Lengte Twintips (lichaamslengte 1.97)

• MMerkenij
    Beginner
    MMerkenij op 5 november 2014 路 17:43
    Hee!

Dit jaar ga ik les geven in Gerlos en wil ik naast all mountain ski's ook graag een twintip aanschaffen om buiten het lessen wat stunts en off-pistes te pakken!

Nu ben ik 1.97 lang (80 kg) en ik weet dat Twintips over het algemeen op lichaamslengte moeten zijn, alleen is dat met mijn lengte lastig te vinden! Is een ski van 188/191 cm ook goed?
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 5 november 2014 路 18:24
    Dat hangt van je prioriteit af, stunts of off-piste, aangezien wat voor het ene handig is is niet zo handig voor het andere 馃槈. Je wil kortere ski's met een low swing-weight voor stunts en langere brede bakken voor de poeder. Dus of je zoekt een poeder-bak waar je ook nog tricks mee kan doen; zeker lichaamslengte of langer aangezien twintips met bijv rocker een stuk korter skien dan je verwacht, mocht je dat nog niet hebben ervaren. Ik ski 183 ski's, ben zelf 176 ong, en voelen eigenlijk wat te kort. Alternatief is je zoekt een stunt-ski waar je nog mee de poeder in kan, dan kan je voor de kortere ski gaan, die bijv nog voldoende mm's onder de voet heeft om de poeder te pakken! Denk dat je die afweging eerst moet maken.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • MMerkenij
    Beginner
    MMerkenij op 5 november 2014 路 18:34
    Dat alternatief daar zat ik zeker over na te denken 馃榾
    Ik neem liever ski's waarmee ik goed kan stunten, dan off-piste skiën! Zou dan een ski rond de 1,90 wel lang genoeg zijn? Ik ben al even opzoek naar Twintips, maar vaak kom ik ze tegen tot Max 1.91.. Nu kan ik ook niet heel veel verder dan de horizon kijken, want ik heb natuurlijk wel een budget haha! Het liefst koop ik een tweedehands paar voor een mooie prijs.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 november 2014 路 19:29
    Met 80kg hoeft het niet dikker dan dik te zijn. Weet een recent topic van een Obsethed 189 met Schizo binding. Dat zou ideaal zijn denk ik. Park: Schizo naar voren Poeder Schizo naar achteren. 105 mm onder de voet dus met jouw gewicht prima float. Weet niet of het ding nog te koop is.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 november 2014 路 19:30 Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 november 2014 路 19:32
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 november 2014 路 19:35
    Niet te lang over nadenken dus.
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 5 november 2014 路 21:18
    Weet niet of het ding nog te koop is. Dio op 5 nov. 2014 19:29

Ja ze zijn nog steeds op zoek naar een nieuwe baas!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 november 2014 路 21:43
    LOL de verkoper is eager dus aan die prijs valt ook nog wel te sleutelen. (Sorry Twan.... 馃榾)
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 5 november 2014 路 22:14
    Lekker voor de onderhandelingspositie Dio 馃槈
  • Dio
    Advanced
    Dio op 5 november 2014 路 23:00
    @Haagje Ja, eeuhhh, sorry, dat doet 'ie toch zelf? 馃榾
  • sanno
    Tourist
    sanno op 6 november 2014 路 08:33
    niks mis mee met Obsetheds, maar als het in eerste instantie om park fun gaat zou ik verder zoeken naar een smallere ski 85-95.

Wat wil je verder doen met je stunts? pipe, spinnen of een beetje railen en wat jumps en verder in en om de piste raggen. Misschien moet je meer naar gebruik kijken dan naar lichaamslengte. Wil je een parkski om je trucs je verbeteren dan is een iets kortere ski misschien wel zo prettig helemaal als je de pipe in wilt maar ook leuk voor trucjes op de piste.

Zoals Dio al aangeeft hoef je niet breed te gaan om met jouw gewicht makkelijk de poeder te overleven. Hoewel de definitie wat breed, breder, breedst is nogal persoonlijk is.

Ben wel benieuwd of je nog zou kiezen voor het park na het seizoen.
    Toerisski
  • Dio
    Advanced
    Dio op 6 november 2014 路 09:50
    Yep. Ook waar.

Vroegâh riepen we dan: Foil!
  • MMerkenij
    Beginner
    MMerkenij op 6 november 2014 路 13:34
    @sanno precies wat je zegt, vooral het stunten, rails en de pipe! In principe is het off-piste skiën voor mij iets wat ik graag wil doen, maar dat ik daar niet speciaal een ski voor wil kopen 馃槂
    thanks allemaal!
  • rollie
    Beginner
    rollie op 6 november 2014 路 13:54
    toch vallen de kosten voor 1 paar (2dehands) poederbakken heel erg mee ten opzichte van alle safety er om heen, terwijl de safety stiekem toch echt een vereiste is. 馃槈
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro