Iemand ervaring K2 annex 108?

• pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 30 oktober 2014 路 14:13
    update. (wou hiervoor geen nieuw "wat zal ik kopen topic" openen).
    Volgende dagen wordt knoop doorgehakt.
    Binding wordt G3 ion. Incl. vellen, crampons, Spaarpot wordt stuk geslagen!

Shortlist ski.
    -k2 annex 108
    -rossignol soul 7 (ervaringen worden ook geapprecieerd. Rossi heb ik nog nooit gehad)
    -Atomic vantage ritual
    -salomon Q105

Om mijn quiver compleet te maken zoek ik iets tussen deze ski's.
    Heupdiepe poeder ski heb ik al en ijspiste ski ook. (kastle fx94 en atomic bent chetler) Ik mis iets ertussen.
    Deze wordt mijn daily driver 馃槂

+/- 105mm
    Mag iets stijvere lat zijn voor de onvermijdelijke crud
    Treeskiing! Couloirkes, pow, … daily driver. (heb mijn bent chefs ook nog)
    Hikes.

1m93/82kg
    Suggesties welkom! Aanbiedingen zeker!
    The red line is not a limit, but should be the goal!
  • evan
    Advanced
    evan op 30 oktober 2014 路 14:21
    Ik denk dat ongeveer 90% van de freerideski's aan jouw criteria voldoet, dus genoeg te kiezen!

Edit: ik zie dat je je voorkeur al iets specifieker hebt gemaakt. 馃槈
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 30 oktober 2014 路 14:24
    @evan voor 1 of andere reden post die maar helft van mijn berichten...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 30 oktober 2014 路 15:30
    Budget?
  • evan
    Advanced
    evan op 30 oktober 2014 路 15:33
    Ik denk dat deze ski's goed aan jouw wensen voldoen, tenzij je graag camber wilt. Met de prijs is ook weinig mis.
    http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/30834?sid...
    Als je de langste versie aankunt, kun je nog €50 besparen:
    http://www.sport-bittl.de/skisport/freeski-telemark/4frnt-devastator-1...

Wellicht niet optimaal tussen de bomen, maar daar heb je je Bent Chetlers toch voor?
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 30 oktober 2014 路 15:44
    @Fabergé. Gemiddeld budget. Geen buitensporige prijzen zoals black crows.
    @evan. Prijs is mooi maar ik ben er geen fan van.

Persoonlijke opzoekingen
    - line supernatural 108.
    - on3p wrenegade of tourversie ervan. Maar te duur in Europa.
  • evan
    Advanced
    evan op 30 oktober 2014 路 16:33
    [mention="/profile/16669"][mention=16669]@evan[/mention][/mention]. Prijs is mooi maar ik ben er geen fan van.pilotjoe op 30 okt. 2014 15:44Waarom? Houd je niet van full rocker? Vind je de graphics niet mooi? Als je aangeeft waarom deze ski's je niet bevallen kun je een beter advies verwachten.

Hoe dan ook, de 4FRNT Devastator wordt door Blister tot dezelfde categorie gerekend als de Line Supernatural 108 (http://www.sport-bittl.de/skisport/freeski-telemark/line-supernatural-...) en de ON3P Wrenegade.
    Andere vergelijkbare ski's:

- Blizzard Cochise: (http://www.sport-bittl.de/skisport/freeski-telemark/blizzard-cochise-1...)
    - Moment Belafonte: (http://www.sport-bittl.de/skisport/freeski-telemark/moment-ski-belafon...)

Als je de recensies van Blister (volgens mij hebben zij al deze ski's getest) leest en vooral hoe zij deze ski's met elkaar vergelijken moet je er wel uitkomen lijkt me.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 30 oktober 2014 路 16:59
    [mention="/profile/16669"]
    - Moment Belafonte: (http://www.sport-bittl.de/skisport/freeski-telemark/moment-ski-belafon...)
    Als je de recensies van Blister (volgens mij hebben zij al deze ski's getest) leest en vooral hoe zij deze ski's met elkaar vergelijken moet je er wel uitkomen lijkt me. [post]evan op 30 okt. 2014 16:33[/post][/mention]

+1 voor Moment 馃槈
    +1 voor Blister reviews

Wat zijn je lengte en gewicht?

Iets naar beneden scrollen en je vindt een mooi setje Belafontes 192 + FKS binding voor 475,-
    https://www.facebook.com/pages/Moment-Skis-Nederland/191658211033731...
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 1 november 2014 路 11:33
    [mention="/profile/16669"]@evan[/mention]: geen fan van de full rocker (daarom ook geen cochise)...
    belafonte, supernatural en wrenegade was tot nu toe mijn shortlist.

Die on3p line up lijkt mij wel super. Heel moeilijk om deftige prijs te verkrijgen in europa. Of het risico nemen om in USA online te bestellen en hopen dat douane mijn "pakketje" er niet uitpikt.

@Fabergé : Blister blijft de beste reviews schrijven met heel veel vergelijkingen.
    1m93/82kg. Die aanbieding op facebook is wel mooi maar toch nog prijzig voor met fks binding. Had misschien gedacht om techbinding erop te plaatsen voor mijn scarpa rs'en. Of is dit van deze ski te veel gevraagd?

alvast bedankt voor replies!
  • evan
    Advanced
    evan op 1 november 2014 路 17:05
    De nieuwe Cochise heeft camber.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 1 november 2014 路 17:15
    [mention="/profile/16669"][mention=16669]@evan[/mention][/mention]: geen fan van de full rocker (daarom ook geen cochise)...
    belafonte, supernatural en wrenegade was tot nu toe mijn shortlist.
    Die on3p line up lijkt mij wel super. Heel moeilijk om deftige prijs te verkrijgen in europa. Of het risico nemen om in USA online te bestellen en hopen dat douane mijn "pakketje" er niet uitpikt.
    @Fabergé : Blister blijft de beste reviews schrijven met heel veel vergelijkingen.
    1m93/82kg. Die aanbieding op facebook is wel mooi maar toch nog prijzig voor met fks binding. Had misschien gedacht om techbinding erop te plaatsen voor mijn scarpa rs'en. Of is dit van deze ski te veel gevraagd?
    alvast bedankt voor replies! pilotjoe op 1 nov. 2014 11:33

Je kan ON3P vragen of ze een lager waarde bedrag op het pakket zetten, maar weet niet hoeveel het dan allemaal kost.
    Je kan Wouter vragen of hij de skis ook los verkoopt.
    Wat bedoel je met 'te veel van deze ski gevraagd' ? Tech binding lekker monteren.
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 1 november 2014 路 20:19
    Te burly voor tech binding.
    Iemand ervaring met on3p?
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 2 november 2014 路 12:29
    @pilotjoe de supernatural 108 (186cm, http://www.snowcountry.nl/line-supernatural-108.html... kun je hem beter in nederland halen voor zelfde prijs dan in duitsland bestellen) is best wel een serieuze ski vond ik zelf, heb gister een setje aangeschaft maar zijn echt serieus stijf, durfde het zelf eerst niet aan om zo'n stijve ski voor t freeriden omdat ik een Armada JJ 185 ben gewend maar toch gewoon gedaan haha. De stijheid gaat richting die van een Völkl Mantra. Hij heeft aardig wat front rocker, contact punt voor zit op 39cm afstand van de tip. En de tail is zo goed als flat. Maar het nadeel is denk ik dat het niet echt een lichte ski is, ik heb hem zonder binding gewogen op 2350g ongeveer en met marker baron erop zit ie rond de 3600g. Dus ik weet niet of je er winst uit haald door er echt een dedicated tourski van te maken want het is echt veel meer een charge bak om hard mee te gaan. Ik ben wel van mening dat deze ski alle sneeuw omstandigheden perfect aan kan, alleen heb ik mijn twijfels over de echt diepe dagen, maar daar heb ik dan mijn JJ alsnog voor.

Om te vergelijken hoe de serie van supernaturel het doet tov. van elkaar, de 115 is echt aanzienlijk minder stijf, vooral in de tail. De 115 heeft daar dan ook geen flat tail. Maar als je misschien iets lichters zoekt maar toch wat stijvere ski en gebruikt naast je andere 2 ski's zou dan een K2 Coomback niks voor je zijn? Ski heeft ook een flat tail wat uitkomsten bied voor touren en je houd meer effectieve ski over. En als je nu helemaal gekke lijnen wil rijden pak je misschien een Atomic Atlas? Echt een hele serieuze ski is dat.

De ski waar ik eerst aan dacht om te gaan kopen was de Atomic Automatic 109, erg lichte ski lekker voor het touren, maar ik vond hem niet stijf genoeg aan voelen voor de wat hogere snelheden. In dit zelfde rijtje valt de Line Sickday 110, deze is dan weer wat stijver dan de automatic, leek mij een leuke speelse skie'tje en Line verteld hierbij dat het ook een alleskunner is van crud tot powder tot groomers (erg mooi design btw).
    Discover the unknown
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 2 november 2014 路 16:18
    [mention="/profile/4155"]@PaulJ[/mention]. Thx voor de info. Ik heb mijn bent chetler voor de heel diepe dagen.
    Die supernatural lijkt me top. Flat tail geeft mij ook wat meer stabiliteit. Lichter is niet altijd beter. Altijd compromis...
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 12 november 2014 路 16:44
    Bedankt sowieso voor alle info.
    De shortlist is dus veranderd.
    De Beierse ski winkels verkopen de G3 ion aan aantrekkelijke prijs in pakket dus zal mijn keuze daardoor beïnvloed worden…
    -K2 annex 108
    -Rossi soul 7
    -Atomic vantage ritual
    -Salomon Q105
    (-Geen coomback omdat deze echt iets te kort is met z'n 184cm)
  • johannes
    Beginner
    johannes op 12 november 2014 路 16:51
    Rocker2 108? Daar heb ik de hele winter op geskied
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 13 november 2014 路 09:46
    Heb exact dezelfde maten als jij, en ski de Q105 (alles touren)). Ruim tevreden, maar zou wel een tikje serieuzer (stijver? langer? zwaarder?) willen met hetzelfde gewicht. Dat bestaat niet (behalve carbon), dus tevreden.
  • pilotjoe
    Beginner
    pilotjoe op 14 november 2014 路 09:35
    @JaapvR. Dacht er ook zo over en daarom annex 108… Tikje serieuzer. Ik ben wel de speelsheid kwijt met die lat. geen twin meer en kleine kicktail. Bij sport conrad te koop voor mooie prijs…

De rocker2 108 is in de langste maat 111 onder de voet en die zie ik minder zitten voor echt couloirs enzo… Da is mijn persoonlijk gevoel

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro