin=31%2F01%2F2015&checkou...
    Anders Innsbruck, of juist Frankrijk. Mogelijkheden genoeg.
    splitfest.nl
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 13 oktober 2014 · 20:04
    Die camper is natuurlijk wel een aardige investering, maar je kunt hem (als het goed is😋) achteraf óók weer verkopen. Daar maak je dan vast nog wel wat verlies op, maar geen duizenden euro's.
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 13 oktober 2014 · 21:06
    @ieism: Wow ja, dat zijn nog eens goede ideeën!
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 13 oktober 2014 · 21:50
    Heb via die site dit gevonden: https://www.airbnb.nl/rooms/3208174?checkin=05%2F01%2F2015&checkou...

20 minuten van Innsbruck, dus super centraal in Oostenrijk.
    Kost je €30 per nacht voor 2 personen. Kan je bijna niet goedkoper krijgen eigenlijk.
    Veel gebieden zijn ook heel snel te bereiken.
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 14 oktober 2014 · 14:58
    Wij zijn vorig jaar 3 maanden met camper geweest. Zo goed meegevallen dat we dit jaar terug 2,5 maand gaan. Tirol snowcard en maar op zoek naar verse sneeuw. Aanrader !
  • WoutM
    Expert
    WoutM op 14 oktober 2014 · 15:25
    Gaaf dat jullie weer met de camper gaan @twintipmafia! Oh ik moet ook zo'n huis op wielen😃 Vrijheid.
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 14 oktober 2014 · 16:08
    @twintipmafia: nog plek? 😋
  • twintipmafia
    Advanced
    twintipmafia op 14 oktober 2014 · 17:46
    @poederzoeker, spijtig genoeg niet !! Maar als je met camper ergens in Tirol zit laat je maar weten. Grtz
  • evan
    Advanced
    evan op 14 oktober 2014 · 20:52
    Wat vraag je die campinghouders nou aan pizzo, @twintipmafia?
  • Bros
    Advanced
    Bros op 14 oktober 2014 · 21:35
    Misschien is een caravan nog een optie?
    Bros
  • TimV
    Advanced
    TimV op 14 oktober 2014 · 21:52
    @Dutchess , dat verwarmingssysteem/opzetstuk voor op een gasfornuis, wat bedoel je daar net mee? link van?klinkt interessant... tnx!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 14 oktober 2014 · 23:49
    *combineert weer eens wat* @Dutchess opzetstukje? Zou een huis-tuin-keuken rode bloempot (of twee) ook werken?

Het spoelen van de bak bij die merc kost je €300 - 350 als je het goed wilt (laten) doen. €2500? Nèèèh. 1500-1750 is mooi betaald voor dat barrel. Import unit overigens gelet op het kenteken. Maar dan heb je wel de goedkoopste Alpencruiser die je kunt vinden en onderdelen zijn op elke straathoek te koop.
    Dus niet student-style maar Student In Style... 😃
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 17 oktober 2014 · 04:47
    Misschien had ik de huis tuin en keuken rode bloempot inderdaad gewoon eens op het fornuis moeten zetten! Stom dat ik daar niet aan heb gedacht!

Ik heb het bloempot systeem vorig jaar geprobeerd: bak met kaarsen en dubbele bloempot erop. Weet nog steeds niet of de bloempotten misschien net niet genoeg van elkaar verschilden waardoor er te weinig ruimte tussen beide potten was om de warmte goed te laten stromen, maar ik vond het dus niet werken. Geen merkbaar verschil van temperatuur in de camper. (En zo'n T3-tje is echt niet zo groot..) Maar op het fornuis zou misschien lukken... ik ga het proberen!

[mention="/profile/1429"]@TimV[/mention] : Dat weet ik dus niet precies, heb het ding bij een camperwinkel in Zoetermeer gekocht. Maar ik ben vanaf 25 oktober in nederland, dan zal ik een foto van het ding maken, weet ik ook meteen weer wat voor naam dat ding heeft. Zal meteen eens kijken of dat apparaat het beter doet dan de boemplot a 6,95€....

Wie goedkope camper zoekt: sla vooral 2dehands.be en de duitse autozoek sites niet over. Als je zeker weet dat je m na het seizoen weer verkoopt, wat maakt een buitenlands kenteken dan uit?

Maar iesm's idee is ook een hele goede, als je een goede plek kiest vanwaaruit je snel aan de andere zijde van de hoofdkam kan zitten!
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 17 oktober 2014 · 12:07
    Zo'n camper is natuurlijk heel gaaf, maar moet je wel een risico aan durven gaan dat hij het een maand uithoudt en een goede deal kunnen sluiten.
    Op die site van ieism heb ik ook een goedkope accomodatie gevonden in de buurt van Innsbruck, dat is opzich ook een optie.
  • Pims
    Beginner
    Pims op 17 oktober 2014 · 12:20
    Toen ik op seizoen was hadden we goedkoop via pierre et vacances (via saiko) een pruts appartement gehuurd in Les Arcs. Misschien kan je zo ook iets regelen, januari is geen drukke maand op de 1e week na.

In Charmetoger in Les Arcs zaten redelijk veel saisonniers.
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 17 oktober 2014 · 15:24
    Deze student hier is toevallig ook van plan de hele maand januari te gaan bivakkeren. Alleen zat ik zelf wel te denken om gewoon in een groot skigebied te gaan zitten (lees tignes) zodat ik geen auto hoef aan te schaffen. Maar dit kost natuurlijk een grote bonk met geld.. Dus als iemand interesse heeft om mee te gaan ben je welkom haha. Maar ik vind zo'n maandje weg elke cent waar die ik uitgeef dus daar maak ik me niet zo druk om.
    Discover the unknown
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 17 oktober 2014 · 15:52
    Ah kijk, hoe meer zielen hoe meer vreugde!
    Espace Killy is natuurlijk een heel mooi gebied, maar je bent wel erg gebonden daaraan dan. Het voordeel van een centrale locatie buiten een skigebied of een camper is dat je snel met de auto bent waar het gesneeuwd heeft, dus altijd de beste poeder skiet.
    Maar als je met een betaalbaar verblijf in Tignes komt, zorg ik voor de auto en dan zijn tripjes naar de omliggende gebieden ook snel gemaakt.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 18 oktober 2014 · 17:35
    Dorpje eronder gaan kijken, dat wel skibus heeft. En dan boeren etc bellen. Grote kans dat je el cheapo daar kunt zitten. En als je ook nog vrienden maakt met die boeren ook nog kans op af en toe lekker hapje meeeten... Of blokhut a la @49 vorig jaar.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • 49
    Advanced
    49 op 18 oktober 2014 · 21:09
    Ha, die blokhutten waren niet echt de goedkoopste optie, vooral ook goed met Powdog te doen. Er zijn vast appartementen in skidorpen te krijgen die voordeliger zijn. In Italie kan je zeker wat vinden voor onder de duizend euro per maand, als je tenminste na de O&N week gaat. Buiten hut en pas hoef je verder niet veel kosten te maken, in Italië leefden we goedkoper dan in NL.

Mijn tip is: bedenk eerst goed wat je wil en zoek daar dan een dorp en gebied bij. Wij wilden bijvoorbeeld echte bergen (4000m+) om ons heen, betaalbaar en goed eten, gevarieerd terrein, vrijstaande acco, etc. en hebben van daaruit gezocht.

Mijn supertip is: zoek een dorp dat niet te groot en te toeristisch is, zodat je ook een beetje kan integreren met de locals en andere (semi-)saisonniers, maar ook niet te klein zodat er op zijn minst nog één leuk café zit waar iedereen elkaar ontmoet. Een maand poeder is geweldig, maar een maand poedervrienden maken nog beter.

Mijn geheimtip is: zoek de poeder niet maar laat de poeder jou vinden 😋
    Is ons aardig gelukt, maar als je kiest om 'vast' in een dorp te zitten en poedergarantie wil is het misschien beter om vlakbij een weerscheiding te zitten, zodat je bij heftige Pow aan de andere kant ook daar snel een rondje kan rijden.
    montagna bianca, ti amo
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 22 oktober 2014 · 11:07
    geweldig die airbnb site..! Zit er ook aan te denken een maandje oppad te gaan.ik ben zeer flexibel met werk maar 4 a 5 weken mot ik wel ff plannen 😃

ik zal eerder kiezen voor een centrale plaats met skigebieden in de buurt en dan bv een superskipas nemen.
    The object in life is not to be on the side of the majority,

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro