Gids gezocht voor La Grave/Les Deux alpes

• Joske28
    Advanced
    Joske28 op 14 november 2014 · 20:26
    Ik ben op zoek naar een goede gids voor een dag skiën in La Grave met mijn zoon. Ik verblijf half februari een week in Les Deux alpes.
    Heeft er iemand nog een goede tip?
    Geniet nooit met mate!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 14 november 2014 · 20:32
    Martijn Schell of Francois Lombard van Powderguides

http://wepowder.nl/guides/martijn-schell
    http://www.powderguides.nl/pg-gids-francois.html

Goeie gasten met veel kennis van terrein en techniek en alles.
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 14 november 2014 · 21:36
    Bedankt voor de tip, ik zal contact opnemen voor de mogelijkheden.

Ik heb ook een tip gekregen om Eric Pereira te proberen. Kent iemand deze gids?
    http://eric-pereira-guide.com/

Vorig jaar heb ik daar geskied met iemand die mij getipt was maar geen erkende berggids bleek maar een local die de berg wel goed kende. Gaf mij toch geen goed gevoel, zeker omdat ik mijn zoons had meegenomen.
    Geniet nooit met mate!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 14 november 2014 · 23:07
    Zoek ook nog een gids, ben eind januari in L2A. Mocht er nog iemand zijn die een gids wil delen/simpele lijnen samen rijden evt. neem ik graag contact op! Zal het binnenkort ook nog als nieuw topic neerzetten...
  • Josephine
    Tourist
    Josephine op 22 november 2014 · 10:57
    http://provallone.com/

Joe Vallone, woont al jaren in LG en skiet vrijwel elke dag in LG de winter rond zeker al een jaar of 10 nu, dat in tegenstelling tot boven genoemde gidsen die er ook soms komen.

Hele goeie skiër met heel heel veel ervaring en kennis, te veel om op te noemen.
    Kent het gebied beter dan menig andere gids omdat hij er gewoon elke dag is.
    Kent elke achterdeur daar, hoewel dat niet echt relevant is voor NL beentjes.

Soms "druk" mannetje maar niet saai, behoort tot de "locals".
    Komt uit de VS maar is hier blijven "hangen"

Spreek Engels en wat Frans.
    Is op maat in te huren, dus per dag/groep/afdaling.....wat je wil,
    Zit in de regel redelijk vol dus ik zou even mailen en reserveren.

Have a good time
    josephine
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 22 november 2014 · 16:05
    Dank je wel voor de tip, Joe is zeker een topper! Ik volg al jaren wat hij allemaal doet.
    Ik heb echter al contact gehad met Martijn Schell en afspraken gemaakt om met hem of met één van zijn gidsen op pad te gaan.

En nu mijn conditie op niveau krijgen 😃
    Geniet nooit met mate!
  • kanski
    Elite
    kanski op 22 november 2014 · 16:51
    @Joske28; Ken je la Grave ondertussen niet op je duim?!

En met Doug en met Pelle onderweg geweest! Allebei La Grave LEGENDS!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • bartus
    Beginner
    bartus op 22 november 2014 · 19:58
    Bedankt voor de tip, ik zal contact opnemen voor de mogelijkheden.
    Ik heb ook een tip gekregen om Eric Pereira te proberen. Kent iemand deze gids?
    http://eric-pereira-guide.com/
    Vorig jaar heb ik daar geskied met iemand die mij getipt was maar geen erkende berggids bleek maar een local die de berg wel goed kende. Gaf mij toch geen goed gevoel, zeker omdat ik mijn zoons had meegenomen. Joske28 op 14 nov. 2014 21:36

Jup Ik ken eric pereira. Ben in 2013 twee dagen met hem op stap geweest, 1 dag binnen les deux alpes zelf en 1 dag in la Grave. Puike kerel, de overgangs lift tussen le deux alpes en La Graves was dicht dus kregen we (ik en een Engels stel) er een gratis pendel in zijn oude ford kangoo bij. 3 eenheid plus klimgordel voor op de gletcher zat netjes bij de prijs inbegrepen (wel vooraf melden). Het is een conservatieve gids die liever op zekerheid speeld, hij nam bijvoorbeeld eerst de groep voor een paar eenvoudige runs om het niveau te bepalen. Ik zou hem met kids aanraden. Aan het eind van dag werd me vriendelijk gevraagd of ik de volgende dag bij het gidsenbureau even een envelopje met zijn geld achter wilde laten, kortom super kerel en goed van vertrouwen. Het enige punt is dat zijn engels niet super is maar hij doet zn best en is niet te beroerd het te proberen.

https://www.dropbox.com/s/8ncq7yueovsajwx/IMG_0520.MOV?dl=0...

https://www.dropbox.com/s/qfq5vgbfksc6lye/IMG_0563.MOV?dl=0...

Een paar foto's/filmpjes van die dagen met Eric in het groen
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 23 november 2014 · 08:30
    Dank je wel voor je info, ik zal zijn gegevens zeker bewaren!
    Geniet nooit met mate!
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 23 november 2014 · 08:36
    @Kanski, ik ken La Grave redelijk goed maar ik vertrouw niet op mijn kennis en ervaring als het om de sneeuwomstandigheden gaat en de opbouw van de sneeuw.
    Ik ga nooit serieus off-piste zonder een locale gids.

Met mijn kids knallen in Argentiere binnen het gebied tussen de pistes is wat anders als off-piste in La Grave.

Vorig jaar had Pelle voor mij een gids geregeld, was zeker ervaren maar geen gediplomeerde berggids. Met mijn kids erbij voelt de verantwoordelijkheid daar dan best zwaar. Vandaar
    Geniet nooit met mate!
  • Josephine
    Tourist
    Josephine op 23 november 2014 · 10:31
    De gidsen met buitenlandse nationaliteit van origine pakken meestal de buitenlanders op.
    Die weten die groep makkelijker te bereiken.

Dan nog Bureau Du Guide LG dat tientallen Franse gidsen onder hun paraplu heeft al dan niet wonend in de buurt.

Snowlegend "Didi" zit er ook nog maar ook voornamelijk Frans georiënteerd.

Dan zijn er nog Ski leraren die alles behalve gletsjers doen zoals Band of Boarders, doen ook ski's dudes hoewel de naam anders doet vermoeden.

Dan is er nog een hele groep Chamonix based gidsen die wel een weekje of weekendje LG aan doen.
    En dan nog wat een pitters die wat lastiger te vinden zijn maar toch hun (meestal Franse) klantjes hebben.

De populaire gidsen zitten nu in de regel al redelijk volgeboekt dus op tijd er bij wezen als je veel wensen hebt, aansluiten met een of twee man bij een groep lukt meestal wel op laatste moment.

Ik wil met m'n dochter (14 jaar) dit jaar naar LG maar heb er en hard hoofd in of ze door het bos en de mogels (als dat ijzig is) naar beneden komt, mss eerst maar even elders oefenen en jaartje wachten.

Groet
    josephine
  • kanski
    Elite
    kanski op 2 december 2014 · 14:44
    @Joske28 ; volkomen begrijpbaar!

Wel vreemd dat Pelle op de proppen komt met een niet officiële gids?!
    Die gozer moet wel dezelfde kennis en kunde gehad hebben als een UIAMGids, anders kan ik me niet voorstellen dat Pelle hem voorstelt!

Is Pelle niet zoveel meer in La Grave dan?

Als je met je kids op pad gaat is Martijn Schell super natuurlijk, communiceren in de eigen taal is toch altijd het duidelijkst en het prettigst lijkt me! En Martijn kent het gebied ook op z'n duimpje hè, laten we daar geen doekjes om heen winden. Hij woont er om de hoek en komt er veel!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 2 december 2014 · 21:50
    Was in de drukste week en hij en al zijn gidsen zaten vol. Dit was een local uit Serre Chevalier. Voor mij prima maar met mijn kids erbij kriebelde er toch wat in mijn achterhoofd. Gewoon een gevoel dat het niet helemaal klopte.

Volgens mij is Pelle nog bijna iedere dag op de ski's, niet stuk te krijgen die man!
    Geniet nooit met mate!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro