Poederski huren Serfaus of Fiss

• Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 19 oktober 2014 · 17:08
    Weet iemand een zaak in Serfaus of Fiss die (voor een dag of een paar dagen) poederski's of big mountain-ski's verhuurt? Vanuit Nederland meenemen is helaas geen optie, dus ik ben op zoek naar een lokale zaak. Het gaat niet om Test & Buy of zoeiets, maar gewoon een plek waar ik iets kan huren als het lekker heeft gedumpt. Via de online skiverhuren etc. krijg ik alleen maar pistelatten in beeld.

Iemand een suggestie?
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 19 oktober 2014 · 18:06
    Hello Cheizz,

In Fiss heb je twee ski-shops, namelijk Sport Schmid en een Intersport. Bij Intersport is het volgens mij mogelijk om de Rossignol SOUL 7 te huren. Verder is er weinig tot geen aanbod qua freeride ski in Fiss.

Serfaus heb ik geen idee.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 19 oktober 2014 · 19:18
    Vergeet sport krismer niet! Schmid verhuurt ook tourlatjes met vellen dus het zou mij verbazen als ze daar geen poederbakken hebben staan.

Edit: bij krismer trouwens ook zie ik op de site
  • JeffreyBuik
    Advanced
    JeffreyBuik op 19 oktober 2014 · 20:14
    @Remmie Boven aan de komperdell in Serfaus bij patscheider verhuren ze zeker dikke poederbakken...kun je meteen door richting Masner!
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 19 oktober 2014 · 21:45
    Sport Krismer.... helemaal vergeten. Pffff kom al heel mijn leven in Fiss en ben er nog nooit naar binnen gestapt. Dus ook geen ervaring mee.
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 21 oktober 2014 · 11:46
    Twee jaar geleden heb ik zelfs telemark ski's bij Intersport in Fiss kunnen huren. Kan me niet voorstellen dat ze dan geen brede poeder latten hebben.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 22 oktober 2014 · 11:54
    Ik heb 2 jaar geleden een seizoen in fiss gewerkt, maar bij de intersport hadden ze toen alleen de scott dozer staan, maar misschien zijn ze inmiddels meegegaan met de tijd.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 22 oktober 2014 · 12:35
    Voor zover je dat online kan beoordelen niet echt. Het is natuurlijk ook niet de 'freeride capital of the Alps', maar een beetje poederen kan toch overal, zou je denken. Er zijn notabene skiroutes in dat gebied, een freeride check-points. Dan veracht je toch ook dat je ergens aan gear kan komen.

Maar Patscheider is al genoemd. Veel meer dan een verdwaalde Kästle 94 staat daar ook niet op de site, overigens...
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 22 oktober 2014 · 12:38
    Ik vraag het wel even aan iemand die bij patscheider gewerkt heeft. Overigens zijn de meeste skiroutes binnen een dag of 2 veranderd in een buckle piste waardoor je denk ik liever die verdwaalde kastle 94 hebt ipv een monsterbak 😉
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 22 oktober 2014 · 12:58
    Check. Ikzelf heb mijn Hell&Backs en Atomatics voor de diverse condities. Maar om vrienden nu de poeder in te sturen met sportieve carvers van 70 mm onder de voet als er ook wat beters te huur is voor die condities...
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 22 oktober 2014 · 13:33
    Ik heb nog steeds geen concrete modellen voor je maar patscheider(Serfaus) schijnt de beste mogelijkheden te hebben aldus iemand die er gewerkt heeft. Intersport(fiss) gaat ook absoluut wel lukken.Die lui hebben best veel, vorig jaar nog een wedstrijdski gekocht en een mountainbike gehuurd in dezelfde week. Maar ik durf voor 99% zeker te zeggen dat jullie gaan slagen daar
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 22 oktober 2014 · 13:33
    Top! Thanks iedereen voor de input en moeite.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro