What influences risk taking in skiing and snowboarding?

• martijnmvf
    Advanced
    martijnmvf op 21 oktober 2014 · 20:07
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 21 oktober 2014 · 20:27
    As Karl Klassen, the public warning service manager for Avalanche Canada notes, some don’t even have the right equipment: “Ninety-eight per cent [of people] go to the back country with a transceiver, only 14 per cent go with all three – a transceiver, a probe and a shovel.”
    Ronduit bizar... waarom zou je wel het een, maar niet het ander meenemen?? Of mis ik iets typisch Canadees?
  • The_O
    Tourist
    The_O op 21 oktober 2014 · 21:12
    Vraag me af wat waar die cijfers vandaan komen?. Bij de lawine cursussen hier leer je echt wel wat een 3 -eenheid is en deze te gebruiken. Enige wat ik kan bedenken is dat de groep snow mobielers wat slordiger is en dat ze de slackcountry mee tellen.
    And Also The Trees
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 21 oktober 2014 · 21:58
    Ik vraag me datzelfde af. Want die 14% snap ik als ze de slackcountry mee tellen, maar dan klopt er weer geen reet van de 98% aangezien je daar constant mensen ziet zonder enig lawinespul (gevoelsmatig zou daar 30% een piepert op zak hebben?).
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • The_O
    Tourist
    The_O op 21 oktober 2014 · 23:19
    Ja de logica ontbreekt hier. Stuur Karl Klassen wel een e-mailtje (niet dat ik hem ken of zo) met vraag of cijfers juist zijn overgenomen en zo ja wat verklaring is.

Edit: heb avalanche.ca een e-mail gestuurd ben benieuwd of ik antwoord krijg.
    And Also The Trees

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro