Off-Piste Verzekering

• Sjoerd
    Advanced
    Sjoerd op 13 oktober 2014 路 15:28
    Mijn huidige verzekering bij de Ned.Ski Ver. verloopt bijna. en neem de keuze voor die verzekering in heroverweging ....welke wintersport verzekering is eigenlijk de beste?
    Mijn Profiel: als het off-piste kan: doen... uiteraard Lawine1, alle safety gear, lees altijd de (lawine/weer)berichten, bezit hoogte kaarten van het gebied, doe mn huiswerk en heb het nodige verstand.

Er zijn eigenlijk maar twee aanbieders in Nederland met Off-Piste dekking(zover ik weet).

Nederlandse Ski vereniging
    https://www.wintersport.nl/reisverzekering/

Koninklijke Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging
    http://www.nkbv.nl/verzekering

Welke van de twee geeft de beste dekking als het gaat om Off-Piste en de redding op een afgeleging helling “in the middel of nowhere”.
    Het laatste wat ik wil is dat eventuele nabestaanden moeten bewijzen dat ik niet nalatig was in die helling.

en is het verstandig om als extra het volgende erbij te nemen voor 35 europer jaar?:
    http://www.air-glaciers.ch

Wat is jullie gedachte hierover?
  • MDA
    Advanced
    MDA op 13 oktober 2014 路 16:27
    Ik heb ervaring met de NKBV en de afhandeling daarvan was uitstekend. Geen vragen, gewoon vergoeden (ok, het was met klimmen en niet skien, maar het uitgangspunt voor de verzekering was gelijk: iemand ophalen met een heli op een onbegaanbare plek).

Ik kan niks zeggen over de ski vereniging gewoon omdat ik daar 0 ervaring mee heb.

En een bijdrage aan de REGA kan nooit kwaad 馃槈
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 13 oktober 2014 路 16:59
    NKBV!! Zijdelings betrokken geweest bij een afhandeling via de Nederlandse Ski Vereniging (Europeesche) en toen wist ik zeker: dat nooit! Kijk ook even in een ander topic hierover: http://wepowder.nl/forum/topic/65759. Wellicht is de polis via de Ned. Ski Vereniging inmiddels aangepast (lees: verbeterd), dat moet je dan f checken (in hun kleine lettertjes 馃槈...ik zou voor de NKBV gaan.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 13 oktober 2014 路 17:05
    Het topic wat [mention="/profile/262"]@Nicky[/mention] aangeeft is het meeste inderdaad in besproken. Mocht je er voor kiezen om je bij de NKBV aan te melden, adviseer ik je wel om dit via http://nkbv.nl/wepowder te doen 馃槈

Overigens ben ik vorig jaar ook overstapt naar de NKBV en tot nu toe ben ik er tevreden over. In mijn geval (en ik denk dat dit ook voor vele andere is op wePowder) heeft het feit dat ik in de zomer ook actief ben ik de bergen wel meegespeeld. En daarbuiten kortingen op hutten en natuurlijk bij de Bever waar ik stiekem al aardig wat gebruik van heb gemaakt.
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Sjoerd
    Advanced
    Sjoerd op 14 oktober 2014 路 10:59
    Dank voor jullie inzicht!
    @Nicky, topic http://wepowder.nl/forum/topic/65759 had ik ook gevonden, maar inderdaad uit 2012...
    en het lijkt erop dat de Ned Ski Ver. (lees De Europeesche) de voorwaarden heeft aangepast, ten goede(?) ... iig minder specifiek op Lawine gevaar. echter zijn "Off-piste", Lawine niveau and soortgelijke steekwoorden amper terug tevinden in de voorwaarden... beetje jammer.
    Twee weken geleden ff met de NSkiV gesproken over de 1-2-3 lawine gevaar melding op hun site, ze gaven aan dat dit verouderd/fout was... twee dagen later was de opmerking van de site af.
    het nieuwe seizoen komt eraan en willen natuurlijk geen leden kwijt raken.
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 14 oktober 2014 路 11:05
    Meerdere keren ervaring gehad met de verzekering van de NKBV. Altijd vriendelijk, altijd erg netjes uitbetaald en nooit onogische vragen/problemen mbt off-piste/gevaarlijke bergsport. en helemaal als je ook in de zomer onderweg bent in de bergen/natuur is het een aanrader.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 14 oktober 2014 路 11:18
    +1 NKBV
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 14 oktober 2014 路 12:00
    KNBV verzekering is mij afgelopen seizoen goed van dienst geweest. Zowel op de piste als in het hooggebergte.

Op de eerste skidag in november meteen mijn knie verdraaid op piste en met banaan naar beneden afgevoerd. Verzekeringsmedewerkster was zeer begripvol aan de telefoon en heeft in het Frans alles afgehandeld met de reddingsdienst en ziekenhuis. Ik hoefde (tot mijn verbazing) niets voor te schieten - ik stond wel te kijken van de bedragen die even afgetikt moesten worden door de verzekering, zelfs bij zo'n stom onbenulligheidje. Ook nadien geen noemenswaardige administratieve afhandeling gehad.

Einde seizoen haute route des Ecrin getourd. Contact gehad met NKBV verzekering over mogelijke evacuatie uit berghut ivm ziekte/uitputtingsverschijnselen. Was later niet nodig, maar zou geen probleem geweest zijn - en dit is toch één van de meest onherbergzaamste gebieden in de Alpen.

Eigenlijk hoor ik van iedereen die een, al dan niet lawine gerelateerde, bergredding nodig heeft gehad via de NKBV, nooit problemen met de uitbetaling heeft gekregen en altijd op basis van vertrouwen ter plekke meteen goed geholpen is met de standaard NKBV verzekering (extreme expedities uitgezonderd)
  • Opa
    Advanced
    Opa op 14 oktober 2014 路 12:48
    De verzekering van de NSkiV is, na ondermeer tussenkomst van ondergetekende, aangepast en ALLE OFF PISTE wordt nu zonder mitsen en maren gedekt! Dat moet nog in de documenten aangepast worden en dat gebeurt 'as we speak'.
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 14 oktober 2014 路 15:33
    @opa: top dat het is aangepast!
  • Sjoerd
    Advanced
    Sjoerd op 14 oktober 2014 路 15:51
    @Opa.... dank voor jouw inzet om dit duidelijk te krijgen bij de NSkiV!

echter willen we het natuurlijk zwart op wit terug zien in de Polis voor we hem afsluiten. niet alleen op de Site met de text: "Ja, zowel on- als off-piste skiën/snowboarden is gedekt."

Binnenkort maar eens een schema met de twee verzekeringen maken. Wat wel/niet gedekt is met de bedragen en voorwaarden
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 16 oktober 2014 路 20:45
    Als NvSkiV deze stap maakt hebben ze weer het voordeel want alle bijkomende consumenten voordelen zitten er ook in zoals, bagage, gear, kostbaarheden, en zelfs het missen van skidagen door slecht weer!
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Opa
    Advanced
    Opa op 16 oktober 2014 路 21:40
    De polisvoorwaarden voor ongevallen van de NKBV en NSkiV zijn altijd al identiek geweest. Kijk maar na. De discussie hier is altijd gegaan over de uitkeringsrichtlijn (het is overigens godsonmogelijk gebleken dat verschil voor het voetlicht te krijgen). De polisvoorwaarden van de NSkiV worden nu aangepast aan de nieuwste situatie en ja: het komt dus zwart op wit!
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 16 oktober 2014 路 23:33
    De polisvoorwaarden voor ongevallen van de NKBV en NSkiV zijn altijd al identiek geweest. Kijk maar na. De discussie hier is altijd gegaan over de uitkeringsrichtlijn (het is overigens godsonmogelijk gebleken dat verschil voor het voetlicht te krijgen). De polisvoorwaarden van de NSkiV worden nu aangepast aan de nieuwste situatie en ja: het komt dus zwart op wit! Opa op 16 okt. 2014 21:40

Blij mee. Blijf beschikbaar als tweede-lijns. Voorkomen blijft beter dan claimen.
    www.snowsafety.nl.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 17 oktober 2014 路 00:04
    +NKBV - daar slaap ik lekker mee.

Je kan je helemaal suf zoeken en vergelijken, maar uiteindelijk is NKBV 'dedicated' tot 'onze' sport..
  • FreshPow
    Advanced
    FreshPow op 1 november 2014 路 23:59
    Afgelopen seizoen ski's kapot gegaan op een steen. NKBV heeft alles netjes bekeken en uitgekeerd. Goede service, geen wegduikgedrag. Uitermate tevreden. En is ook af te sluiten als je in het buitenland woont. Super service dus
    Life starts at the end of your comfort zone
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 2 november 2014 路 11:26
    Bij de NKBV staat duidelijk bij dat je ook verzekerd kan zijn als je in het buitenland woont. Hoe zit dat bij de NSkiV? Ik kan dat niet vinden op hun site.

En is dekking in Amerika en Canada ook meeverzekerd?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro