Austrian Map online bruikbaar?

• Sam
    Beginner
    Sam op 17 november 2014 · 11:52
    Ik ga dit seizoen voor het eerst adhv de theorie wat beginners afdalingen voorbereiden. Om de hellingshoek te meten heb je normaal de 1:25000 kaart nodig, ik heb gelezen dat de AMAP Austria (digitale kaart op www.austrianmap.at) bruikbaar is om thuis de route in te meten. Mijn debuut wordt de Frommesalpe, overzichtelijk beginnersterrein en past in mijn reisplanning.

Dit is het scherm dat ik naar voor kan toveren.

(edit: foto is op deze site kleiner weergegeven dan de website doet, graag de webversie even checken😃)
    Op het eerste gezicht lijkt het of de kaart de juiste schaal heeft, echter staat in de header 1:50.000.

Mijn vraag: kan ik deze kaart wel of niet gebruiken bij de methode waarbij je de afstanden op het meettool matcht met de hoogtelijnen en zo de hellingsgraad bepaalt?

Had nooit gedacht dat zelfs de voorbereiding al zo leuk was!
    Live to Ride & Ride to Live
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 november 2014 · 12:13
    Persoonlijk zou ik gewoon de papieren kaart kopen. Kost 7 euro, en het is lichter om mee te nemen dan een laptop of desktop computer als je straks de berg op gaat.

http://www.nkbvwebshop.nl/centraalalpen

maar voor de voorpret kan je best met die online kaarten iets doen, hou rekening met een kleine afwijking omdat de schaal niet helemaal ideaal is. Tik 1:25000 in bij schaal, en gebruik gewoon je mieterse lineaaltje op je scherm. Even checken met het afstandmetertje of een kilometer ook echt een kilometer is.
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 november 2014 · 14:54
    Wat @ieism zegt. Snowcard of lineaaltje en later met een echte kaart. Succes!!

Misschien is dit ook nog wat voor je; http://wepowder.nl/weblog/5452/21-november-Masterclass-Terrein-en-Free...
    May the powder be with you.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 17 november 2014 · 15:47
    Tja en ik neem aan dat het ook nogal uitmaakt hoe groot je beeldscherm is....
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro