Gezocht: bindingen vanaf 110 stopper

• powderforce
    Beginner
    powderforce op 24 oktober 2014 · 10:31
    Zoals de titel aangeeft, ben ik op zoek naar een setje bindingen met een stopper vanaf 110mm. Eventueel bindingen zonder stopper ook prima.
    Dus mocht je nog een setje hebben liggen die alleen maar stof liggen te vangen, dan hoor ik het graag!
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 24 oktober 2014 · 14:38
    Stoppers van die breedte zijn vaak ook los te verkrijgen (bestellen/winkel/......)
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • powderforce
    Beginner
    powderforce op 24 oktober 2014 · 15:00
    @Leonie Dat klopt, maar ik heb ook de rest van de binding nodig..
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 24 oktober 2014 · 18:26
    Ja, is zo rottig monteren een stopper op een ski zonder binding 😃
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 24 oktober 2014 · 19:03
    Ik heb nog een setje Look Pivot 14xxl liggen, zeer goede staat (paar dagen gebruikt). Stoppers 115mm. Echt top bindingen maar helaas niet meer nodig: 140 euro.

Laat maar weten.
  • powderforce
    Beginner
    powderforce op 25 oktober 2014 · 15:56
    @surfertje Mooie dingen maar nogal aan de prijs voor gebruikte bindingen die nieuw voor €190,- te krijgen zijn, en dan ook nog in een kek kleurtje( http://www.snowinn.com/ski-store/look-pivot-14-xxl-kiwi-green/38158/p... )
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 29 oktober 2014 · 10:32
    [mention="/profile/27275"]@powderforce[/mention]

Dat is inderdaad een erg goeie deal, ik zie ze nu trouwens niet meer te koop staan op die website. Ik ben uit gegaan van een nieuwprijs van 250e (sport-conrad), kan ze zo snel niet veel goedkoper vinden in NL/DE, dus leek 140e me een redelijke prijs voor vrijwel ongebruikte bindingen.

Het chille aan die pivot bindingn is trouwens dat je een extreem hoge elasticiteit hebt voor ze echt releasen. Je hoeft de DIN waarde niet heel hoog op te schroeven om te voorkomen dat ze ongewild releasen bij het incasseren van harde klappen van ijsblokken oid. De binding kan dan een groot stuk meegeven en weer terugveren zonder dat je er uit vliegt. Ondertussen is de maximale kracht die je kunt uitoefenen op je knieën niet gevaarlijk groot omdat je de absolute DIN waarde lekker laag kunt houden.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro