freeride ski

• pier91
    Beginner
    pier91 op 24 oktober 2014 · 16:26
    Hallo,
    ik ben op zoek naar een freeride ski en ik heb twee gevonden die mij wel interessant leken en binnen mijn budget vallen.
    het gaat om een Salomon Q115 en een Armada norwalk( ook 115mm onder voet).
    Nu heeft de Q115 een radius van 21m en de Norwalk van 19m. Is de radius van groot belang bij een freeride ski?

ik ski zelf in een gebied dat nog vrij veel tussen de bomen ligt. dat betekend dat ik nog redelijk wendbaar moet zijn. Er zijn maar een paar plekken waar ik vol gas naar beneden kan gaan.
    Ik hbe vrij veel ski ervaring heb een goede techniek van skien. ik ben 1.70m lang. heeft iemand een tip welke ski ik zou kunnen nemen?

Gr.
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 24 oktober 2014 · 17:03
    Je bent nog 0 weken lid... 3 eenheid?
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 24 oktober 2014 · 17:41
    Inderdaad wat @boendertjuh zegt (safety first). Met alleen het vermelden van je lengte en welke lengte ski je voor ogen hebt kunnen mensen je lastig helpen.
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 24 oktober 2014 · 22:40
    Volgens mij zit het safety aspect wel goed. Toevallig weet ik dat pier91 al meerdere seizoenen heeft gedaan en haar landes heeft afgesloten.

@Evan @fabergé we hebben denk ik jullie gearfreak skills nodig.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 24 oktober 2014 · 22:41 FUCK YEAH I AM FREE
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 24 oktober 2014 · 22:49
    Maar vrouw dus, geldt nog steeds de vraag een beetje: lengte en massa?

Radius maakt niet veel uit. Zeker niet een verschil tussen 21 en 19 meter. Pas boven de 30 meter ga je het merken, vooral in stijfheid en effectieve lengte
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 24 oktober 2014 · 22:51
    Massa is altijd een beetje gevaarlijk bij vrouwen hè 😀
    FUCK YEAH I AM FREE
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 24 oktober 2014 · 22:53
    Massa is nog een neutrale term. Nooit vragen hoe zwaar ze is 😀
  • pier91
    Beginner
    pier91 op 25 oktober 2014 · 15:35
    haha zo gevaarlijk is dat niet hoor 😀 lengte: 1.70m gewicht: 72 Kg

en ja ik heb genoeg ervaring in de sneeuw! ik woon sinds 3 jaar in oostenrijk. heb een skileraar landes compleet afgesloten. ik heb genoeg geleerd over je eigen veiligheid in de sneeuw! ik ben alleen zwak in matreiaalkunde. ik weet weinig details van skis en daarom zou ik graag jullie advies willen hebben. 😃
  • evan
    Advanced
    evan op 25 oktober 2014 · 16:11
    [mention="/profile/16669"][mention=16669]@Evan[/mention][/mention] @fabergé we hebben denk ik jullie gearfreak skills nodig. ErnstHendrikSprenger op 24 okt. 2014 22:40Ik denk dat je daarvoor beter bij @CPet kunt aankloppen, maar ik wil wel een poging wagen.

@pier91, aangezien je zo te lezen vaardig genoeg bent om met wat bruikbare informatie zelf te beoordelen welke ski voor jou het beste is, raad ik je aan deze recensies eens te lezen:

http://blistergearreview.com/gear-reviews/2013-2014-armada-norwalk...
    http://blistergearreview.com/gear-reviews/2012-2013-salomon-rocker-2-1...

Lees deze dan ook nog maar als je dan toch bezig bent, want deze ski lijkt volgens mij veel op die andere twee:

http://blistergearreview.com/gear-reviews/2012-2013-atomic-automatic...

Alle drie modellen hebben een versie van ongeveer 179cm. Ik gok dat die lengte het beste bij jouw eigenschappen past. De belangrijkste verschillen zijn dat de Norwalk in tegenstelling tot de andere twee geen tail rocker heeft en de Automatic heeft meer taper dan de andere twee modellen.

Ik hoop dat dit je op weg helpt. Succes met je keuze!
  • evan
    Advanced
    evan op 25 oktober 2014 · 16:12
    Heb je trouwens al aan je veiligheid gedacht? 😉
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 oktober 2014 · 16:14
    Wat wil je vooral doen. Poeder spelen of ook knallen
  • pier91
    Beginner
    pier91 op 25 oktober 2014 · 19:16
    Meer spelen. Ik zit in een gebied dat veel tussen de bomen ligt met weinig open vlaktes . Toch kun je aardige touren maken maar je blijft snel ingeklemd in de bossen .
  • pier91
    Beginner
    pier91 op 25 oktober 2014 · 19:17
    Dankje evan ! Die referenties zijn interessant om te lezen 😃
  • CPet
    Advanced
    CPet op 26 oktober 2014 · 10:24
    @Evan thanks dat je mij zo hoog inschat.... hahaha
    Let the snow come!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro