Iemand ervaring met countdown carbon 7?

• Remmie
    Advanced
    Remmie op 9 november 2014 · 23:47
    Deze dus:

http://www.downskis.com/old-skis/countdown-7

Ik moet daar voor iemand een marker griffon op monteren maar schreeuwt deze ski niet om een tourbinding?
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 10 november 2014 · 07:47
    Ik heb een CD7. Superski voor soft snow. Strak maar toch speels. Is meer freeride en zelf freestyle dan Tour .
    Touren is een optie maar het is niet echt een tourski.ik heb er zelf wel guardians onder maar Ik kan me goed voorstellen dat een licht persoon er een griffon op zet en alleen maar lift assisted wil rijden.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 10 november 2014 · 09:20
    top, ik vroeg het me af omdat hij echt niet zwaar was voor zijn omvang. voelt aan als een hele toffe ski.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 10 november 2014 · 19:04
    Ik had een discussie met de verkoper van m'n lichgewicht 112 mm brede ski's, ongeveer zelfde gewicht als jouw voorbeeld. Verkoper stelde dat ik met m'n Mercury toerskischoenen goed downhill zou kunnen gaan in de dynafit bindingen. Dus zowel gewicht besparen als kunnen toeren. Hij vond het zonde om een zwaardere binding te monteren.

Omdat ik toch met gewone skischoenen (wegens voetprobleem) wilde kunnen skiën en eventueel een klein stuk met vellen omhoog kunnen lopen, heb ik een gewone toerbinding laten monteren (Tyriolia Adrenelin).

Wat betreft je vraag: ik zou toerbindingen adviseren, je weet nooit wat je in de toekomst voor kansen laat liggen.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro