K2 Shreditor 102 2013/2014. 179cm of 189cm

• Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 11:23
    Dag wepowder,

Ik ben opzoek naar een freeride/freestyle ski die het degelijk doet in de diepsneeuw maar toch ook nog handelbaar is in het park en op de gewone pistes. Mijn oog viel op de k2 shreditor 102 van vorig seizoen. Kan deze voor een mooie prijs kopen. Nu heb ik enkel nog mijn twijfels over de lengte. Zou ik voor de 179cm gaan of voor de 189 cm? Ik ben 22 jaar, ski sinds mijn 5e. Ik ben 1m85, weeg 78 kg. Raden jullie ook een specifiek model aan als skibinding op de shreditor?

Mvg,
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 25 oktober 2014 路 11:48
    met rocker altijd 189..
    179 krijg je zeker spijt van.
    Als je nog kan kiezen welke binding zal ik een schizo laten monteren zodat je een beetje kan spelen met de sweetspot van de ski馃槂
    Succes Edward
    Summer Sucks!
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 13:12
    Dankje voor je snelle reactie!

Ja dacht altijd bij rocker ongeveer je eigen lengte. In dit geval 4 cm langer is dus geen probleem? Dan ga ik voor de 189 gaan 馃槈 En ja een schizo binding ging ik kiezen maar heb echter absoluut geen verstand van bindingen 馃槂 Zijn er merken of modellen die jij aanraadt? Of merken die ik absoluut moet vermijden?

Groetjes 馃槈
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 25 oktober 2014 路 14:13
    189 ga je geen spijt van krijgen馃槂
    Heb alleen ervaring met Look, Marker en Rossignol..
    Marker vind ik top.
    Schizo systeem heeft volgens mij alleen Marker.
    Laat je goed informeren hoe je ze laat inboren, zodat de ski het meest flexibel blijft.
    Groeten Edward
    Summer Sucks!
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 14:15
    Ja had al een paar markers op het oog. maar zou ik ze ook bestellen via de webshop en boren ze die er dan voor mij in? Of kan ik het best de latte gewoon bestellen en hier in belgie naar een skiwinkel gaan voor bindingen? Op het eerste zicht vind ik niet ergens een mooie korting voor bindingen dus denk dat ze even duur gaan zijn als in een skiwinkel in belgie
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 25 oktober 2014 路 14:17
    Als je de ski en bindingen op dezelfde webshop hebt gezien boren ze ze altijd in voor je als je dat vraagt.
    Waar had je ze gezien?
    Summer Sucks!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 25 oktober 2014 路 15:40
    Bij sport-conrad.de kun je de shreditor 13/14 tegen een scherpe prijs kopen in combinatie met afgeprijsde bindingen/combinatie-korting en incl. monteren binding.

Dan wordt de binding gemonteerd op basis van de door jou opgegeven afmeting van de onderkant van de schoen. Los kopen is geld weggooien, binding wordt duurder en je hebt montagekorting.

En je kunt eventueel op de wintersportlocatie er eerst een expert naar laten kijken alvorens de piste op te gaan. Vaak gratis, tenzij je de schoen + binding laat testen in zo'n duur apparaat.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 16:04
    Dag Constant, ja ik heb de shreditor 13/14 tegen een scherpe prijs gezien. Maar ik vind nergens afgeprijsde bindingen? En hoe kan je die combinatie-korting zien? Ik heb bijvoorbeeld die shreditor in mijn winkelmandje toegevoegd en een stel bindingen. Maar wordt hier dan nog een korting bij berekent?
    Wanneer ik bijvoorbeeld bij shreditor op create a package druk dan gebeurt er niets..
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 16:14
    @ edvantijen2. Op conrad had ik de shreditor gezien met een mooie korting 馃槈
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 25 oktober 2014 路 16:23
    429 in combinatie met de schizo..
    Bij sportconrad monteren ze de bindingen gratis en ook meteen op de beste plek.
    Zijn zeer kundig en klantvriendelijk daar.
    Summer Sucks!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 25 oktober 2014 路 16:24
    "create a package" werkt bij mij wel en dat is wat je nodig hebt voor combinatiekortingen. Na "create a package" kom je automatisch op de webpage met bindingen en zie je de totaalprijs van ski + binding. Wel opletten dat de stopperbreedte in orde is, want dat zit nog niet automatisch geregeld in de webpage.

Heb je een verouderde webbrowser of een pop-up blocker aanstaan?
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 25 oktober 2014 路 16:32
    en probeer bij de betaling de voucher code CO1 ..deze was voor gratis verzending.
    Misschien werkt deze nog..scheelt weer馃槂
    Als je voor de Schizo gaat kan je bij monteren kiezen voor park georiënteerd of freeride georiënteerd.Ze worden dan op de beste plek voor jou gemonteerd.(stopper is meteen goed dan natuurlijk,want ze pakken de goede )
    Summer Sucks!
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 16:39
    Dankje voor jullie geweldige hulp! Ja ik heb een pop-up blocker. Ga deze eens afzetten 馃槈 Ik laat weten als het gelukt is!
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 16:52
    Yes via andere browsers werkt het wel 馃槈 Wat raden jullie mij aan? K2 shreditor 102 189cm + marker squire schizo 11.0 incl stoppers voor 399 euro of de markers girffon schizo 13 incl. stoppers voor 429 euro? Moet ik nu ook nog info doorgeven in verband met de montage? Of weten ze waar ze die het best monteren? (Sorry ben echt een leek als het over bindingen gaat..) En welke breedte stopper moet ik gebruiken? De shreditor heeft een waist van 102mm.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 25 oktober 2014 路 16:57
    Ik heb de Griffon op mn K2 Raptors zitten, de Griffon heeft een handig dingetje voorop om de sneeuw van de onderkant van je skischoen te schrapen, dat vind ik alleen daarom al die 30 Euro extra waard! 馃槂
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 17:04
    Dat gaat het bij mij ook worden! Super veel dank wepowder voor de goede en snelle hulp 馃槈 Zalig forum is dit!!!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 25 oktober 2014 路 17:11
    Mooi! Veel plezier ermee!
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 25 oktober 2014 路 17:14
    De veer van de Griffon is ook steviger waardoor hij minder snel slijt.
    Als je bij de laatste pagina bent kan je zoals ik zei kiezen welke montage.
    schizo freeride georiënteerd of schizo park georiënteerd.
    Dit moet je zelf afwegen..sta je meer in het park of meer buiten de piste?
    Veel plezier ermee馃槂
    Summer Sucks!
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 17:17
    Een optimale dag voor mij is: Zo vroeg mogelijk 's ochtends de poeder in als er verse sneeuw ligt. Zo lang mogelijk profiteren van die verse sneeuw en namiddag als die vervelende zon erop begint te schijnen en er een ijslaagje op de poeder komt, trekken we naar het funpark of doen we wat gewone pistes 馃槂. Ga ze dus freeride georiënteerd laten monteren. Wanneer ik dan het park in ga kan ik zelf de bindingen wat naar voor schuiven.
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 25 oktober 2014 路 17:27
    Goede beslissing dan inderdaad馃槂
    Check goed dat je wel de 189 aanvinkt haha.

Btw zo ziet mijn ideale dag er ook uit..alleen blijf ik lekker door de slush hakken馃槂
    Summer Sucks!
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 25 oktober 2014 路 17:31
    Ja heb ik gedaan 馃槈 Morgen ga ik ze bestellen 馃槈. Nu nog wachten tot 1 februari en we kunnen weer lekker poeder happen!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 25 oktober 2014 路 18:05
    Morgen? Het is een 2013/2014 model dat blijkbaar overgebleven is van het vorige seizoen, de voorraad zal beperkt zijn. Straks zijn ze weg!

Svp snelle actie! 馃槂
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 26 oktober 2014 路 13:13
    Ja wou zo kopen maar als ik mijn adres enzo ingevuld heb en op next click krijg ik zo een adres verificatie en mijn adres staat er niet tussen.. Heb nu een mail gestuurd naar conrad met wat ik moet doen.. Zou pijnlijk zijn als ze straks uitverkocht zijn!
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 26 oktober 2014 路 14:43
    Heb je wel Nederland aangevinkt bij landen?
    Summer Sucks!
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 26 oktober 2014 路 14:53
    ben van belgie en ja heb belgie aangevinkt en alles juist ingegeven.. Hij vindt alleen mijn huisnummer niet.. heel vreemd
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 26 oktober 2014 路 15:09
    Wazig??
    Probeer je anders eerst even te registreren..
    Dan even al je cookies en geschiedenis wissen .
    En dan inloggen en je skis kopen.
    Hoop dat dat helpt.
    Summer Sucks!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 26 oktober 2014 路 15:56
    Even aanmelden bij een computerhulpforum, ik denk dat het probleem aan de gebruikerszijde zit met allerlei pop-up-blockers en beveiligingssoftware. Of in de auto stappen naar Garmisch Partenkirchen 馃槂
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 26 oktober 2014 路 16:56
    Had een mail gestuurd maar kan niet wachten tot ze antwoorden.. Ik heb het laten verzenden op het adres van familie. Daar ging het wel.. Heel erg vreemd inderdaad. Yeeeeeees en nu maar wachten tot ze aankomen 馃構
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 2 november 2014 路 22:44
    Hoplaa, heb ze in mijn bezit! Zien er zaaalig uit! Dankjuliewel voor de behulpzaamheid! 馃槈

Nu nog wachten tot ik de bergen in kan

Cheeers 馃槈
  • Constant
    Beginner
    Constant op 2 november 2014 路 22:46
    Super dat het gelukt is!

Krijgen we nog een foto? 馃槂

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro