2015 Alaska, wij hebben veel aan jullie tips & ervaringen

• SnowRebels
    Advanced
    SnowRebels op 29 oktober 2014 · 11:17
    Yo!! Eindelijk het is zover, de tickets zijn besteld we gaan naar 20 feb voor 17 dagen naar Alaska om onze droom te verwezenlijken. Wij gaan gedurende 17 dagen heli boarden, splitboarden, bruine beren en bizons zoeken en nog veeeeel meer. Maar graag horen wij van jullie wat jullie ervaringen zijn, welke heli maatschappijen zijn aan te bevelen, hotels, wie zijn daar de beste guides....uiteraard delen wij na onze trip ook onze ervaringen! Bring it on!
    Live your passion!
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 29 oktober 2014 · 11:49
    @SnowRebels ik ben afgelopen jaar in Japan met een heli-guide uit Alaska opgetrokken, Hij werkt 2 maanden per jaar bij www.BlackopsValdez.com (Chugach mountains). Hij heet Andy Brooks. Ik kan zn telnr en email naar je pm'en.
    Never a last run..
  • kanski
    Elite
    kanski op 29 oktober 2014 · 11:49
    Sorry Fonzie, je hebt gelijk! Btw; leuke introductie op WP space. Super! Zouden meer WP-ers moeten doen!

[mention="/profile/4831"]@poederslet[/mention] Rotgans is in Alaska geweest een aantal jaar geleden. Misschien kan hij jullie van info voorzien.

AK staat overigens hoog op m'n lijst! Maar dan wat langer om de kans op downdays te minimaliseren.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 29 oktober 2014 · 12:05
    A propos. dat is @poederslet idd.... maar Bas Elhorst ook kan ik me herinneren. En Menno Boermans ook maar dan professioneel.
    Never a last run..
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 29 oktober 2014 · 13:31
    [mention="/profile/406"]@kanski[/mention] thanks !
    AK staat nu ook op mijn lijst, maar of dat 'sensible' is $$$-wise and skil-level 😉 zou meer een 'been-that-done-that actie' zijn... Canada alleen al is al erg leuk.. in BC zijn ook nog zoveel tour-backcountry en heli-mogelijkheden. Of een combi, als je dr toch bent... vanaf Calgary of Vancouver door naar Anchorage ...zucht...ik dacht dan een week splitboarden (BC) ofzo en een weekje heli-en (AK). Hike & fly..dus geen skipassen kopen 😃.. of toch weer 'ns 'maar gewoon' 12 daagse roadtrip (...maar gewoon knipoog...) ... huurauto en de bekende gebieden af te gaan. Er is overigens nog een bloggende WP dame die erg in de AK / BC materie bekend is. [mention="/profile/920"]@Juulski[/mention]...!
    Never a last run..
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 29 oktober 2014 · 13:54
    Oh nog iets... ook ontmoet in Japan, werkt bij Evergreen. Robbie Chmelyk. Supervriendelijk en fanatiek Splitboard-guide bij uitstek en ervaren mountain rescue etc... Woont ergens/remote in noord BC, waar hij zo'n beetje zn eigen mountain range heeft. Ik kan je ook zijn email adres geven. Waar ie komende winter zit weet ik niet.
    Never a last run..
  • rik
    Expert
    rik op 30 oktober 2014 · 21:15
    @snowrebels,
    "The Alaska Factor" van Joe Stock is een interessant tour en freerideboek met veel dagtochten in (bereikbaar vanaf de baan), maar ook de afgelegen gebieden. Ik heb het boek al nu nog eens naar daar gaan 😃
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 1 november 2014 · 08:49
    Wat cool dat je die kant opgaat!!!! AK is fantastisch! Waar ga je precies heen? Met wie stap je in de heli?

Ik ben er 2 jaar geleden geweest in April en heb er toen over geblogd op Wepowder, hierbij de links naar de blogs.. (de lay out is wel all over the places omdat er sindsdien updates aan de site zijn geweest)

http://wepowder.nl/weblog/3617/Episode-10-The-Holy-Grail-heli-ski-in-A...
    http://wepowder.nl/weblog/3618/Episode-11-Tailgate-AK-ski-board-festiv...

Hoop dat je er wat aan hebt, en je mag me altijd pm-en!
    Enjoy!
  • wiemer
    Tourist
    wiemer op 8 december 2014 · 11:26
    Hoi! Gaaf zeg dat je die kant op gaat het is echt super, ben er afgelopen april geweest. Het boekje ''Alaska backcountry Skiing, Valdez and Thompson pass" is ook handig: hier staan veel skitouren in bij Valdez en de Thompson pass. Vanaf de pass kun je ook prima touren je hebt niet voor alles een heli nodig. Het is te bestellen op internet of te koop bij de REI of in de outdoor zaak in Valdez. Ook een aanrader is de Byron peak: dit is vlak bij Alyeska richting Byron lake. Gewoon vanaf de parkeerplaats omhoog lopen. Er zijn ook wat youtube filmpjes over. Verderop heb je nog Turnagain pass, is voor februari ook wel gaaf denk ik om te beginnen. Groet!
  • wiemer
    Tourist
    wiemer op 8 december 2014 · 11:29
    Sorry Byron peak is bij Portage lake (wel in de buurt van Alyeska)
  • wiemer
    Tourist
    wiemer op 8 december 2014 · 13:45
    Van Matt Kinney trouwens dat boekje.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 23 december 2014 · 04:40
    aha
    sbs roelz
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 28 december 2014 · 00:04
    Blijft een extreme bestemming ... heb er tijdens mijn roadtrip in Canada ook over gedacht om er heen te trekken uiteindelijk uitgesteld naar als het er ooit nog eens van komt.
    Terrein blijkbaar niet van de poes, dus je bent best in topvorm heb ik mij laten vertellen door een pro-skier in Whistler.
    Trouwens als het je mocht lukken om een Grizzly op camera vast te leggen/spotten dan ben je een topper ... weet echter dat beren een winterslaap houden tss okt en apr/mei 😉
  • bulltje
    Beginner
    bulltje op 31 december 2014 · 12:46
    Kijk wel ff uit voor die spoorwegboys daar, kwam net voorbij op discovery.. Lawines te lijf gaan met een 105 mm Howitzer 😀

&
  • rik
    Expert
    rik op 31 december 2014 · 21:08
    Dan moet je deze eens zien, was enkele jaren geleden in Elbrus. Daarna volgde een lawine tot juist tegen de huizen😮
  • evan
    Advanced
    evan op 1 januari 2015 · 17:53
    In Alaska kun je op veel plekken een kanon afschieten, heb ik me laten vertellen.
  • SnowRebels
    Advanced
    SnowRebels op 3 januari 2015 · 12:32
    Geweldig deze info, binnenkort laat ik jullie onze itinerary zien wat wij tot nu toe geboekt hebben...can't wait!
    Live your passion!
  • wiemer
    Tourist
    wiemer op 5 januari 2015 · 11:27
    In de plaatselijke Bever outdoor shop kun je ook flinke geweren kopen trouwens ;-D
  • SnowRebels
    Advanced
    SnowRebels op 24 januari 2015 · 12:17
    Weten jullie waar in de omgeving van Anchorage je avalanche airbags kunt huren? Wij willen ze daar huren om ellenlange verklaringen bij de douane te voorkomen.
    Live your passion!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro