Libelle zoekt!

• rosakoel
    Tourist
    rosakoel op 13 november 2014 · 21:11
    Voor een interview in het tijdschrift Libelle ben ik op zoek naar een verhaal over off piste skien en de mogelijke gevaren daarvan. Bijvoorbeeld een verhaal van een vrouw die in een lawine terecht is gekomen, iemand heeft gered, in slecht weer terecht is gekomen of iets dergelijks. Het mag ook een verhaal zijn van iemand die tijdens een trekking in de problemen is gekomen of bijvoorbeeld de weg is kwijtgeraakt in de bergen. Heeft iemand misschien een tip? Het gaat om een interview (met vrouw) en foto. Reacties graag naar: rosa.koelemeijer@sanoma.com. Veel dank alvast!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 13 november 2014 · 21:40
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 november 2014 · 22:38
    splitfest.nl
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 13 november 2014 · 22:45
    @ieism
    Briljant, ik moest echt ff naar de site om te checken
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 13 november 2014 · 22:46
    Hééé mijn moeder koopt wel elke week de libelle hoor 😃
  • rollie
    Beginner
    rollie op 13 november 2014 · 23:06
    'en is dat niet slecht voor je haar, al die sneeuw?'

prioriteiten stellen bij een lawine natuurlijk, vindt de lijkschouwer fijn....
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 13 november 2014 · 23:13
    @ieism LOL

@rosakoel Misschien is het goed om wat meer context aan je post toe te voegen. Gaat het hier om een sensatieverhaal? Of om aan te geven dat freeriden een geweldige sport is, waarbij je je bewust moet zijn van de risico's, deze zoveel mogelijk moet en kan reduceren, maar er ook altijd een restrisico blijft bestaan?
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 14 november 2014 · 01:29
    Haha [mention="/profile/3414"]@ieism[/mention]; brilliant, ik begon ook even te twijfelen. Verder ontopic is het wel inderdaad van belang wat de context en doelstelling is van het stukje om sensatiemakerij en onnodige schade/schande te voorkomen.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 14 november 2014 · 09:42
    Ben van t verkeerde geslacht, maar dit lijkt me een uitstekende mogelijkheid om een keer voor andermands kerk te preken.. We klagen hier graag over het gebrek aan kennis en perspectief in 'de media', en nu krijgen we de kans om daar iets aan te doen voor een doelgroep die waarschijnlijk wel wat nadere informatie kan gebruiken..

De beste manier om schade/schande te voorkomen is volgens mij dat de community haar verantwoordelijkheid neemt; mits de redactie een genuanceed verhaal ziet zitten, of op z'n minst een 'informatief blok' wil plaatsen naast een meeslepend persoonlijk stuk. Als wij 't niet vertellen, wie dan wel? Het onderwerp leent zich uitstekend voor 'edutainment', de safety-academy staat tenslotte ook vol met pakkende verhalen waar lessen uit geleerd worden..
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 14 november 2014 · 13:08
    @JaapvR eens! Ik heb hier ooit een lijstje gezien van mensen die hun verhaal deden over een lawine incident waar ze bij betrokken waren. Ik meen dat daar ook verhalen van vrouwen bij zaten.

Ik kan de link niet meer vinden.
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 14 november 2014 · 13:14
  • rosakoel
    Tourist
    rosakoel op 14 november 2014 · 15:29
    Hallo, dank voor jullie reacties! Ik heb inmiddels met Morris gesproken, maar leg hier ook nog even de context van mijn verhaal uit. Het moet inderdaad een mooi persoonlijk verhaal worden (het is Libelle), maar ik ben juist op zoek naar een verhaal van een vrouw die, doordat ze goed was voorbereid en de nodige voorzorgsmaatregelen had genomen, zichzelf kon redden (of een ander redde). Vorig jaar winter is er veel te doen geweest over het gevaar van off piste skieen en het gevaar van lawines en ik denk dat het mooi en goed kan zijn om een genuanceerd verhaal te brengen waarmee je mensen ook kunt voorlichten. Er kan ook een kort infokadertje bij en jullie site bijvoorbeeld. Ik hoop dat iemand haar verhaal zou willen vertellen, ik heb hier maandag contact over met Morris. Dag!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 15 november 2014 · 09:59
    http://antonmagazine.nl/chapter/115 Manoni op 14 nov. 2014 13:14

Als ik een tip mag geven voor een eventueel vervolg op dit artikel: er wordt nogal gehamerd op dat er vanalles 'niet goed voelde'. Ondertussen weten we dat we eigenlijk niet (alleen) op gevoel moeten varen. Gelukkig wordt dat verderop in het stuk wel objectiever (het was te steil) maar als je toch een herkansing krijgt dan zou ik het begin van het artikel minder op gevoel spelen (if you get my drift).

Overigens verder prima geschreven en prachtge beelden (skier verdwijnt in anriss).
    White room,Pillow lines,I rule

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro