Periode 07/02-14/02 - druk door zone A vakantie?

• Tom-O
    Tourist
    Tom-O op 15 oktober 2014 · 16:41
    Een goede avond beste wepowderaars,

Ik heb nog nooit een topic geopend op deze site, enkel genoten van het lezen van de vele enorm interessante artikels en topics.

Nu heb ik toch even jullie hulp nodig bij het volgende "probleem":

We hebben een redelijk vaste vriendengroep waarmee we elk jaar een weekje gaan skien.
    Na lang heen en weer mailen zijn we het redelijk eens geworden over het gebied en de periode; we zouden namelijk graag naar Avoriaz (Portes du Soleil) gaan in de periode 07/02-14/02.
    Het plan is om dit weekend alles geregeld te krijgen, maar vandaag stuurde iemand van de groep dat dit de periode is dat zone A in Frankrijk vrij krijgt. Zone A is de zone met Grenoble etc, kortom het gebied relatief dicht bij de Alpen.
    Aangezien we periodes als de Krokusvakantie al vermijden om de drukte, zou het nogal stom zijn om een andere periode te nemen waarin het druk is omwille van een andere vakantie.

Nu is mijn vraag dus: in hoeverre merk je op de piste dat Zone A in Frankrijk met vakantie is?
    Zorgt dit voor lange wachtrijen aan de liften of valt dit mee?
    Indien we de week na de krokusvkantie zouden gaan, dan heeft zone C vakantie (Parijs, ...), geeft dit een groot verschil?

Alvast bedankt voor jullie deskundig advies!

Grtz!
  • Niels
    Advanced
    Niels op 15 oktober 2014 · 21:15
    Eind Jan t/m eind Feb is het overal druk.
  • Bros
    Advanced
    Bros op 15 oktober 2014 · 21:25
    Ik denk dat het wel meevalt, ik ga zelf ook in deze periode naar Frankrijk (omgeving Alpe d'Huez - Serre Che). Een week eerder zou natuurlijk mooier zijn (zeker rustig), maar ik zou zeker de vakantie van Parijs zeker vermijden. Sowieso hebben de fransen elke 6 weken minimaal 2 weken schoolvakantie, door de spreiding zit je al snel in een franse schoolvakantie! Ouders hebben veel minder vakantie. Wij verwachten geen extreme drukte, ook niet een leeg gebied... We hopen vooral op mooi koud weer en poeder, is in maart toch weer minder. Bovendien ligt Portes du Soleil niet extreem hoog.

Mijn ervaring met locals in regio grenoble is dat de locals vooral op zaterdag skien voor een gereduceerd tarief in dure "internationale skigebieden". Daarnaast skien ze meer lokaal of gaan veel toeren. Volgens mij heeft Avoriaz meer een internationaal publiek in het hoogseizoen (maar dat is mijn inschatting).
    Bros
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 15 oktober 2014 · 21:26
    " Nu is mijn vraag dus: in hoeverre merk je op de PISTE dat Zone A in Frankrijk met vakantie is"

Piste?.........
  • robbe
    Advanced
    robbe op 15 oktober 2014 · 21:53
    een piste wat is dat??? 😃
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 15 oktober 2014 · 22:09
    Verkeerde forum denk ik 😃
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 oktober 2014 · 22:16

Zorgt dit voor lange wachtrijen aan de liften of valt dit mee?
    Grtz! FreeSkiFreeSoul op 15 okt. 2014 16:41

@Guy. Zijn vervolgvraag lijkt me anders heel relevant.
    May the powder be with you.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 16 oktober 2014 · 07:16
    Avoriaz is al (te) druk op de piste lang voordat het hoogseizoen begint. Erg veel hotels in deze regio, op sommige plekken komen de pistes bij elkaar, bovendien ongelukkig aangelegd en heb je continu bijna-botsingen (en één echte gehad).

M'n skileraar zei, dat het hoogseizoen helemaal vreselijk was met drukte en aantal ongelukken.

Als je allergisch bent voor drukke pistes, dan zou ik Avoriaz compleet mijden (of toch maar freerider worden 😃 )
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Tom-O
    Tourist
    Tom-O op 16 oktober 2014 · 07:52
    @Guy @Robbe @Rutgerberge : haha, ja niet heel de groep skiet off piste dus moest ook die vraag stellen 😃 . Voor mij is de liftdrukte inderdaad het belangrijkste.

@Iedereen: bedankt voor jullie input!

@Constant: we zijn hier 3 jaar geleden ook al eens geweest en vond het toen niet belachelijk druk, al begrijp ik wel heel goed wat je bedoelt met de bijna-botsingen. Dat was toen een weekje vroeger.

Ik overleg het allemaal met de groep in ieder geval!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 16 oktober 2014 · 13:10
    waarom helemaal vanuit Grenoble e.o. naar Avoriaz rijden als er dichterbij minimaal dezelfde mogelijkheden zijn? (poederjagers daargelaten)
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro